GP VAN BAHREIN 2024, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 27 februari 2024 - 11:40:19

« vorige - volgende »

Robbert65

Het gaat altijd sneller dan je denkt. Ook als je denkt: het zal wel sneller gaan dan ik denk, gaat het tóch nog sneller dan je denkt.

We staan alweer aan de vooravond van de eerste Grand Prix van het jaar. We hebben de wintertests gehad, daar zijn we eigenlijk geen snars wijzer van geworden, zoals altijd, en die eerste Grand Prix gaat ons ook niet duidelijk maken hoe de verhoudingen liggen natuurlijk, want die baan is zo ruw dat de bandenslijtage bij de teams die dat niet goed onder controle hebben een nog groter nadeel is dan anders.

Maar goed, wel leuk mannen, we gaan  er weer voor!

LET WEL OP:
DE RACE IS OP  Z A T E R D A G

 ::)

Ik zeg 't naar effe....

Donderdag 12.30 uur-13.30 uur:
Eerste vrije training

Donderdag 16.00 uur-17.00 uur:
Tweede vrije training

Vrijdag 13.30 uur-14.30 uur:
Derde vrije training

Vrijdag 17.00 uur-18.00 uur:
Kwalificatie

Zaterdag 16.00 uur-20.00 uur:
Race
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Ik denk dat Red Bull het beste voor de dag komt! Met daarachter Ferrari.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Waarschijnlijk komt morgen het rapport over de affaire Horner uit. Dat kan wel eens een schok geven... ik ben erg benieuwd.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Richard Verschoor noteerde een negende tijd in de eerste vrije training vanmorgen, ruim zeven tienden achter nummer één, Theo Pourchaire.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

VT1
DannyRic op 1. 1:32 hoog

RBR en FER gebruikten geen rode banden.

VER en HAM sterk in de long runs, MER over het algemeen opvallend sterk.

VER klaagde over teveel restkoppel bij aanremmen, slechte synchonisatie bij het schakelen en in het begin over een te losse achterkant.

Met andere woorden: een hoge 1:28 zit er nog wel in. ???  Toch?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

PoleHawk

Ik denk dat Ferrari er beter voor staat. Misschien nog niet de beste pace, maar wel een verbeterde bandenmanagement.

Perez wordt geen tweede.

Verstappen valt uit door technische problemen of een botsing.

Hamilton gaat alsnog klagen over porpoising.

Alonso rijdt slimmer dan de rest en wordt derde.

Breaktest

Ik heb me vooral gestoord aan de verplichte swap van Tsunoda.
- Het ging nergens over (positie 13 - 14)
- Hij was in midden in een gevecht met Magnussen
- Nadat Ricciardo de positie cadeau kreeg, deed ie er niks mee
- Aan het eind van de race gaf Ricciardo de positie ook niet terug.

Wat een flapdrol teamleider ben je dan. Ik begrijp werkelijk niet waarom Ricciardo zo de hand boven het hoofd wordt gehouden. Die man heeft nu wel kansen genoeg gehad. Kennelijk heeft ie alle slinkse trucs nodig om in de statistieken boven Tsunoda te eindigen. Welnu Ricciardo , deze tellen we niet.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Fietser

#7
Weer genoten van de seizoensopening. Een paar zaken:
- Mooie een-twee voor Red Bull, maar bij geen team is het verschil in snelheid zo groot als bij hen. Is Perez nu zo langzaam, of Verstappen buitenaards? Ik hou het toch (vooral) op het laatste.
- Hulkenberg mag soms verbazend snel zijn tijdens de kwalificatie, maar als hij fouten blijft maken zoals na de start in bocht 1, dan blijkt hij toch altijd weer hooguit de middenmoter die hij altijd was.
- Een uitstekende Sainz liet weer eens zien hoe bijzonder het is dat hij volgend jaar moet wijken voor de tweede Mercedes-coureur.
- In dit lelijk onbespoten carbontijdperk springt de fraaie felgroene livery van Sauber er toch wel uit. Zeker in combinatie met Bottas' nieuwe helm maakt dit voor mij toch wel het mooiste plaatje in het huidige F1-veld. Staat heel racy! Wat een verschil met het kleurenrommeltje bij Alpine, maar dat is wel het minste probleem bij de Fransen... Trouwens, was mis ik toch dat glanzende scharlaken koetswerk bij Ferrari - zeker bij races in kunstlicht. Weg die matte kleur!
- Jammer dat Zhou net naast de punten greep.
- Tsunoda zorgt altijd weer voor een glimlach. Bovendien had hij volkomen gelijk, het ging godskolere om plek 12, hooguit 11.


Mickey

Ha nice, ik heb over twee punten die je noemt exact dezelfde gedachten. Het matrood van Ferrari. Dat mag wel weer een keer klaar zijn.
En het gifgroen van Stake. Geweldig!

Wat betreft Perez. Voor zijn doen was het geen slechte race. Zou hij als tweede zijn gestart dan denk ik dat het gat een stuk kleiner zou zijn. Waar Verstappen in de eerste halve stint al ver wegrijdt, blijft Perez maar weer achter de mannen hangen die hem ophouden. Inhalen kan hij gewoon niet.