GP VAN JAPAN, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 18 september 2023 - 17:12:31

« vorige - volgende »

Robbert65

Ja, Japan, Suzuka. We kijken er allemaal naar uit denk ik. Een megacircuit én een race die je weekenddagen niet zoveel onderbreekt.

Suzuka is ook een beetje Hollands Glorie, doordat het door Hans Hugenholz werd ontworpen. En dat is al wel even geleden; middel jaren 70 werd de eerste grand prix er gereden, maar Hugenholz zette de eerste pennenstreken op papier in 1960, in 1962 werd het circuit geopend.

Het is een ronde van 5.807 meter, met 18 bochten. Hamilton heeft het baanrecord, met 1:30.983. (2019)

Enfin, na First, gek genoeg de eerste bocht, volgt een setje loops waar ik mijn handen al zo vol aan zou hebben dat ik na Dunlop waarschijnlijk denk, nou, dat was een mooie ervaring, dat racen op Suzuka, en er verder dan maar de brui aangeef.

Spectaculair zijn de 130R en het feit dat de baan een fly-over heeft en dus in de vorm van een 8 is aangelegd. Maar goed, dat hoef ik jullie allemaal niet te vertellen.

Hier de tijden:

GP Japan (Nederlandse tijden)

Vrijdag: 4.30-5.30 uur: Eerste vrije training

Vrijdag: 8.00-9.00 uur: Tweede vrije training

Zaterdag: 4.30-5.30 uur: Derde vrije training

Zaterdag: 8.00-9.00 uur: Kwalificatie

Zondag: 7.00 uur: Race

Fijne week en alvast een goed weekend!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Als we Red Bull en Max Verstappen moeten geloven staan ze hier weer vooraan.
Wel een mooi circuit, snel ook!

Ouderwets weer vroeg op staan.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Voor mijn gevoel is Suzuka altijd zo'n beetje het seizoenseinde, maar we zijn er nog lang niet.

Sabai

Citaat van: gloudiesaurus op 18 september 2023 - 21:26:28Als we Red Bull en Max Verstappen moeten geloven staan ze hier weer vooraan.
Wel een mooi circuit, snel ook!

Ouderwets weer vroeg op staan.

Ik doe lekker nieuwerwets en kijk de herhaling op mijn f1 app  :D

Echt ideaal die app.

Breaktest

Ah. Lawson mag ook deze GP meedoen ten koste van Ricciardo. Mocht ie ook hier goed presteren, dan heeft ie zijn zitje vast wel verdiend, en kan Ricciardo verder afzakken naar Williams.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

BMW.WilliamsF1

Gaan alweer verhalen dat Ricciardo er in 2024 in zit en Lawson dan pech heeft. Wat mij betreft heeft Ricciardo zijn tijd wel gehad en mag Lawson er volgend seizoen wel een heel jaar in zitten.

Ontopic: Max gaat m wel weer winnen hier en Red Bull wordt constructeurskampioen :)

Robbert65

Verstappen is vandaag oppermachtig geweest. Beide vrije trainingen probleemloos en als snelste doorgekomen. 

Vertel 's? Wie gast er vroeg op morgen en zondag? (Zoals wij.) en wie zal de quali en of de race terugkijken?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Ik heb een wat drukkere periode op het werk, daarom vanmorgen van de nood een deugd gemaakt. Iemand deed om 04:05 het lichtknopje in mijn hoofd aan. Toen ben ik maar met een kop koffie bij de honden op de bank gekropen.

Was best een vermakelijke training. Tweede ook.

Zit morgen en zondag ook sowieso live te kijken. Als ik vannacht weer vroeg wakker lig ga ik vt3 ook nog wel kijken.

Breaktest

Kwalificatie om 8.00 vind ik wel te doen, maar de 7.00  voor de race vind ik net wat vroeg. Ik vind het sowieso wel prettig om een uurtje later in te prikken; dan kun je door de red/yellow flag situaties heen scrollen, en dan toch live aan de finish komen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

#9
Heeft iemand ooit een Lance Stroll-petje gekocht, vraag ik me af. En zo ja, was dat uit fandom of uit medelijden? Of bestaan die petjes überhaupt niet? Indien van wel, dan denk ik dat het een collectors item wordt.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Ik ben niet vsn de petjes met namen kopen, maar ik ben een fan en blijf een fan van Lance Stroll.

Dat joch kan veel, maar wordt continue overal ter wereld beschuldigd van talentgebrek omdat iedereen ervan uitgaat dat hij alleen in F1 rijdt omdat paps geld heeft.

Dat helpt natuurlijk, dat zal ik niet ontkennen, maar wie zegt dat Stroll er niks van kan heeft de afgelopen 6 jaar niet goed opgelet. ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

RIC bevestigd voor 24 bij SAT? Terwijl Lawson iedere week laat zien dat hij een toptalent is een falende senior in die auto zetten? Misschien alleen maar om Perez straks te kunnen vervangen, maar als dat het plan is moet Ricciardo wel een wonder verrichten met betrekking tot zijn pace en concentratievermogen. onbegrijpelijk dat ze zo'n groot talent op de bank zetten.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

C.G. de Beaufort

Citaat van: Robbert65 op 22 september 2023 - 22:20:23Ik ben niet vsn de petjes met namen kopen, maar ik ben een fan en blijf een fan van Lance Stroll.

Dat joch kan veel, maar wordt continue overal ter wereld beschuldigd van talentgebrek omdat iedereen ervan uitgaat dat hij alleen in F1 rijdt omdat paps geld heeft.

Dat helpt natuurlijk, dat zal ik niet ontkennen, maar wie zegt dat Stroll er niks van kan heeft de afgelopen 6 jaar niet goed opgelet. ;)

Uh, vergelijk maar met Alonso. Het verschil is bijzonder groot. Hij kan er niets van. Enneh, ik ben geen fan van Stroll.

Groet,

C.G. de Beaufort


Robbert65

Godart, je het niet goed opgelet de afgelopen jaren...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Nou dat was weer een vermakelijke race. Verstappen is briljant als vanouds, Perez heeft last van 'Zuid-Amerikaans bloed' als vanouds, Mclaren hoort weer bij de topteams als vanouds, maar ook ingrediënten lijken aanwezig voor een broedertwist als vanouds, en Russell moet snappen dat real power is not something you get, but you grap.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond