GP VAN AUSTRALIË 2024, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 19 maart 2024 - 11:09:26

« vorige - volgende »

Breaktest

En ai ai ai, wat zakt Ricciardo toch door het ijs. Ik noteer 'm als alweer een mispeer van Marko, want hadden de meesten van ons 'm een jaar/half jaar(?) geleden niet al de wacht aangezegd? Ik verwacht dat One Eye Jack deze fout binnen drie gp's gaat herstellen. En dan mag Riciardo Mazepin vervangen - waar die momenteel ook rijdt.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Citaat van: Breaktest op 23 maart 2024 - 15:13:30En ai ai ai, wat zakt Ricciardo toch door het ijs. Ik noteer 'm als alweer een mispeer van Marko, want hadden de meesten van ons 'm een jaar/half jaar(?) geleden niet al de wacht aangezegd? Ik verwacht dat One Eye Jack deze fout binnen drie gp's gaat herstellen. En dan mag Riciardo Mazepin vervangen - waar die momenteel ook rijdt.

https://nieuwspaal.nl/fia-overweegt-boete-voor-sainz-wegens-verwijderen-blindedarm/

Sabai


Robbert65

Citaat van: Breaktest op 23 maart 2024 - 15:13:30... En dan mag Riciardo Mazepin vervangen - waar die momenteel ook rijdt.

Asian Le Mans Series🤕
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Sodemieters, die 20 seconden straf voor Alonso? Ik heb hem niets raar zien doen.


Zou eerder gelift hebben volgens dectelemetrie die de Stewards hebben ingezien...

Was niet te zien in de uitzending volgens mij?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Regelmatig, ook bij een race als vandaag, moet ik aan Lou reed denken. Vanwege deze tekst: "They'll shit in a river, dump battery acid in a stream, they'll watch dead rats wash up on the beach, and complain if they can't swim.".
Last Great American Whale

De connectie met F1? Het wegsmijten van die tear-offs die vervolgens in brake ducts verstrikt raken, zie Ocon (en wie weet dat Verstappens probleem daar ook verband mee hield).
Het aantal keren dat het gilde zichzelf in moeilijkheden brengt is niet meer te tellen; soms lijkt het zelfs met opzet te worden gedaan om je achtervolger af te schudden.
Is het niet bizar dat dat probleem al vele jaren op zijn beloop wordt gelaten? Op zijn minst kun je afdwingen dat dit alleen tijdens pitstops wordt gedaan, en niet op de baan (met dispensatie als je achter een olie sprenkelende motor zit).
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 24 maart 2024 - 10:41:25Sodemieters, die 20 seconden straf voor Alonso? Ik heb hem niets raar zien doen.


Zou eerder gelift hebben volgens dectelemetrie die de Stewards hebben ingezien...

Was niet te zien in de uitzending volgens mij?

Volgens de data hij heeft veel eerder geremd als normaal. Een soort brake test dus.
Ik vind zelf dat het allemaal wel mee viel en dat de fout vooral bij Russell zit die de controle over zijn auto verloor. Heb het idee dat als Russell onder druk komt te staan dat hij snel fouten maakt. Goede coureur hoor Russell, maar of hij de echte opvolger is van Hamilton bij Mercedes?

Vorig jaar in Singapore net zo, en hij gooide ook al eens een goede race bij Williams weg op Imola.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Volgens mij is Russel 3x gecrashed dit jaar, op ieder circuit een keertje. Ik zeg dat ff zo uit m'n hoofd, misschien vergis ik me, maar Bahrein weten we nog wel...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

Citaat van: Breaktest op 24 maart 2024 - 11:06:18De connectie met F1? Het wegsmijten van die tear-offs die vervolgens in brake ducts verstrikt raken, zie Ocon (en wie weet dat Verstappens probleem daar ook verband mee hield).
Het aantal keren dat het gilde zichzelf in moeilijkheden brengt is niet meer te tellen; soms lijkt het zelfs met opzet te worden gedaan om je achtervolger af te schudden.
Is het niet bizar dat dat probleem al vele jaren op zijn beloop wordt gelaten? Op zijn minst kun je afdwingen dat dit alleen tijdens pitstops wordt gedaan, en niet op de baan (met dispensatie als je achter een olie sprenkelende motor zit).

Zo'n verdwaalde tear-off schijnt ook de race van Perez deels te hebben verpest, las ik ergens. Dat ding bleef hangen aan de vloer waardoor zijn RB performance verloor.
Ik schreef 'deels' want wat liet de Mexicaan zich in de openingsronde makkelijk wegzetten door Russell, waardoor hij sowieso grote achterstand opliep t.o.v. de frontrunners. Checo had hier, na Verstappens uitvallen, minstens 1 Ferrari achter zich moeten houden.