GP LAS VEGAS USA: Wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 14 november 2023 - 13:47:17

« vorige - volgende »

Robbert65


Jarno Opmeer laat ons virtueel even een blik op een rondje Las Vegas zien, da's vriendelijk nietwaar?

Voor deelnemers aan Gok de Pole een lastig weekend natuurlijk, zo'n nieuwe, groene baan. Maar we gaan ons best doen.

Lang geleden reden we over de parkeerplaats van Ceasar's Palace, een gokhotel dat Bernie verleidde om eens wild te doen. Het bleef zonder vervolg.

FOM is here to stay zeggen ze, en komend weekend schijnt een enorm spektakel te gaan worden.

De tijden zijn apart, om het zacht uit te drukken:


Tijdschema Las Vegas (Nederlandse tijden)

Vrijdag 5.30-6.30 uur: Eerste vrije training
Vrijdag 9.00-10.00 uur: Tweede vrije training
Zaterdag 5.30-6.30 uur: Derde vrije training
Zaterdag 9.00-10.00 uur: Kwalificatie
Zondag 7.00 uur: Race
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Kijk nou!

Waar zagen we dat toch eerder, rondvliegende putdeksels? Was dat niet China? Dat je zei: ja, zo zie je wat er gebeurt als je gaat racen in een setting waar het niet echt gaat om het racen maar om iets anders?

Gezien de tijden die nu neergezet zijn zit iedereen er ook op andere plekken medogenloos naast met voorspellingen overigens.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Volgens mij is dat bij meerdere straatcircuits aan de orde geweest, Baku en Monaco meen ik.
Een ezel stoot zich niet 2 keer aan dezelfde steen. Maar de FIA...
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

tsja!

Dus, de heren gaan VT2 rijden, van half drie tot vier uur! in de nacht...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

Wel grappig zit je daar met je kaartje van 1800,- op de tribune.  Word je gevraagd of je wil vertrekken want het personeel wil naar huis toe en we zijn te beroerd om ze fatsoenlijk te betalen zodat ze bereid zijn te blijven. Echt nog nooit eerder vertoond in de F1. Ik kan mij ooit een race in Canada herinneren die iets van 4 of 5 uur duurde en dat was geen enkel probleem.

Sabai

Zelfde geld voor die losse put deksel dat hadden ze kunnen voorkomen.Neem aan dat ze voldoende voorbeelden hebben uit het verleden dat dit kan gebeuren. Een F1 auto zuigt namelijk nogal aan de onderkant  ::)

Mickey

Wat een grap inderdaad.

Nota bene de wekker voor gezet.

Breaktest

Het is duidelijk dat F1 als showcase voor Las Vegas moet dienen, in plaats van andersom.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Citaat van: Sabai op 17 november 2023 - 16:04:28Zelfde geld voor die losse put deksel dat hadden ze kunnen voorkomen.Neem aan dat ze voldoende voorbeelden hebben uit het verleden dat dit kan gebeuren. Een F1 auto zuigt namelijk nogal aan de onderkant  ::)

Het hele weekend Vegas zuigt. Dit krijg je nooit meer goed.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

We zitten er nog wel even aan vast dek ik, helaas

Sabai

Ik moet wel toegeven dat ik dit niet had verwacht. Als je kijkt wat Austin en Miami er van gemaakt hebben. Dat zijn beide leuke circuits en goed georganiseerd.  Maar dit is slecht en de lay-out is echt bagger  ;D

Mickey

Maar sowieso. Stop met stratencircuits. En zeker bij nacht. 🌃

Breaktest

#12
De baan mag dan waardeloos zijn, en de sfeer idem, maar ik moet toch wel zeggen dat ik onder de indruk ben van het decor.
Het laat mij als kijker achter met een identiteitscrisis - wil ik dat wel, onder de indruk zijn van het decor? Of leidt het alleen maar af?  Ik kan het velen met de gedachte dat het maar 1 keer per jaar is. Maar weer een nachtrace erbij pisses me off. Begin dan bij daglicht en finish bij avondschemer. Hoort u mij FIA, club die 't zo goed voor heeft met de fans? Laten we in ieder geval hopen dat de race zelf een goeie show oplevert.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Welk decor bedoel je? Die bal met led ? Verder is het niks bijzonders i.m.o

Breaktest

Citaat van: Sabai op 18 november 2023 - 17:17:42Welk decor bedoel je? Die bal met led ? Verder is het niks bijzonders i.m.o
Tuurlijk is die Sphere dè eye catcher, maar dan heb je ook nog de LAS VEGAS ledverlichting in een uitloopstrook, en dan de rest van The Strip, met led luchtballon, Eifeltoren, enzovoort.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond