Daniel Ricciardo onder druk bij AlphaTauri?

Gestart door gloudiesaurus, 18 maart 2024 - 18:55:32

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Helmut Marko heeft Daniel Ricciardo alvast gewaarschuwd, hij moet gaan presteren bij AlphaTauri.
https://www.formule1.nl/nieuws/helmut-marko-waarschuwt-daniel-ricciardo-na-moeizame-seizoensstart/

De eerste twee Grand-Prix vielen tegen, Tsunoda was sneller.
Gaat Ricciardo een De Vriesje doen en komt Lawson terug in de auto? Lawson verdiend een kans na zijn goede optredens vorig jaar.
Of herpakt Ricciardo zich?

Zijn de gloriedagen van Ricciardo dan echt voorbij? Vorig jaar was hij in de Red Bull bij een test op Silverstone nog wel erg snel (zoals ook te zien in drive to survive).
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Het is sowieso doodzonde dat Lawson geen stoel heeft. Kijk wat Williams met Sargent doet, die krijgt alle tijd om zich te bewijzen.
Marko lijkt te wisselen om het wisselen. Het halve veld komt uit de Red Bull stallen, Gasly, Albon en Sainz blijken toch bepaald niet de slechtste rijders, maar ze zijn allemaal afgeserveerd.

Ricciardo, de enige die op eigen initiatief vertrok krijgt wel gelijk, die blijkt gewoon niet zo goed te zijn.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

Dat komt omdat Marko enkel het beste wil. Gasly heeft echt alle tijd en kansen gehad. En ook nu bewijst hij geen topper te zijn. Sainz had pech dat hij tegelijk met Verstappen erbij kwam maar ook hij heeft al bewezen een goede 2e rijder te zijn maar absoluut geen wk materiaal.Albon idem ook een goede rijder maar geen absolute top. Het enige voordeel wat ze hebben tegenover andere rijders en rookies is dat ze ervaring hebben en redelijk constant punten kunnen scoren als de mogelijkheid daar is.

Robbert65

Op Verstappen staat geen maat. Zolang je rijders langs de Max Verstappenlat legt zullen ze nooit voldoen.

Dan kun je al die rijders wel steeds wegsturen na een half of een heel jaar, maar goed, dan wordt het niet wat en je geeft de concurrentie de kans om die mannen in te huren. Nu staat er toevallig al een tijdje ook geen maat op de auto van Red Bull, waardoor Perez keurig tweede wordt, maar als je dit verhaal even plaatst in een situatie waarin Newey ff een boot en een straatauto bouwt en er een brakke Renault achterin hangt, ja, dan wordt je zomaar om je oren gereden door die jongens...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Net wat je zegt, op Verstappen staat geen maat.
Albon doet nu erg goed bij Williams maar naast Verstappen verzoop hij ook. In die zin doet Perez het gewoon goed, geen rare fratsen, en 2e worden in het WK.

Zou me niet verbazen als Marko inderdaad Lawson in de auto zet voor Ricciardo. En Marko kennende kan dat niet lang duren als Riccardo niet snel gaat presteren.

En Marko wil alleen het beste. Sainz is goed, maar niet de absolute top. Red Bull heeft qua talenten programma ook al wel afgebouwd. Eerst hadden ze veel meer coureurs onder contract. Want waarom zou je opleiden als je Verstappen hebt?

Wordt natuurlijk wel een ander verhaal als Verstappen dan ineens vertrekt naar je concurrent  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Ricciardo weer een stapje dichterbij bij zijn pensioen.

BMW.WilliamsF1

Wat mij betreft zetten ze na dit weekend Liam Lawson in die auto. Als Nyck als rookie niet eens een half seizoen de kans krijgt om zich te bewijzen dan hoeft een ervaren F1 coureur niet langer dan 3 weekenden de kans te krijgen :)

Breaktest

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 23 maart 2024 - 17:40:26Wat mij betreft zetten ze na dit weekend Liam Lawson in die auto. Als Nyck als rookie niet eens een half seizoen de kans krijgt om zich te bewijzen dan hoeft een ervaren F1 coureur niet langer dan 3 weekenden de kans te krijgen :)
Amen!
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Ricciardo, doe wat je het beste kunt: Lachend ten onder!
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

#10
Wie had dat ooit gedacht? Drive to Survive zou er een mooie aflevering over kunnen maken: De val van een hoog gewaardeerd coureur, meervoudig winnaar en championship contender. Na Kvyat is ome Rick waarschijnlijk het  2e Verstappen-slachtoffer dat F1 via de achterdeur moet verlaten. Aussie out, Nieuw-Zeelander in. Moeten we onze voorspellingen er niet even op na slaan?

update: heb ik gedaan.
29 feb: Tsunoda wint van Ricciardo
(de rest van mijn voorspellingen ga ik maar niet herhalen)
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

Weer een tegenvallende performance van Ricciardo.
Zowel in de kwalificatie als race ver achter Tsunoda.

Hoe kan het toch dat hij zover is weg gezakt?
Vorig jaar op Silverstone in de Red Bull was hij snel. En nu lukt het weer niet. Net zoals het bij McLaren niet lukte. Hij is alweer 34, ben bang dat exit deze keer wel echt exit is.

Naar het schijnt moet hij komende 2 Grand-Prix gaan presteren en komt anders Lawson in de auto.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Suzuka en Peking dus. Tsja...
Hij kan z'n borst natmaken dan..
 
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

C.G. de Beaufort

Marko geeft nu in de volgende F1, de Japanse F1, de training aan Ayumu Iwasa. De waarschuwing van Marko.

https://www.planetf1.com/news/daniel-ricciardomissing-fp1-japanese-grand-prix-ayumu-iwasa

Groet,

C.G. de Beaufort