Winterstop 23/24, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 29 november 2023 - 23:10:56

« vorige - volgende »

PoleHawk

Goed, de winter heeft lang genoeg geduurd. Ik ben voor indoor-Formule1, de zaalvoetbalvariant van de autosport voor tijdens de koude dagen.

Breaktest

Vanaf 2026 verhuist de GP van Spanje naar een stratencircuit in Madrid
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus



Dit is de lay out. Deels bestaande straten, en een nieuw gedeelte door een park.

Ik weet niet of we hier blij moet moeten zijn.
Misschien blijft Barcelona ook op de kalender staan, dan komen er nog meer Grand-Prix. Wordt een beetje een overkill zo. Zeker voor coureurs, zoals Max Verstappen, die al klagen dat er zoveel gereisd moet worden.

En er komen alleen maar stratencircuits bij. Ik zie liever de old school circuits zoals Spa, Silverstone, en Suzuka.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

BMW.WilliamsF1

Nee Barcelona wordt vervangen voor dit.

Van mij mogen er ook wel wat minder stratencircuits en meer normale circuits zijn.

Breaktest

Ik tel in de gauwigheid 8 haakse bochten. Als ik ergens een schurfthekel aan heb is dat het wel.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

F1 lijkt een kant op te gaan die mij totaal niet aanstaat. Word letterlijk een Amerikaanse show. Tijd voor nieuwe eigenaren i.m.o. maar dat zal wel niet gaan gebeuren.

Mickey

Ze spreken een nieuw en breder publiek aan. Ik vind het ook helemaal niks.

BMW.WilliamsF1

Lees wel dat Stefano Domenicali heeft gezegd dat het niet het einde voor Barcelona hoeft te betekenen, maar daar heb ik eerlijk gezegd een hard hoofd in.

Breaktest

Die transfer van Hamilton is toch wel de mop van de dag.
Grappig dat ie de ene keer (2022) pas een paar weken voor aanvang zijn contract bevestigt, en nu dus ruim een jaar vooruit (opdat er dus evenzo lang over geëmmerd kan worden in de media).

Het lijkt me duidelijk dat die deze overstap niet doet om zijn kansen op een 8e titel te verhogen; daarvoor is het te ver weg en zitten de teams te dicht bij elkaar. En ook niet om Russell uit de weg te gaan.

Wat overblijft, zijn twee dingen: Dit is zijn laatste kans om weer eens werkelijk nieuwe ervaringen op te doen - nieuwe gezichten, nieuwe werkmethoden, en niet in de laatste plaats de Italiaanse keuken. Tweede punt: hij is bezig met zijn legacy. En daaronder valt: kunnen zeggen dat je voor Ferrari hebt gereden. Het doel is in stijl afscheid nemen, en dat betekent niet per sé Leclerc verslaan.

Hoe langer ik erover nadenk, des te slimmer ik de move vind. Want eigenlijk kan er weinig fout gaan.
- er is weinig afbreuk als de resultaten uitblijven, want begrijpelijk: de man is oud en Leclerc is goed. 
- verslaat ie Leclerc, dan is dat op zich al een gigantische  kers op de taart en heeft ie de tifosi voorgoed voor zich gewonnen.
- wordt ie kampioen, dan wordt ie echt heilig verklaard voor de rest van zijn leven, en is ie misschien toch wel de GOAT after all. (Totdat Verstappen op enig moment dezelfde weg bewandelt).
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Fietser

Mooi omvattende conclusie, Breaktest. Ben er erg mee eens.

Het is een begrijpelijke move van zowel Hamilton als Ferrari. De roden halen een sterk en kleurrijk 'merk' in huis, eentje die de magie van Maranello nog groter maakt dan die al was. En Hamilton weet opnieuw alle ogen op zich gericht, met - mocht het sportief gezien goed uitpakken - ook nog als bonus idd die heiligverklaring.

gloudiesaurus

Ik snap de move ook. Vind het zelf ook wel mooi dat Hamilton het probeert. Ferrari dat blijft toch iets legendarisch.

Wat me wel opvalt is dat in het persbericht van Mercedes wordt gemeld dat Hamilton in augustus al zou hebben laten weten dat hij ging vertrekken. Lastig toch, want Mercedes zal toch een auto voor 2026 moet ontwikkelen waarbij Hamilton niet meer bij betrokken wordt.

En silly season krijgt nog toch wat moves, wie gaat de plek van Hamilton bij Mercedes vullen? En wat gaat Sainz doen?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Niets is wat het lijkt.
Toen Nyck De Vries in 2022 bij Williams mocht invallen leek dat een fraaie opportunity om zich in de kijker te rijden (en de rest is history).
Maar juist dat ene ritje veranderde zijn status in officiële F1-rijder, aldus de rechter. En daarmee trad een clausule van zijn geldschieters in werking en mag ie alsnog de helft van zijn salaris aftikken, zijnde 2,5 ton (weten we dat ook weer).
Kortom, duur ritje.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

#27
Idd duur ritje. Maar dit was dacht ik al oud nieuws. Volgens mij waren ze al eens eerder in hun gelijk gesteld.

Sabai

Citaat van: Fietser op 02 februari 2024 - 08:36:13Mooi omvattende conclusie, Breaktest. Ben er erg mee eens.

Het is een begrijpelijke move van zowel Hamilton als Ferrari. De roden halen een sterk en kleurrijk 'merk' in huis, eentje die de magie van Maranello nog groter maakt dan die al was. En Hamilton weet opnieuw alle ogen op zich gericht, met - mocht het sportief gezien goed uitpakken - ook nog als bonus idd die heiligverklaring.

Zo zie ik het ook  :) . En ik hoop er eigenlijk wel een beetje op. Wil wel weer eens een echt gevecht om de titel zien  ;)

Robbert65

#29
Zal Christian Horner de sjaak wezen of loopt het allemaal met een sisser af?

RBR presenteert de RB20 morgen. Als Horner van de partij is zou het wel eens mee kunnen vallen allemaal, als-ie er niet is, dan is de kans groot dat hij moet wijken. 

Dus zal de presentatie zelf op de tweede plaats komen en zulen de vragen en commentaren vooral over Horner gaan...

Nomen est omen?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel