GP van QATAR, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 28 september 2023 - 17:00:54

« vorige - volgende »

Mickey

Norris kan niet met de druk omgaan? Waar baseer je dat op?

Fietser

Citaat van: Breaktest op 07 oktober 2023 - 21:56:46
Citaat van: Robbert65 op 07 oktober 2023 - 18:10:17Bende ellende dit. Je rijdt een rondje en dan 5 minuten later, oh, toch niet. Achterlijk land  achterlijk circuit, FIA, geïmproviseerd gelazer door Pirelli, waardeloos allemaal. Opdonderen met die zandbak, Turkije heeft een baan braak liggen, Magny Court is vacant, Argentinië heeft heimwee, wtf doen we daar in Qatar godsnaam!?
Vermakelijke sprintrace maar toch heb je een big point. Wat mij betreft kun je niet vaak en hard genoeg tegen dit soort klote-circuits schoppen.
Inderdaad een vreselijk circuit. Geen sfeer, geen entourage. En dan ook nog eens in het donker. Schrap die hap!

Fietser

Als ik die Papaya-boys zo geweldig zie presteren, dan vraag ik me toch stiekem toch af of Red Bull nog wel de beste wagen heeft. Daarmee wil ik de grootse talenten van Piastri en Norris geenszins te kort doen, maar wat McLaren in de loop van dit jaar heeft laten zien, is heel bijzonder.

Sabai

Citaat van: Mickey op 08 oktober 2023 - 08:58:46Norris kan niet met de druk omgaan? Waar baseer je dat op?

Omdat hij altijd foutjes maakt als hij in een kansrijke positie verkeerd. Hij zegt het zelf ook "ik maak teveel foutjes"

Sabai

Ik kan trouwens wel echt genieten dat McLaren weer terug aan de kop van het veld te vinden is. Blijft toch een team voor mij dat ik altijd graag zie winnen als het mogelijk is.

Breaktest

Citaat van: Fietser op 08 oktober 2023 - 09:43:41Als ik die Papaya-boys zo geweldig zie presteren, dan vraag ik me toch stiekem toch af of Red Bull nog wel de beste wagen heeft. Daarmee wil ik de grootse talenten van Piastri en Norris geenszins te kort doen, maar wat McLaren in de loop van dit jaar heeft laten zien, is heel bijzonder.
Dat is inderdaad uitzonderlijk, misschien zelfs opmerkelijker dan de wederopstanding van Aston Martin/Alonso. Vooral als je bedenkt dat de ommekeer pas vanaf de Oostenrijkse GP (2 juli) plaatsvond. Ik heb 't even nagezocht - vanaf die datum zijn ze officieel het 2e team als het op punten sprokkelen aankomt.

Maar laten we niet overdrijven, het succes van gisteren blijven dagprijzen. Als we even Uber-Max vergeten zien we dat Perez sindsdien toch meer punten heeft gehaald dan de Papaya-boys gemiddeld.
Maar toch..., precies 10 jaar geleden stelde ik de vraag of McLaren nog een topteam was - het lijkt alsof aan die zoektocht een eind is gekomen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Citaat van: Sabai op 08 oktober 2023 - 11:04:43
Citaat van: Mickey op 08 oktober 2023 - 08:58:46Norris kan niet met de druk omgaan? Waar baseer je dat op?

Omdat hij altijd foutjes maakt als hij in een kansrijke positie verkeerd. Hij zegt het zelf ook "ik maak teveel foutjes"

Hm. Ik moet zeggen dat me dit niet in structurele zin is opgevallen.

En is het dan de druk, of gewoon onzorgvuldigheid? Maar hij zal inderdaad wel de hete adem van Piastri in zijn nek voelen.

Mickey

Citaat van: Breaktest op 08 oktober 2023 - 12:15:38
Citaat van: Fietser op 08 oktober 2023 - 09:43:41Als ik die Papaya-boys zo geweldig zie presteren, dan vraag ik me toch stiekem toch af of Red Bull nog wel de beste wagen heeft. Daarmee wil ik de grootse talenten van Piastri en Norris geenszins te kort doen, maar wat McLaren in de loop van dit jaar heeft laten zien, is heel bijzonder.
Dat is inderdaad uitzonderlijk, misschien zelfs opmerkelijker dan de wederopstanding van Aston Martin/Alonso. Vooral als je bedenkt dat de ommekeer pas vanaf de Oostenrijkse GP (2 juli) plaatsvond. Ik heb 't even nagezocht - vanaf die datum zijn ze officieel het 2e team als het op punten sprokkelen aankomt.



Dat was enkele weken nadat er in Monaco een Red Bull in de lucht hing. Toeval bestaat niet! ;D

En voor mij is het nog een beetje één zwaluw die nog geen zomer maakt. Ik denk niet dat ze de beste auto hebben. Zou dat zo zijn dan brengt dat de prestaties van Verstappen helemaal naar buitenaards niveau.

Mickey

Nog even iets anders. Hebben jullie ook niet een beetje een anticlimax-gevoel vooraf aan de race van vanavond? De buit is binnen. Beetje spek en bonen zo.

Sabai

Citaat van: Mickey op 08 oktober 2023 - 12:54:37Nog even iets anders. Hebben jullie ook niet een beetje een anticlimax-gevoel vooraf aan de race van vanavond? De buit is binnen. Beetje spek en bonen zo.

Dat heb ik het hele seizoen al een beetje  ;D

Arthur

Ik zie het gewoon als een dikke bonus vanavond (en iedere race dit seizoen nog). Natuurlijk is die titel nu al geweldig, maar voor mij is iedere race toch steeds weer een hoogtepunt van een weekend waar ik weer naar toe leef.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Breaktest

Citaat van: Mickey op 08 oktober 2023 - 12:54:37Nog even iets anders. Hebben jullie ook niet een beetje een anticlimax-gevoel vooraf aan de race van vanavond? De buit is binnen. Beetje spek en bonen zo.
Nou, kweenie, misschien een klein beetje. Niet elk kampioenschap kan nu eenmaal op de laatste dag beslist worden. Maar ik vind het best leuk de aandacht te verleggen naar de kruimels die overblijven: houdt Perez zijn 2e plek vast? Wat doet Alonso? Kan Lawson opnieuw aan PR doen? En dan die stiekeme broederstrijd bij Mclaren en Alpine.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

Leuke race! Heb me goed vermaakt.

Leuk dat Piastri er zo goed bij zit. Al kwam Norris nog dichtbij. Denk dat hij zonder teamorders 2e was geworden.

Hamilton, Perez, en Hulkenberg een dikke fail.

En het zijn topsporters, maar als er 3 (Sergeant, Stroll, en Ocon) ziek worden dan moet je afvragen waarom je in deze omstandigheden wil racen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

De broederstrijd bij Mercedes laait ook steeds meer op. De verhoudingen mogen dan niet zo verziekt zijn als destijds met Rosberg (en ik denk ook niet dat het ervan gaat komen - daarvoor is de beleefde 'King' George (leuke nickname voor later?) iets te weinig straatvechter en iets te welopgevoed). Maar hij gaat zich zeker niet neerleggen bij Hamiltons status, die er juist alles aan doet deze zo veel mogelijk te rekken.
Ook wel tekenend zijn de karige excuses (voor zo ver je daarvan kunt spreken) van Hamilton achteraf.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Mooi toch? We gaan nog veel lol beleven van die strijd. Trouwens een tamelijk zeldzaam foutje van Hamilton. Geen specifieke reden, of speelt er toch wat frustratie onderhuids?