Voorspellingen 2024

Gestart door Breaktest, 22 december 2023 - 11:08:42

« vorige - volgende »

Mickey

Citaat van: Sabai op 01 februari 2024 - 19:21:50
Citaat van: Mickey op 01 februari 2024 - 18:43:05Ferrari heeft Hamilton niet nodig. Ze hadden Toto moeten halen.

En ik snap de combinatie met de langdurige verbintenis met Leclerc ook niet.

Tuurlijk hebben ze hem wel nodig. Hij is een zevenvoudig wereldkampioen die weet hoe hij titels moet pakken. Die team om zich heen kan laten bouwen. Die engineers en ander talent kan overhalen  naar Ferrari omdat hij er ook zit. Markering technisch is dit ook goud waard. Dus ja ze hebben hem nodig i.m.o. En geloof mij maar hij gaat Leclerc om z'n oren rijden.

Zeker gaat hij Leclerc om de oren rijden, volledig eens. Maar als het team strategisch en operationeel zo fantastisch blijft presteren als ze de afgelopen jaren deden, kunnen ze Verstappen er nog naast zetten en worden ze nog steeds geen kampioen.

Sabai

Ik vermoed dat Hamilton de strategie voornamelijk zelf gaat bepalen  ;D

Breaktest

Grappig dat niemand dit hier had voorspeld. (Toch?) Die toekomst blijft ons iedere keer een poets bakken.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Fietser

Citaat van: Sabai op 01 februari 2024 - 19:52:58Alonso is het toch bijna gelukt hij had alleen wat pech in Abu dhabi met ene Petrov  ::) . En Vettel kwam duidelijk tekort en heeft gewoon geluk gehad met die RBR destijds en webber als teamgenoot. En ik zeg ook niet dat Hamilton het even gaat doen. Maar zodra hij in de positie is dat het kan weten we allemaal wat hij kan.
Ben het hierin wel met je eens. Maar dat ze Hamilton 'echt nodig hebben' (zoals je hierboven stelde) gaat mij wat ver. Ik geloof nml niet - het gaat nu ineens om voorspellingen voor 2025 - dat hij het zomaar beter zal doen dan een Sainz en ook niet dat-ie Leclerc achter zich weet te houden, zeker niet als de Monegask rustiger en stabieler wordt, wat je met de jaren toch mag verwachten. Maar als het kwartje Hamiltons richting op valt - en de roden het niet verprutsen - dan kan hij zeker nog schitteren. Zoals Alonso vorig jaar.

Breaktest

Dit geeft natuurlijk ruimte voor een nieuwe voorspelling: waar gaat Sainz heen? Wordt het een 'swap'? Gaat Mercedes voor Perez? Is dit de redding voor Mick the Sidekick?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Ik zie Norris wel instappen bij Mercedes. Die zal vast wel ergens een clausule hebben staan. Sainz zal wel naar audi gaan. En Albon is leuk maar niet goed genoeg voor een top team i.m.o. Ik zie Russel ook niet zomaar het hele team dragen dus daar moet wel echt een topper naast zetten.

Breaktest

#36
Albon, die was ik inderdaad ff vergeten. Nou, dan doe ik Albon.
Of toch niet. Volgens Windsor gaat ie terug naar Red Bull vanaf 2025.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

#37
Citaat van: Mickey op 01 februari 2024 - 21:17:43
Citaat van: Sabai op 01 februari 2024 - 19:21:50
Citaat van: Mickey op 01 februari 2024 - 18:43:05Ferrari heeft Hamilton niet nodig. Ze hadden Toto moeten halen.

En ik snap de combinatie met de langdurige verbintenis met Leclerc ook niet.

Tuurlijk hebben ze hem wel nodig. Hij is een zevenvoudig wereldkampioen die weet hoe hij titels moet pakken. Die team om zich heen kan laten bouwen. Die engineers en ander talent kan overhalen  naar Ferrari omdat hij er ook zit. Markering technisch is dit ook goud waard. Dus ja ze hebben hem nodig i.m.o. En geloof mij maar hij gaat Leclerc om z'n oren rijden.

Zeker gaat hij Leclerc om de oren rijden, volledig eens(..)


Daar geloof ik niets van. Twee jaar geleden met Russell ook niet. En, het is een groot talent, LeClerc.

