GP VAN AUSTRALIË 2024, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 19 maart 2024 - 11:09:26

« vorige - volgende »

Robbert65

We gaan naar Albert Park te Melbourne. Er is geen ontkomen aan.

Albert Park staat gewoon weer op de kalender, ondanks onze jaarlijkse telefonade, toen met Bernie, nu met Domenicale, "doe het niet meer, saai, saai, saai".

Maar het mag en mocht niet baten, we blijven optochten uitzenden op ongristelijke ontijden als 5 uur in de nacht.

We zeggen het nog één keer: doe het niét!

De filetijden van het komend weekend:

Vrijdag 22 maart

Eerste vrije training 2:30 - 3:30
Tweede vrije training 6:00 - 7:00

Zaterdag 23 maart

Derde vrije training 2:30 - 3:30
Kwalificatie 6:00 - 7:00

Zondag 24 maart

Race 5:00 - 7:00
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Toch vind ik het vanuit nostalgische motieven wel een race die op de kalender hoort. Tien keer liever de klassiekers dan de zoveelste zandbakrace of stratencircuit, al dan niet in het donker.(Melbourne is ook een stratencircuit, maar jullie begrijpen mijn punt).

Robbert65

Jawel, en ik zat een beetje op mijn overdrijfstoel natuurlijk.

En ik ben het met je eens, maar toch. De combi van heel vroeg op in het weekend en die saaie optocht...
Werkt niet goed.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel


Breaktest

Citaat van: Mickey op 20 maart 2024 - 18:29:01Vorig jaar was geen saaie optocht:

https://www.gpblog.com/nl/videos/265459/genieten-van-verstappen-in-australi-kijk-de-incidentrijke-gp-terug.html
Uitzondering op de regel.
Vroeger veroorzaakte de naam nog enige opwinding als teken dat het seizoen weer begon. Maar dat is ook niet meer.
Om de zaak te redden moet voor dit soort circuits een groot taboe uit de kast worden gehaald: omgekeerde startvolgorde. Of een milde variant daarvan, waarbij het startveld is opgedeeld in 3 of 4 sub-blokken.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Citaat van: Breaktest op 20 maart 2024 - 18:59:37
Citaat van: Mickey op 20 maart 2024 - 18:29:01Vorig jaar was geen saaie optocht:

https://www.gpblog.com/nl/videos/265459/genieten-van-verstappen-in-australi-kijk-de-incidentrijke-gp-terug.html
Om de zaak te redden moet voor dit soort circuits een groot taboe uit de kast worden gehaald: omgekeerde startvolgorde. Of een milde variant daarvan, waarbij het startveld is opgedeeld in 3 of 4 sub-blokken.

Ach, wellicht verkloot Verstappen z'n kwalificatie 'n keertje, dan komen we al een heel end toch?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Ik vind Albert Park altijd leuk! Jammer dat het niet meer de seizoensopener is. Eigenlijk zou deze race dat gewoon standaard moeten zijn, zoals vroeger vroeg uit de veren om de auto's voor de eerste keer in het jaar te bekijken...

En is het natuurlijk qua sfeer top, echt fans naast de baan.
En met Piastri en Ricciardo nu twee thuisrijders!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

BMW.WilliamsF1

Volgend jaar is t weer de seizoensopener  :)

Ik vind het als seizoensopener ook altijd een leuke race. Beetje meer sfeer dan in die zandbak in Bahrein. De race zelf is nooit mega spannend, maar heb er wel een aantal leuke races gezien op zich.

Sabai

Ik vind het ook een leuk circuit waar het venijn vaak in de staart van de race zit. Gebeuren vaak gekke dingen.

C.G. de Beaufort

Sargeant moet zijn auto afstaan aan Albon. Deze had zijn auto plat gereden en ze hebben niet een nieuw chassis.

https://www.telegraaf.nl/sport/707708648/williams-passeert-logan-sargeant-en-geeft-auto-aan-albon-moeilijkste-moment-in-loopbaan

Groet,

C.G. de Beaufort


Sabai

Hebben ze überhaupt kans op punten   ;D .

Maar ik snap de keuze aan de ene kant wel maar aan de andere kant ook weer niet.

gloudiesaurus

Ja ik snap de keuze wel. Albon haalt daar 99% van de punten binnen.
En de Williams lijkt nog wel redelijk goed te gaan op Albert Park.

Maar voor Sargeant is dit ook wel heftig. Albon rijdt nota bene zelf zijn auto plat en Sargeant is het slachtoffer.

Überhaupt had Williams eigenlijk niet zonder reserve-auto naar Australië moeten afreizen. Maar schijnbaar moeten ze nog steeds een grote inhaalslag maken.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Ik had sowieso als ik Williams was Sargeant uit die auto gehaald en iemand anders erin gezet.
Kost je misschien wat sponsorgeld maar levert je veel meer WK-punten op die op de langere termijn misschien wel meer geld waar zijn (TV-geld verdeling en prijzengeld).
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Vrij bizar besluit ja. De schade die het team en met name Sargeant oploopt is vele malen groter dan de enkele louzy points die ze hier zouden kunnen laten liggen.

Breaktest

Indrukwekkend wat Sainz doet. Het beeld dat Ferrari zich behoorlijk in de vingers heeft gesneden door hem in te ruilen voor een 'overpriced fasion icon' houdt nog wel even aan.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond