SILVERSTONE, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 04 juli 2023 - 08:16:50

« vorige - volgende »

Robbert65

Nu de dominantie van Verstappen een hoogtepunt heeft bereikt en Mercedes toch weer worstelt met de auto is er een goede kans dat Verstappen eindelijk de Britse grand prix op zijn naam gaat schrijven. Hij won al wel eens op Silverstone, maar dat was een jubileumrace, in elkaar geknutseld door Liberty in verband met de Corona lockdowns.

Mclaren komt met een speciale livery en Aston Martin komt met updates.

Goed, Silverstone, wat gaat dat worden?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Zeeuw

Had Toto niet gezegd dat ze Silverstone gingen winnen?  :D

Maar in de voortuin van AM verwacht ik wel wat van Alonso. Maar het zal mij verbazen als Verstappen niet gewoon wint, eerlijk gezegd. Het is ook een circuit wat Hamilton ligt en waar hij altijd wat extra's lijkt te hebben. Maar heb nu niet het idee dat de Mercedes in de beste vorm steekt momenteel.

Zeeuw

#2


McLaren gaat met een speciale livery rijden, terug wat meer zilver er in.

// Ook opnames voor die F1 film met Brad Pitt (Apex). Verwacht dus weer wat bekende koppen in beeld tijdens de race.

gloudiesaurus

Ik denk dat het gewoon weer een Max Verstappen feestje wordt!
Ook Williams rijdt met een speciale livery:

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Zou graag die Rothmans livery nog eens terugzien!

Overigens zeker weten dat Verstappen weer wint!

gloudiesaurus

Overigens is het helemaal niet de 800e race van Williams maar de 799e  ;D
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Gek eigenlijk, nu we eindelijk een Nederlander hebben die goed genoeg is om vooraan mee te doen en ook titels kan winnen, begint het plezier in de races af te nemen. Monaco heb ik de kwalificatie al gekeken op een tablet en de race in de kroeg zonder echt goed geluid.
Oostenrijk gekeken op de tablet en niet eens live....
Enkele jaren geleden had ik dat nooit, maar ook nooit gedaan.
Ik mis de spanning en het geluid....
Kijk wel uit naar de race, maar echt spannend is het niet meer.
Van mij mogen ze RBR flink beperken als het helpt om races spannender te maken.

Zeeuw

Citaat van: gloudiesaurus op 06 juli 2023 - 17:47:03Overigens is het helemaal niet de 800e race van Williams maar de 799e  ;D
;D

Dan kunnen ze de livery er wel oplaten voor de race na Silverstone  :P

Sabai

Citaat van: FolkertE op 06 juli 2023 - 22:55:02Gek eigenlijk, nu we eindelijk een Nederlander hebben die goed genoeg is om vooraan mee te doen en ook titels kan winnen, begint het plezier in de races af te nemen. Monaco heb ik de kwalificatie al gekeken op een tablet en de race in de kroeg zonder echt goed geluid.
Oostenrijk gekeken op de tablet en niet eens live....
Enkele jaren geleden had ik dat nooit, maar ook nooit gedaan.
Ik mis de spanning en het geluid....
Kijk wel uit naar de race, maar echt spannend is het niet meer.
Van mij mogen ze RBR flink beperken als het helpt om races spannender te maken.

Herkenbaar. Bij mij begon dit in 2014 toen Hamilton zo dominant werd. Vanaf 2020 vond ik het weer leuk en ondanks dat ik het Verstappen gun word het wel wat saai om hem elke week te zien winnen.

Breaktest

#9
Het tijdperk van langdurige hegemonieën begon eigenlijk al in 1988. De kans dat iemand het jaar erop weer kampioen wordt is inmiddels opgelopen tot 50%. dat was ooit 7%.
Bij de constructeurs zijn de cijfers nog dramatischer.
Ik wel eens een voorstel gedaan hoe dit te doorbreken, meerdere zelfs. Maar de FIA weigert lid te worden van GP-Pits. Ja, zo komen we nergens.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

FolkertE

Citaat van: Breaktest op 08 juli 2023 - 09:53:53Het tijdperk van langdurige hegemonieën begon eigenlijk al in 1988. De kans dat iemand het jaar erop weer kampioen wordt is inmiddels opgelopen tot 50%. dat was ooit 7%.
Bij de constructeurs zijn de cijfers nog dramatischer.
Ik wel eens een voorstel gedaan hoe dit te doorbreken, meerdere zelfs. Maar de FIA weigert lid te worden van GP-Pits. Ja, zo komen we nergens.
Maar dat bleef wel beperkt to slechts 2 of 3 jaar. In 90 was Ferrari toch ook erg sterk. En in 91 kwam Williams toch echt heel sterk terug. 92/93 een Dominant Williams, 94/95 waren toch vrij gewaagd aan elkaar.
96/97 weer Williams. 98/99 Mclaren. Ferrari was de eerste die echt lange tijd de beste was.

Mickey

#11
Ik heb totaal geen problemen met deze dominantie, zelfs niet als het nog jaren aanhoudt.

Destijds met Ferrari/Schumacher had ik dat ook niet.

Bij Hamilton eigenlijk ook niet echt, maar daar kreeg ik wel meer en meer moeite met de persoon Hamilton, zijn maniertjes en gedragingen.

Overigens is chauvinisme mij volledig vreemd. Ik geniet van de prestaties van Verstappen en zou dat evengoed doen als hij onder Belgische vlag zou rijden. De prestaties van Jos konden mij destijds ook totaal niet boeien.

FolkertE

Overigens kwam ik er uurje geleden achter dat de Tour de France vlak langs mijn vakantie verblijf rijd.
Rond half 4 -4 komt het palethon voor bij geracet.

Mickey


Breaktest

Citaat van: FolkertE op 08 juli 2023 - 11:54:26
Citaat van: Breaktest op 08 juli 2023 - 09:53:53Het tijdperk van langdurige hegemonieën begon eigenlijk al in 1988. De kans dat iemand het jaar erop weer kampioen wordt is inmiddels opgelopen tot 50%. dat was ooit 7%.
Bij de constructeurs zijn de cijfers nog dramatischer.
Ik wel eens een voorstel gedaan hoe dit te doorbreken, meerdere zelfs. Maar de FIA weigert lid te worden van GP-Pits. Ja, zo komen we nergens.
Maar dat bleef wel beperkt to slechts 2 of 3 jaar. In 90 was Ferrari toch ook erg sterk. En in 91 kwam Williams toch echt heel sterk terug. 92/93 een Dominant Williams, 94/95 waren toch vrij gewaagd aan elkaar.
96/97 weer Williams. 98/99 Mclaren. Ferrari was de eerste die echt lange tijd de beste was.
De voorbeelden die je geeft zijn allemaal van na 1988; dat is dus in lijn met wat ik zeg.
Ik had het overigens over coureurs. Over constructeurs kan ik de cijfers ook wel geven: De kans dat een kampioen het jaar erop weer de titel pakt is inmiddels opgelopen tot 69%. Voor 1988 was die kans minder dan 1 op 3.
Als je er over nadenkt, het is echt verschrikkelijk. Het wordt kennelijk dus steeds moeilijker een winnend team te verslaan. Mocht dit toch lukken, dan heeft dat meestal te maken met grondige reglementswijzigingen of wanneer zo'n team uit elkaar valt.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond