GP van QATAR, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 28 september 2023 - 17:00:54

« vorige - volgende »

Robbert65

Dus, vrijdag kwalificeren voor zondag, zaterdag een shootout en een sprintrace. En alles op gristelijke tijd. Prime-time zaterdag- en zondagavond. Het is bijna te mooi om waar te zijn; Verstappen (vooral voor Amsterdammers Hollands Glorie in bange dagen) heeft twee kansen in één weekend om wereldkampioen te worden. Voor de derde keer. Ongelofelijk. Valt er toch nog iets te vieren.

Ik heb helaas geen verhaal over de baan. Ja, kans op zand. Weinig kans op regen. Geen blote benen. En hier dragen ook de mannen hoofddoekjes, ik denk vanwege het gelijkheidsbeginsel.  Wel zo kies. Prima land, dat Qatar. Let's race!

DE TIJDEN:
Vrijdag 15.30-16.30 uur: Vrije training
Vrijdag 19.00-20.00 uur: Kwalificatie
Zaterdag 15.00-15.44 uur: Sprintkwalificatie
Zaterdag 19.30-20.30 uur: Sprintrace
Zondag 19.00-21.00 uur: Race
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Ook weinig hoogbouw, dus gelukkig weinig steigers waar de werklui vanaf kunnen sodemieteren.👍🏻

Breaktest

We zijn weer zo'n beetje aanbeland bij de situatie van vorig jaar. Verstappen fietst de titel binnen, than what?
Gaat hij Perez helpen 2e te worden? Ik denk het niet - zo "volwassen voor zijn leeftijd" is Max namelijk ook weer niet. Plus de constructeurstitel ook al binnen, dus dat is ook geen motief. Max is van de Take no Prisoners-school, dus geen enkele reden om zijn collega een beetje zelfvertrouwen te laten opdoen.

Soms moet ik terugdenken aan de hand- en spandiensten die Perez de laatste race van 2021 verleende, en dan onmiddellijk aan Lauda. Arturo Merzario, een van de redders van Lauda (Nürburgring 1976) kreeg, na heel lang niets van Lauda vernomen te hebben, ooit een horloge als dank. Ik denk dat Perez het met een zak drop moet doen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

BMW.WilliamsF1

Als Checo eens wat minder fouten zou maken, wordt ie makkelijk 2e in het WK :)

Gelukkig in die zandbak genoeg uitloopstroken, meer kans dat ie m heel houdt

Robbert65

Citaat van: Breaktest op 30 september 2023 - 15:12:44We zijn weer zo'n beetje aanbeland bij de situatie van vorig jaar. Verstappen fietst de titel binnen, than what?
Gaat hij Perez helpen 2e te worden? Ik denk het niet - zo "volwassen voor zijn leeftijd" is Max namelijk ook weer niet. Plus de constructeurstitel ook al binnen, dus dat is ook geen motief. Max is van de Take no Prisoners-school, dus geen enkele reden om zijn collega een beetje zelfvertrouwen te laten opdoen.

Soms moet ik terugdenken aan de hand- en spandiensten die Perez de laatste race van 2021 verleende, en dan onmiddellijk aan Lauda. Arturo Merzario, een van de redders van Lauda (Nürburgring 1976) kreeg, na heel lang niets van Lauda vernomen te hebben, ooit een horloge als dank. Ik denk dat Perez het met een zak drop moet doen.
Perez staat momenteel gewoon tweede en is daarmee voor ongeveer een derde puntenleverancier voor het behaalde constructeurskampioenschap.
Dat mag gewoon gewaardeerd worden voor wat het is.
1. Dat is niet slecht.
2. Een derde is de helft van tweederde.
Dus. Maar toch. Niet slecht.
Dingetje is, dat seizoen voor Perez hadden ze Albon. Die scoorde in de eerste seizoenshelft meer punten dan Verstappen. Hij (Albon) had een GP moeten winnen en nog eens podium moeten pakken, maar in beide gevallen werd hij in de laatste ronde aan gort gereden door ene Hamilton.

Misschien was die vervanging meer ingegeven door de sponsorkracht van Perez, die zichzelf betaalt en RBR geld oplevert dan door de sportieve kwaliteiten ten opzichte van Albon?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

VER heeft een voorsprong van 177 punten op PER.
Na de sprintrace zijn er dit seizoen nog maximaal 172 punten te verdienen.

Bij een gelijke eindstand zou VER ook wereldkampioen zijn wegens veel GP's winnen.

Dus moet PER morgen in de sprintrace 6 punten meer pakken dan VER om te voorkomen dat morgen de champoepel al opengetrokken wordt.

Dat is best lastig, want er worden maar 8 puntjes voor de winst uitgereikt. Dus: PER moet 'm winnen en VER moet dan 7de of slechter presteren. Als PER tweede wordt moet VER achtste of slechter eindigen. Bij een derde plek voor PER mag VER niet scoren.

Het moet dus raar lopen wil Verstappen morgen niet reeds bekroond worden met een derde wereldkampioenschap, als we tenminste de resultaten van de afgelopen maanden even doortrekken.

De zondag is dan puur voor de statistieken. Dat is een hobby van Verstappen, statistieken. Hij kent alle records uit zijn hoofd en wil alles op zijn naam krijgen. Hij zegt altijd dat die dingen hem geen klap interesseren, maar dat jokt hij. Verstappen wil alles. Oók de meeste WK-titels.

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Fijn dat je dit even hebt uitgezocht.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

BMW.WilliamsF1

Morgen al? Of zaterdag? ;)

Perez moet 31 punten inlopen op Max om nog kans te kunnen maken op het WK. Mocht Max dus ziek worden ofzo en Checo wint de race op zondag niet, dan is Max alsnog kampioen :)

Breaktest

Citaat van: Robbert65 op 05 oktober 2023 - 11:42:58VER heeft een voorsprong van 177 punten op PER.
Na de sprintrace zijn er dit seizoen nog maximaal 172 punten te verdienen.

Bij een gelijke eindstand zou VER ook wereldkampioen zijn wegens veel GP's winnen.

Dus moet PER morgen in de sprintrace 6 punten meer pakken dan VER om te voorkomen dat morgen de champoepel al opengetrokken wordt.

Dat is best lastig, want er worden maar 8 puntjes voor de winst uitgereikt. Dus: PER moet 'm winnen en VER moet dan 7de of slechter presteren. Als PER tweede wordt moet VER achtste of slechter eindigen. Bij een derde plek voor PER mag VER niet scoren.

Het moet dus raar lopen wil Verstappen morgen niet reeds bekroond worden met een derde wereldkampioenschap, als we tenminste de resultaten van de afgelopen maanden even doortrekken.

De zondag is dan puur voor de statistieken. Dat is een hobby van Verstappen, statistieken. Hij kent alle records uit zijn hoofd en wil alles op zijn naam krijgen. Hij zegt altijd dat die dingen hem geen klap interesseren, maar dat jokt hij. Verstappen wil alles. Oók de meeste WK-titels.
Of anders gezegd, Verstappen hoeft zaterdag nog maar 3 punten binnen te harken (6e worden).
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Track limits drukken opnieuw hun stempel.


Breaktest

Klasse van Piastri. Ha! En dan te bedenken die arrogante sukkels van Alpine hem hadden kunnen hebben...
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Bende ellende dit. Je rijdt een rondje en dan 5 minuten later, oh, toch niet. Achterlijk land  achterlijk circuit, FIA, geïmproviseerd gelazer door Pirelli, waardeloos allemaal. Opdonderen met die zandbak, Turkije heeft een baan braak liggen, Magny Court is vacant, Argentinië heeft heimwee, wtf doen we daar in Qatar godsnaam!?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Drie keer wereldkampioen! Wat een legend! 8)

Breaktest

Citaat van: Robbert65 op 07 oktober 2023 - 18:10:17Bende ellende dit. Je rijdt een rondje en dan 5 minuten later, oh, toch niet. Achterlijk land  achterlijk circuit, FIA, geïmproviseerd gelazer door Pirelli, waardeloos allemaal. Opdonderen met die zandbak, Turkije heeft een baan braak liggen, Magny Court is vacant, Argentinië heeft heimwee, wtf doen we daar in Qatar godsnaam!?
Vermakelijke sprintrace maar toch heb je een big point. Wat mij betreft kun je niet vaak en hard genoeg tegen dit soort klote-circuits schoppen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Citaat van: Breaktest op 07 oktober 2023 - 16:50:59Klasse van Piastri. Ha! En dan te bedenken die arrogante sukkels van Alpine hem hadden kunnen hebben...

Wel erg pijnlijk voor Norris die blijkbaar niet met grote druk om kan gaan. Hij mag gaan oppassen dat hij niet een tweede Hulkenberg of Nick Heidveld gaat worden  ;) .

Wel een klasse prestatie van Piastri en Verstappen was behield ook weer de controle.  En Perez en Sargeant tsja  :-\ wat moet ik daar nog over zeggen. Het is gewoon slecht ... erg slecht.