Hoeveel opeenvolgende overwinningen pakt Verstappen?

Gestart door Mickey, 04 september 2023 - 11:49:09

« vorige - volgende »

Hoeveel opeenvolgende overwinningen pakt Verstappen?

11
12
13
14
15
Nog meer!

Sabai

Ik vermoed dat het volgende de race zomaar over is. Verstappen en Singapore zijn nooit een goede combinatie tot nu toe. Maarja dit jaar Lijkt alles te lukken dus waarom ook niet dan.

Breaktest

Ik denk dat dit een jaar is waarin Max ze allemaal pakt. Gewoon, omdat ie er lol in heeft. En geprikkeld wordt door Hamiltons debiele kleinzielige uitspraken.
Toch zie ik een klein beetje sleet op zijn gretigheid; hij ging deze keer niet voor de snelste ronde.

Voorts, Max staat geloof ik nu op 47. Het volgende 'record' (tegenwoordig heet alles record) dat in zicht komt is Prost voorbij gaan (51 overwinningen).
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Als 'ie ze allemaal pakt, is hij Vettel ook voorbij met het totaal aantal overwinningen. Dan duurt het nog héél lang voordat Schumacher op P2 in zicht komt.


gloudiesaurus

In het AD staan alle records die in zicht komen vandaag opgesomt:
- Red Bull Racing (dit jaar alle GP's winnen). Nu 14 uit 14
- 104 overwinningen Lewis Hamilton (Prost 51 en Vettel 53 zijn al in zicht)
- 82 overwinningen voor hetzelfde team (nu in handen van Hamilton/ Mercedes)
- 7 wereldtitels van Hamilton en Schumacher
- 12 opeenvolgende overwinningen

Moeten we wel bij optekenen dat er nu wel meer GP's per jaar worden verreden dan vroeger. Zeker dan in het tijdperk Prost.

Maar als Verstappen zo doorgaat gaat het hard. Zelf denkt hij dat Singapore van de komende Grand-Prix de lastigste wordt, ook omdat de kwalifiatie erg belangrijk is.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

BMW.WilliamsF1

Ik vind 13 wel leuk  :)

Haha bij het AD zijn ze wel wat voorbarig. Die 103 overwinningen en 7 wereldtitels gaat nog wel ff duren. Als ie dan nog F1 rijdt. Hij kan er best al eerder mee kappen.

Breaktest

Citaat van: gloudiesaurus op 05 september 2023 - 10:01:50In het AD staan alle records die in zicht komen vandaag opgesomt:
- Red Bull Racing (dit jaar alle GP's winnen). Nu 14 uit 14
- 104 overwinningen Lewis Hamilton (Prost 51 en Vettel 53 zijn al in zicht)
- 82 overwinningen voor hetzelfde team (nu in handen van Hamilton/ Mercedes)
- 7 wereldtitels van Hamilton en Schumacher
- 12 opeenvolgende overwinningen

Moeten we wel bij optekenen dat er nu wel meer GP's per jaar worden verreden dan vroeger. Zeker dan in het tijdperk Prost.

Maar als Verstappen zo doorgaat gaat het hard. Zelf denkt hij dat Singapore van de komende Grand-Prix de lastigste wordt, ook omdat de kwalifiatie erg belangrijk is.
Ze vergeten in mijn ogen het belangrijkste record - start/winst-ratio (geen officieel record, maar dan maken 'ze' dat maar).
Een record is alleen maar interessant omdat ze in zekere zin een uitdrukking van dominantie zijn. Maar er zijn zo veel coureurs die op enig moment dominant waren, zelfs Jacques Laffite. Om de mannen van de jongens te onderscheiden heb je een verdomd goede meetlat nodig, liefst een die duur en sterkte van de dominantie uitdrukt. Dan kom je met start/winst-ratio een heel eind. Hamilton met 324 starts en 103 overwinningen heeft een ratio van 0.318. Max staat momenteel op 0.266.
Zo'n '10 overwinningen op rij trofee'is daarom goed; het zegt veel, zo niet alles  over Max' actuele dominantie. Maar carriere-omspannend is Hamilton hem nog flink de baas. Max hoeft echter niet tot 104 te tellen. Als ie aaneengesloten blijft winnen is ie Hamilton qua ratio met zijn 58e GP (begin volgend seizoen) voorbij.     
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Daar zit een valse component in. Namelijk dat die ratio voor een groot deel mede bepaald wordt door de kwaliteit van je materiaal. Zie hier. Hamilton heeft altijd in een auto gezeten die in overwinningen kon strijden, zelfs een groot deel van de tijd in een auto die vrijwel onverslaanbaar was. Max Verstappen reed de eerste vier jaar in een perenkist.

Het zou werken als je slechts het deel vergelijkt waarin ze beiden over een competitieve auto beschikten.

Sabai

Citaat van: Sabai op 04 september 2023 - 16:27:47Ik vermoed dat het volgende de race zomaar over is. Verstappen en Singapore zijn nooit een goede combinatie tot nu toe. Maarja dit jaar Lijkt alles te lukken dus waarom ook niet dan.

Nou ik had er geld op moeten zetten  ;D .

Mickey

Ja dat had je goed Sab! :)

Niemand die dat verwachtte, lijkt het.

Breaktest

#10
Lang moest ik niets hebben van al die rammelende records die Max werden toegeschreven. Maar nu komen er toch heen paar aan die klinken als een klok, zoals:  De titel winnen met het grootste puntenverschil .
Dat staat nu nog op 155 ptn op conto van Vettel (vs Alonso, 2013). Vorig jaar kwam Max al dichtbij (146 ptn) maar gaat er dit jaar waarschijnlijk met een landslide over heen.
Voor aanvang van Japan staat Perez al op een afstand van 151 punten, en het mes snijdt aan twee kanten. Max blijft maar uitlopen en Perez raakt naar mate het einde nadert door zijn opties heen.  Het record gaat niet in Japan sneuvelen, maar mogelijk wel in Qatar. Maar ook dan stelt ie een ander record scherper (dat bij mijn weten al in zijn bezit is), zijnde Kampioen met nog vijf races te gaan.

Dat mogen dan geen officiële records zijn, maar ik vind ze van meer betekenis dan al die andere. Simpelweg omdat ze het best de sterkte van zijn dominantie uitdrukken.

En dan hebben we er sinds gisteren nog een: De enige coureur die in zijn eentje de constructeurstitel pakte. Ook als ze een zak aardappels op Perez' stoeltje hadden gelegd, dan nog was de titel voor Red Bull.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond