Formula 1 Dutch Grand Prix 2023

Gestart door gloudiesaurus, 23 augustus 2023 - 21:20:08

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Eindelijk de zomerstop voorbij, en dan Zandvoort!!

Hier gaan we:
25 aug vrijdag
VT1    
12:30

VT2    
16:00

26 aug zaterdag
VT3    
11:30

Kwalificatie    
15:00

Zondag 27 aug
Race    
15:00

Gaan er nog mensen naar het circuit? Ik ga op vrijdag kijken  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Robbert65

dit jaar niet, maar vorig jaar enorm genoten op de zaterdag!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

Mickey

Mickey

Groetjes uit het zonnige Zandvoort jongens!  :)

Mickey

Perez, alsjeblieft. Hij moet zichzelf uit zijn lijden verlossen.

Leclerc ook weer bagger.

Albon opnieuw super.

Voor Verstappen heb ik geen woorden meer. ;)

Braketest

Ik moet niks van heldenverering hebben - helden zijn voor mij mensen die anderen uit een brandend huis halen. Dus Max is ook geen held. Daarom kijk ik met gemengde gevoelens naar die hosannazee - men doet maar.
Maar Max heeft al zo veel briljants met zijn auto laten zien, dat ik 'm echt wel de beste aller tijden vind,  inclusief de tijd die komen gaat, en mijn geloof ten spijt  dat tijdperken onvergelijkbaar zijn. Ook zijn koppigheid en onverstoorbaarheid zie ik met genoegen aan. Voorts lijkt het me een aardige gozer in omgang. Daarnaast vind ik het anno 2023 ook een zeikertje en een lul die gewoon zijn belasting moet betalen. Dus nee geen held, maar wat is die gozer goed.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

Verstappen weer magistraal!

En best een leuke race met al die wisselende omstandigheden. Er gebeurde genoeg  :)

En Mickey hoe was de paddock?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Braketest

Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Fietser

Volksfeesten zijn prachtig, zolang ik er maar niet bij hoef te zijn. Ja sorry, de massa vermijd ik en groot chauvinisme is me een beetje vreemd. Daarom wat mij betreft maar snel naar de race zelf: geweldig, mede dankzij de weergoden. Nooit gedacht zoveel inhaalacties te zien op Zandvoort. En dat met F1-bolides! De magiër Verstappen, de magiër Alonso. De laatste is 41, heeft alle belasting van zich afgeschud. En zie hem gaan...
Dit laatste brengt mij ineens bij het belang van de gemoedstoestand van coureurs. Moeilijk te meten, maar die kan wel eens veel groter zijn dan (door mij) gedacht. Schrijnend geval is Perez. Best een goed racer, maar binnen een aantal maanden amper F1-waardig, zeker als er een druppel uit de wolken lekt. Ander voorbeeld is Leclerc. Die Ferrari zal best lastig af te stellen zijn, maar de eens supersnelle Monegask lijkt weg te zakken in onzekerheid.
Bij Alonso speelt (gelukkig) wat anders, die was altijd van wereldklasse, wellicht indertijd net zo sterk als een Schumacher en zeker een Hamilton. Maar soms speelde zijn anti-houding op en dan ging het wat minder. Gelukkig is de Spanjaard weer helemaal waar hij hoort. Hopelijk lukt het Aston Martin hem nog iets meer te geven. Bijvoorbeeld om ook onder normale (weers)omstandigheden vlak bij Verstappen te blijven. Want die blijft toch echt het ijkpunt van alles. Magistraal, zeg ik zonder enig chauvinisme.

Fietser

Vergeet ik nog Albon te roemen. IJzersterk. Op naar Monza, zeker voor hem.

Mickey

CitaatDe magiër Verstappen, de magiër Alonso. De laatste is 41, heeft alle belasting van zich afgeschud

Verstappen heeft ook alle belasting van zich afgeschud. Niet iedereen kan dat waarderen. ;D

Overigens is die gemoedstoestand van zeer grote invloed meen ik. Als om wat voor redenen ook successen uitblijven, terwijl wel fouten gemaakt worden, dan is het zelfvertrouwen snel beschadigd.