AUSTIN, TEXAS, GP USA, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 14 oktober 2023 - 11:12:04

« vorige - volgende »

Robbert65

Na de ingezeepte baan van de 'hotspot' Qatar en een grandprixloos weekend maken we ons op voor het Circuit Of The America's. C.O.T.A.

Op dit wél gelukte Hermann Tilke circuit racen we pas sinds 2012, maar het is echt een vaste waarde in de kalender. Het is een topbaan, vooral door de combinatie van bochten vier tot en met negen. Ze doen denken aan Suzuka en met een beetje goede wil aan Maggotts and Backetts op Silverstone. Tilke heeft zich duidelijk door Suzuka laten inspireren.
Laat opblijven komend weekend, en genieten van de Grand Prix of the USA!

Let's race!

Tijdschema GP Verenigde Staten (Nederlandse tijden)
Vrijdag 19.30 tot 20.30 uur: Vrije training
Vrijdag 23.00 tot 0.00 uur: Kwalificatie
Zaterdag 19.30 tot 20.14 uur: Sprintshoot-out
Zondag 0.00 tot 1.00 uur: Sprint
Zondag 21.00 tot 23.00 uur: Race
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

Ik kijk er weer naar uit! Altijd een leuke race op dit circuit. Perez moet ook een goed weekend hebben want anders weet ik het niet meer....

Alleen ik vrees het ergste🙈

Robbert65

Haas schijnt met een gelegenheidslivery te komen.

Dat is tot daar aan toe, maar ze komen met een grote update ook.
Dat betekent waarschijnlijk 3 keer uitvallen voor beide auto's komend weekend, in ieder geval achteraan eindigen.

Een Haas is nog nooit beter geworden van een update....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

BMW.WilliamsF1

Dit weekend mijn 500e GP voor de Wikipedia statistieken haha  :D

Max zijn 50e overwinning zou dan leuk zijn :)

Mickey

Nachtwerk jongens. Vanavond maar een borreltje overslaan anders lig ik te tukken.;D

Robbert65

Wij zijn niet van de blauwe knoop, maar ik begrijp volledig wat je bedoelt. Drank en racen op tv, er is geen beter slaapmiddel.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Hèhè! Inderdaad. En dat op vrijdagavond. Krijg soms om 21:00 uur al een por dat ik lig te snurken. ;D

Breaktest

Ik wilde nog even kwijt dat ik die helm van Gasly foeilelijk vind - maar het blijkt dus een eerbetoon aan Francois Cevert.
In die tijd deden ze overigens drie jaar met hun brommerhelm (ik wou dat ze dat eens kopieerden, in plaats van ieder weekend een andere quasi interessanterige print). Ik hoop dat Leclerc heel lang met zijn groene helm doet. Die heeft alles in zich om iconisch te worden. Misschien word ik wel fan.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

CitaatIk hoop dat Leclerc heel lang met zijn groene helm doet. Die heeft alles in zich om iconisch te worden. Misschien word ik wel fan.

Eens! Supervet!

Breaktest

Zijn wij als 'duiders' nog iets wijzer na die sprintrace? Twee gedachten bekropen me:
- Hamilton heeft 'het' nog steeds.
- Max heeft het nog meer.
Hamilton mag de aanval op zijn troon door Russell dan wel succesvol hebben afgeslagen, een overwinning zit er niet meer in. Althans, Not at my watch, aldus Verstappen.
Dit was een van de weinige races waarin het had kunnen gebeuren, want van Red Bull-superioriteit leek geen sprake. Maar dan had Hamilton wel in zijn DRS-zone moeten blijven - en god mag weten dat ie hemel en aarde heeft bewogen om dat te doen. En Max om dat te voorkomen. Het venijn van de race zat dus duidelijk in de eerste rondes. Daarna was het een kwestie van bandenmanagement en the bravery of being out of range. Ofwel dit is precies de tactiek die Schumacher zoveel overwinningen opleverde.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Hamilton heeft Russell wel gekraakt ja. Ik begin dat een steeds grotere natte wind te vinden.

En Hamilton heeft vooralsnog denk ik mede doordat hij heeft bewezen de overhand te hebben op Russell, een beetje van zijn mojo terug.

Wat betreft gisteren. Eigenlijk verraste het mij dat Verstappen hem nog zo lang in zijn versnellingsbak dulde. De eerste rondes ging Hamilton als een raket en het leek daardoor spannender dan het was, zo bleek ook tijdens de tweede helft.

De krachtsverhoudingen en startopstelling, Ferrari en McLaren meegewogen, gaan vanavond nog wel een interessante pot opleveren.

Sabai

Ik vond het echt een top race zo met al die verschillende strategieën. En Lucky Perez had ook eindelijk weer eens een redelijke race met een flinke dosis geluk.


Mickey

Strategisch interessant inderdaad, maar verder weinig spectaculair.

En wat een frustratie bij Verstappen. Ergens prima, maar dit was van Tsunoda-achtige proporties. Raar wel.

Sabai

Citaat van: Mickey op 23 oktober 2023 - 10:14:37Strategisch interessant inderdaad, maar verder weinig spectaculair.

En wat een frustratie bij Verstappen. Ergens prima, maar dit was van Tsunoda-achtige proporties. Raar wel.


Ik vermoed dat hij er echt alles voor moest geven. Als je zag hoe hij de auto uitkwam. Die stond stijf van de adrenaline. Vond het wel mooi. Zo zie je hoe gretig hij is.

Breaktest

#14
Dit lijkt inderdaad geen race waar Max nu het meest plezier aan heeft beleefd. Komt vermoedelijk ook omdat ie, na zijn superieure sprintrace,  waarschijnlijk had verwacht de race vrij makkelijk te kunnen controleren.
Maar dat viel toch wat tegen. We weten inmiddels dat Hamilton en Leclerc zijn gediskwalificeerd (te laag afgesteld). Dus dat, tezamen met zijn remproblemen, betekende dat ie moest werken voor zijn geld.
Beetje raar overigens dat zijn engineer twee keer dezelfde fout maakt (kakelen in de remzone).

Overigens leuk om te zien dat Stroll en Sergeant eindelijk eens een probleemloze race kenden waarin ze konden scoren. 
Ook een pluim voor Alpha Tauri dat alert reageerde toen Albon enkele ronden voor het eind 5 strafseconden kreeg, waardoor plots de window ontstond om Tsunoda binnen te halen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond