Voorspellingen 2024

Gestart door Breaktest, 22 december 2023 - 11:08:42

« vorige - volgende »

Robbert65

Nu.nl heeft een goed artikel met duidelijke data over het verval van de RB en van Perez:

Nu.nl
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Audi, je krijgt steeds meer het idee dat ze achter het net vissen.
Vooral het niet kunnen vastleggen van Sainz, die nog liever voor Williams reed, is een flinke streep door de rekening.
Maar mogelijk een nog grotere misser is Newey. Hoe groot is nu de kans dat een ontwerper van dat formaat vrijkomt terwijl jij alle ervaring kunt gebruiken die voorhanden is? En dan zo zitten slapen! Bij mijn weten is ie zelfs nooit op de koffie geweest.
Okee ze hebben Hulk - die vooral uit negatieve overwegingen voor hen koos; immer Haas, daar zit ook geen toekomstmuziek meer in. Maar voor een lange-termijnvisie is echt wel wat meer nodig. Tot overmaat van ramp is de hele top uit de F2 al door anderen vastgelegd. Dus ja, toch maar weer Bottas voor het 2e stoeltje? Of een outsider als Theo Pourchaire?
Gokje (en advies): kies voor Tsunoda.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

Citaat van: Breaktest op 08 september 2024 - 12:00:15Audi, je krijgt steeds meer het idee dat ze achter het net vissen.
Vooral het niet kunnen vastleggen van Sainz, die nog liever voor Williams reed, is een flinke streep door de rekening.
Maar mogelijk een nog grotere misser is Newey. Hoe groot is nu de kans dat een ontwerper van dat formaat vrijkomt terwijl jij alle ervaring kunt gebruiken die voorhanden is? En dan zo zitten slapen! Bij mijn weten is ie zelfs nooit op de koffie geweest.
Okee ze hebben Hulk - die vooral uit negatieve overwegingen voor hen koos; immer Haas, daar zit ook geen toekomstmuziek meer in. Maar voor een lange-termijnvisie is echt wel wat meer nodig. Tot overmaat van ramp is de hele top uit de F2 al door anderen vastgelegd. Dus ja, toch maar weer Bottas voor het 2e stoeltje? Of een outsider als Theo Pourchaire?
Gokje (en advies): kies voor Tsunoda.

Misschien gaan ze wel voor Vettel?
Ze moeten wel stappen gaan maken daar, want dit jaar tot nu toe geen enkel punt gescoord...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Ja Norris,  zo wordt je geen wereldkampioen.

BMW.WilliamsF1

inderdaad, en aangezien Ferrari er nu ook beter bij zit kan het nog weleens lastig worden voor Norris.

Mickey

Wedkantoor De Open Deur:

Ferrari wordt tweede bij de constructeurs

Mickey

Nee wacht, iets grotere gok, maar ik denk dat Ferrari zelfs kampioen kan worden bij de constructeurs. Het momentum ligt dáár en hun coureurs zijn constanter.

Mickey

Citaat van: Breaktest op 30 april 2024 - 10:53:29Stoelendans 2024
Van Ham, Alonso en Hulk is de zaak inmiddels bekend. Nog 10(!) te gaan.
Grootste hangijzer natuurlijk: wat doet Sainz? en wat weten we inmiddels?
-Red Bull wil of kan zijn prijskaartje niet betalen en heeft hem ook niet echt nodig. 
-Audi zwaait wel met de geldpot maar daar zit een sportief afbreukrisico aan.
-Mercedes is een topkandidaat, maar daar heeft noot zijn hart gelegen, en het verkeert langzamerhand in chronisch matige vorm.

Oplossing: Aston Martin
De aanbieding is nog niet gedaan, maar om met Roger Waters te spreken, It all makes perfect sense
Voor Sainz is het de ideale tussenweg: veel geld, sportieve ambities, verenigd met oude held Alonso die hij wellicht kan hebben. Het past bij de ambities van Lawrence Stroll die met opgeheven hoofd kan verklaren dat ie zijn zoontje nu wel genoeg heeft verwend.

Hiermee valt de rest ook grotendeels op zijn plaats.
Lance Stroll verhuist naar WEC
Sergio Pérez blijft bij Red Bull
Esteban Ocon naar Mercedes
Pierre Gasly blijft bij Alpine
Valtteri Bottas   gaat naar Alpine
Alexander Albon   verhuist naar Sauber
Logan Sargeant vliegt eruit
Yuki Tsunoda blijft bij VCARB
Daniel Ricciardo wordt vervangen door Lawson
Guanyu Zhou verhuist naar Haas met een grote Chinese sponsor
Oliver Bearman naar Haas
Kevin Magnussen   naar Williams
Overgebleven Williams stoeltje naar Antonelli

Beetje goed, beetje fout. :)

Breaktest

Ik wil heb wel wat meer voorspeld dan alleen dit; ik zal een en ander nader tegen het licht houden.
Maar voor eerst: wat zijn we toch godvergeten slecht in dit soort dingen.
Wie had vooraf Hamiltons  overstap naar Ferrari voorspeld? Of dat het zo'n moeizaam jaar voor Verstappen zou worden, en uit eindelijk toch weer niet. Of dat ie vader zou worden? Of  Hornygate en  dat Newey de tent zou verlaten? De onrust bij de FIA? Of dat Ricciardo en Ocon het einde van het seizoen niet zouden halen? Het  Tim van Rijthovenachtige optreden van Colapinto? Of dat Sainz voor Williams zou kiezen en Perez de risée van F1 werd? En dat Katie Price op dit forum een kortstondige doch welkome cameo zou maken?

Breaktest

Nou daar gaat ie

11 jan -  Ik denk dat Haas over drie jaar niet meer bestaat. Oordeel: pending, maar het ziet er niet goed uit (mijn voorspelling dan).
2 feb - (na aankondiging vertrek Hamilton naar Ferrari) Sainz doet een swap met Albon. Oordeel: half goed. Sainz gaat naar Williams maar Albon blijft zitten.
2 feb - zoontje Lammers gaat F1 niet halen. Oordeel: pending, maar voorspelling ziet er goed uit. Knaap was langzaamste van zijn teamgenootjes.
12 feb (inzake Hornygate) - My best guess: hier horen we nooit meer wat van. Oordeel: correct
19 feb -  Pools talent Maciej Gładysz gaat in 2028 of 2029 F1 halen. Oordeel: pending.  Wordt 3e in het Spaans F4 kampioenschap, maar wel  achter teamgenoot Mattia Colnaghi (1e). Van beide mag je verwachten dat ze komend seizoen een stapje hoger (Freca, F3) zullen rijden en misschien zelfs door zo'n Driver Academy worden opgepikt.
29 feb:
- Alonso stopt eind dit jaar. Oordeel: fout.
-Sainz verliest dit jaar van Leclerc en gaat naar Aston Martin. Oordeel: correct en fout.
-Tsunoda wint van Ricciardo. Oordeel: correct.
-Max uiteraard weer kampioen, met opnieuw 19 overwinningen. Oordeel: in principe correct maar véél te optimistisch.
-Norris, Hamilton, Leclerc en Perez verdelen de rest van de buit. Oordeel: half goed. Hamilton en Perez waren nowhere.
-Het verschil tussen Hamilton en Russell is kleiner dan 10 ptn. Oordeel: grotendeels correct. Het verschil is weliswaar 23 ptn in't voordeel van Twoface george, maar de geest van de voorspelling was dat hij na een matig jaar op zou veren, en dat is zeker gebeurd.
-Vettel maakt geen comeback. Oordeel: correct.
2 april: Ik voorspel dat er geen nieuwe continenten meer worden ontdekt. Oordeel: so far, so good.
21 april: Magnussen kan eind dit seizoen naar een andere werkgever uitzien. En Hulk vertrekt uit zichzelf (naar Sauber/Audi). Oordeel: 2 x correct.
30 april:
Sainz naar Aston Martin. Oordeel: fout
Lance Stroll verhuist naar WEC. Oordeel: fout
Sergio Pérez blijft bij Red Bull. Oordeel: pending maar waarschijnlijk fout
Esteban Ocon naar Mercedes. Oordeel: fout
Pierre Gasly blijft bij Alpine. Oordeel: correct
Valtteri Bottas   gaat naar Alpine. Oordeel: fout
Alexander Albon   verhuist naar Sauber. Oordeel: fout
Logan Sargeant vliegt eruit. Oordeel: correct
Yuki Tsunoda blijft bij VCARB. Oordeel: pending
Daniel Ricciardo wordt vervangen door Lawson. Oordeel: correct
Guanyu Zhou verhuist naar Haas met een grote Chinese sponsor. Oordeel: fout
Oliver Bearman naar Haas. Oordeel: correct
Kevin Magnussen   naar Williams. Oordeel: fout
Overgebleven Williams stoeltje naar Antonelli. Oordeel: fout

2 mei: Newey doet eerst een tijdje contemplatie in zijn vlindertuin en meldt ie zich daarna bij Ferrari. Oordeel: fout.

Score: 14 goed, 14 fout, 4 onzeker. Beetje hetzelfde als vorig jaar geloof ik.

Mickey

Citaat van: Mickey op 05 februari 2024 - 22:02:45
Citaat van: Sabai op 05 februari 2024 - 21:48:54
Citaat van: Mickey op 05 februari 2024 - 21:01:47Grensoverschrijdend gedrag is nog geen overmarsje.  Of weet jij meer?

Er word geschreven dat hij bepaalde foto's heeft verstuurd. Dat is wat ik ermee bedoel. Maar ik voorspel alvast dat we Horner bij het begin van dit seizoen niet meer terug gaan zien.

Ah ja ik lees nu ook de updates. Maar ergens heb ik het idee dat dit met een sisser gaat aflopen. De belangen zijn hier waarschijnlijk ook wel groter dan bij Overmars. Dat maakt een onafhankelijk onderzoek misschien íets minder onafhankelijk.

Deze had ik goed. :)

Mickey

Citaat van: gloudiesaurus op 18 maart 2024 - 18:57:26Andere tijden  ;)

En even hè Break. Zelfs nu zou ik er nog een weekje op de bank slapen voor overhebben. Ik schaar me achter het excuus dat ik zelf ook een dagje ouder ben nu. ;D