F1 tests 2024

Gestart door gloudiesaurus, 23 februari 2024 - 15:46:09

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Nog geen topic geopend! Maar wat denken ervan?

Red Bull maakt een goede indruk. Ferrari ook, maar ze zijn vooral snelle op de zachtste band. Mercedes heeft het concept omgegooid en lijkt ook beter te gaan.

Weinig teams met grote problemen. De verschillen lijken vooral kleiner geworden te zijn. Ik zie vooral Haas en Stake F1 aan de achterkant van het veld.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Blijft lastig om testdata te interpreteren. Voorbeeld: de ene dag rijdt Albon 1:34.5 op de C4-band en twee dagen later 1:30.9. Of: Leclerc, toch over het algemeen de snellere Ferrari-coureur blijft 0.4 achter op Sainz.
Verder, op grond van eerdere jaargangen weet ik dat Mercedes meestal loopt te sandbaggen, en Red Bull in mindere mate ook (zij hebben niet op de C4-band gereden).
Kortom, er is geen peil op te trekken,

Globaal lijken de verhoudingen wel vast te liggen; ik verwacht geen grote stijgers of dalers. het zou me verbazen als een team meer dan 1 positie stijgt of daalt. In de wandelgangen hoor je dat Alpine de plank heeft misgeslagen. Nou laat die dan een daler zijn. Ook viel me op dat Stroll ietsje sneller was dan Alonso. Die lijkt dus op zoek naar eerherstel.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

Benzine is natuurlijk een factor.
En Ferrari reed zijn snelste tijd om de zachtste band, die Red Bull de laatste dag niet gebruikte.

Over Alpine hoor je wel geluiden. Waren ook niet snel. Auto schijnt te zwaar te zijn en aerodynamisch niet op orde. Ze waren vorig jaar kleurloos 6e. Dan zouden VCARB, Williams, Haas, en Stake er nu voor staan.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is