GP VAN JAPAN 2024, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 02 april 2024 - 13:43:27

« vorige - volgende »

Robbert65

Soms kun je al schrijvend wat doordraven.
Dat dat zo is bewees schrijver dezes nog maar twee weken geleden in een kort maar deprimerend stuk over het circuit van Albert Park te Melbourne.

Doordraven ligt ook hier op de loer, Suzuka is namelijk circuitmatig een jaarlijks hoogtepunt, als je niet oppast wordt het dan een overdreven loftuiting die de tenen van hen die dit lezen (zijn gek) opnieuw zouden doen krommen.
Gelukkig schrijf ik voor een deskundig publiek en hoef ik dus niet uit te leggen wat de overeenkomst is tussen Suzuka en Zandvoort, wat een fabuleuze bochten er in dit circuit liggen, over de fly-over en over de geweldige fans hier. Het wordt weer een prachtig raceweekend, ik voel het aan m'n water.

Mannen, racevrinden, poddorie! Had je een goeie reden nodig om op tijd je bed uit te komen het aankomemd weekend, dan is die reden hier: de Grand Prix van Japan 2024.

De tijden:

Vrijdag:
VT1 4:30 - 5:30
VT2 8:00 - 9:00

Zaterdag:
VT3 4:30 - 5:30
Kwalificatie 8:00 - 9:00

Zondag:
Race: 7:00
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Suzuka, een echt race circuit!
Hugenholtz.

En 10 jaar geleden alweer maakte ene Max Verstappen hier zijn eerste meters tijdens een GP weekend!

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Time flies^

Wat anders; vinden jullie het ook niet raar dat als de q sessie is afgelopen, de Engelse commentatoren ook gelijk stoppen met praten? Alsof ze samen gelijk naar de koffieautomaat lopen.;D

Robbert65

Bij F1TV is dat. Er wordt geen geluid vanuit de verschillende commentaarstudio's doorgegeven in de korte pauze tussen de sessies. Je hoort dan wel nog achtergrondgeluid.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

Altijd nog beter dan die twee flapdrollen van viaplay.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Goeie race, Verstappen soeverein, Sainz gaf kleur aan de race, Norris ook. Alonso gaf Piastri in de laatste ronde expres tow om Russel voor te kunnen blijven maar voor de laatste keer bocht 1 maakte Oscar een fout en Russel profiteerde prompt.

1. VER
2. PER
3. SAI
4. LEC
5. NOR
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

#7
Citaat van: Robbert65 op 07 april 2024 - 09:06:56Goeie race, Verstappen soeverein, Sainz gaf kleur aan de race, Norris ook. Alonso gaf Piastri in de laatste ronde expres tow om Russel voor te kunnen blijven maar voor de laatste keer bocht 1 maakte Oscar een fout en Russel profiteerde prompt.
Ik denk dat dit inderdaad de juiste interpretatie is. Leuk om te zien hoe 'politicus' Alonso zich weer met de zaak bemoeide, maar het motief was me niet helemaal duidelijk. Ik dacht dat ie Piastri in vuile lucht wilde zetten opdat Russell dichterbij kon komen - missie geslaagd, zou je zeggen.
Maar aangezien Aston Martin met Mercedes in strijd om de 4e plek in het kampioenschap verwikkeld is, en Mclaren toch buiten beeld is, zal het wel als hulpgebaar aan Piastri zijn bedoeld. 

Schitterend overigens die tyre change battle met winnaar Tsunoda (en Stroll). Een van die zeldzame momenten dat een snelle pitstop zichtbaar van invloed is op de uitslag van de race. Let ook op 't exit-verschil tussen tussen gepokt en gemazelde Stroll en bleekneus Sargeant.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

En wat was Hamilton weer ouderwets aan het janken zeg.

Sainz echt geweldig dit seizoen. Perez ook in een goede flow, die moet ook wel. Benieuwd naar silly season dit jaar.

Sabai

Ik vind Hamilton ook wel erg tegenvallen dit jaar. Hij lijkt een beetje zoals Vettel destijds af te taaien. Ben benieuwd of hij zich nog gaat herpakken bij Ferrari.  Bij Mercedes heeft Russel duidelijk de overhand op dit moment.