Verstappen records

Gestart door Breaktest, 05 maart 2024 - 09:51:31

« vorige - volgende »

Breaktest

Afgelopen twee jaar heeft Max al heel wat records doen sneuvelen, dus het leek me wel een topic waard. 
Ik ga ze niet allemaal herhalen, maar in de nabije toekomst zullen er vast nog een stel aankomen, vooral omdat Aantal Starts in een Rode Onderbroek tegenwoordig ook tot record gerekend wordt.

Voor komende GP staat ook weer een mijlpaal op het programma. Als Max zijn 34e pole behaalt, is ie Alain Prost en Jim Clark voorbij op de aller tijden lijst. Het volgend doelwit (Vettel, p4, 57 poles) zal vermoedelijk pas volgend jaar in zicht komen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Eigenlijk zijn er nog maar twee echt interessant. Gaat hij op meer WK's eindigen dan Hamilton en gaat hij meer overwinningen pakken. Als hij dat doet is hij onbetwist de goat. Klaar met alle discussie ook over wie er beter is, Ham of Ver.

Robbert65

Verstappen blijft beweren dat hij in 2028 met pensioen gaat. Dan heeft hij nog 4 jaar en kan dus Schumacher en Hamilton hooguit evenaren waar het gaat om het WK.

Als hij in dit tempo blijft winnen heeft hij er eind dit jaar zo'n 70 op zijn naam staan, dan nog ongeveer 35 overwinningen te gaan in de resterende 3 jaren... kan nog knap lastig worden. Zeker als Hamilton hier en daar nog kansen krijgt op een overwinning.

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

En,geen officieel record denk ik, maar toch een hele mooie: reeds over drie races kan ie de start/winst ratio van Hamilton uit de boeken schrijven. Dat is misschien een nog betere uitdrukking van dominantie dan die absolute aantallen van Hamilton.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond