Carrousel 2024

Gestart door Robbert65, 15 mei 2024 - 11:35:51

« vorige - volgende »

Mickey

Maar wat denken jullie? Zou er met Colapinto gesproken (gaan) worden door Red Bull? Of andere teams, buiten Sauber?

Robbert65

Als je Colopinto negeert ben je raar. Zeker na die uitspraak van Vowles.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Leuk hoor die jonkies. Maar ze worden wel gehyped.
Ik zag Bearman al in het top 5 lijstje staan van de beste coureurs voor dit jaar.
Dan tellen ze de GP van Brazilië zeker niet mee?

Colapinto doet het goed. Zet Albon onder druk.
Naar het schijnt wil Williams 20 miljoen Euro voor Colapinto. Veel geld voor een coureur die voor Monza geen stoeltje kon vinden  ;)
Wat ik ook gelezen heb, dat Williams misschien Sainz wel naar Red Bull wil laten gaan om Colapinto naast Albon te zetten?

Maar Verstappen - Sainz was in het verleden geen goede combi meer. Volgens Helmut Marko moesten ze Verstappen in 2016 mede hierdoor wel door laten promoveren naar Red Bull omdat het niet langer ging samen.

Wel leuk dat heel Argentinië dankzij Colapinto weer warm loopt voor Formule 1.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

En intussen moeten ze Perez met ook nog uit de boom schudden met zijn persoonlijke sponsordeal.
Ik vind het heel goed wat Williams doet - laat de rijken maar bloeden voor hun gegraai. Ik vind sowieso dat er een fonds moet komen voor teams die jongeren laten debuteren. Tot nu toe is de trend iets te vaak dat armlastige teams hen met tegenzin aan boord nemen en zij vervolgens wel de lasten (veel schade) maar niet de lusten krijgen. Tegen de tijd dat er voldoende ervaring in is gestopt en meneer blijkt wat te kunnen is de vogel binnen no time gevlogen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Ja, daarom koos Haas voor het huidige duo en Alfa destijds voor Bottas. Een fonds voor rookieplekken bij kleinere teams is met de budgetcap zeker een goed idee, al heeft het wel wat scherpe kantjes:

gaan rookies misschien makkelijker risico's nemen?

Als een groot team een rookie laat rijden, krijgen ze dan ook geld?

Hoe groot wordt dat fonds en wie stort het vol?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Uiteindelijk rijdt Colapinto misschien wel minder schade dan Sargeant  ;)
Hij scoort in ieder geval wel meer punten! Deze move had Williams veel eerder moeten maken. Kiezen voor echt goede coureurs loont altijd.

Nu Stroll nog eruit.

Maar rookies helpen lijkt me ok. Misschien wat extra budget ivm schade. Ook voor grote teams. Uiteindelijk heeft Formule1 ook profijt van rookies. Vorig jaren waren er geen nieuwe coureurs, dat is ook geen goede zaak.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is