Groet,

C.G. de Beaufort


Breaktest

#38
Weet je waar ik nu al een hekel aan heb? Dat zoontje van Lammers.
Gisteren op 't sportjournaal een item over zijn debuut in een F4-auto.
Speciaal voor hem was het circuit afgehuurd, want elke voorsprong die hij op andere debutanten kan krijgen is mooi meegenomen. Maar waarom de NPO erbij was, Joost mag 't weten. (of toch: Lammers werkt bij de NPO, dus ons kent ons, zo gaat dat met 'overheidsmiddelen'). Tijdens die eerste ronde spinde zoontje Lam. Hij wist te vertellen dat het niet zijn schuld was maar door een lekke achterband kwam - die overigens niet werd gewisseld.
Het ging ook nog even over de met veel bombarie aangekondigde gang naar (en met stille trom vertrokken) de Ferrari Academy waar hij, naar eigen zeggen, de beste was. Maar na al die testweken leidde dat niet tot een contract; immers de Ferrari Academy stond niet bepaald bekend als de beste opleiding - wat ie zich kennelijk niet gerealiseerd had toe ie de uitnodiging aannam. En waar ie, naar ik begrijp, wel weer mag aankloppen als ie F2 haalt. Dus gaat ie nu verder zonder enig andere Academy, om zich klaar te stomen voor 2028. Liefst eerder, maar dat mag niet meer vanwege leeftijd.
Ik voorspel dat ie F1 niet gaat halen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

BMW.WilliamsF1

Ik kwam op Youtube een stukje tegen van de Telegraaf, die waren er ook met een camera. Toen ie gespind was nam ie wel de schuld op zich. Misschien dat ie later bij de NOS kwam toen ze hadden geconstateerd dat zijn achterband lek was.

Mja dat ie niet naar Ferrari is gegaan snap ik ook niet, maar we gaan het wel zien in de toekomst.

Sabai

Nou het volgende relletje staat alweer voor de deur. Horner word ervan beschuldigd een Overmasje te hebben gedaan ::) . Hij zal waarschijnlijk het veld moeten gaan ruimen. Vaak is bij zoiets "waar rook is vuur" . Ben benieuwd hoe dit gaat afgelopen en als dit waar blijkt te zijn ben ik benieuwd hoe het verder moet met RBR. Hij is nogal een belangrijk persoon in het team.

Mickey

Grensoverschrijdend gedrag is nog geen overmarsje.  Of weet jij meer?

Sabai

Citaat van: Mickey op 05 februari 2024 - 21:01:47Grensoverschrijdend gedrag is nog geen overmarsje.  Of weet jij meer?

Er word geschreven dat hij bepaalde foto's heeft verstuurd. Dat is wat ik ermee bedoel. Maar ik voorspel alvast dat we Horner bij het begin van dit seizoen niet meer terug gaan zien.

Mickey

Citaat van: Sabai op 05 februari 2024 - 21:48:54
Citaat van: Mickey op 05 februari 2024 - 21:01:47Grensoverschrijdend gedrag is nog geen overmarsje.  Of weet jij meer?

Er word geschreven dat hij bepaalde foto's heeft verstuurd. Dat is wat ik ermee bedoel. Maar ik voorspel alvast dat we Horner bij het begin van dit seizoen niet meer terug gaan zien.

Ah ja ik lees nu ook de updates. Maar ergens heb ik het idee dat dit met een sisser gaat aflopen. De belangen zijn hier waarschijnlijk ook wel groter dan bij Overmars. Dat maakt een onafhankelijk onderzoek misschien íets minder onafhankelijk.

BMW.WilliamsF1

https://www.formule1.nl/nieuws/update-horner-zou-fotos-hebben-gestuurd-en-weigert-op-te-stappen/

Hier staat iets over die foto's, maar kan ook gaan over zijn "agressieve" manier van leiding geven.

Het heeft denk ik weinig zin om een hoop speculaas hier over los te latem wat er precies is gebeurd als niemand iets weet.

Anyway, als het over foto's gaat dan kan ie weleens de lul ;) zijn en als ie iemand een keer verrot heeft gescholden dan zal het wel los lopen.

Als Red Bull slim is geven ze de medewerker in kwestie een zak geld mee om verder niks naar buiten te brengen  :)