F1 Podcasts - welke luisteren jullie?

Gestart door Zeeuw, 20 juni 2023 - 12:04:15

« vorige - volgende »

Zeeuw

Welke podcasts kunnen jullie aanraden? Zelf luister ik die van Nu.nl, maar ben op zoek naar nog andere podcasts. Die van Grand Prix Radio beviel mij niet zo. Hoeft niet perse Nederlandstalig te zijn :)

Breaktest

Citaat van: Zeeuw op 20 juni 2023 - 12:04:15Welke podcasts kunnen jullie aanraden? Zelf luister ik die van Nu.nl, maar ben op zoek naar nog andere podcasts. Die van Grand Prix Radio beviel mij niet zo. Hoeft niet perse Nederlandstalig te zijn :)
Ik neem aan dat je over F1 bedoelt. Antwoord: geen enkele. Ik ben veel te eigenwijs om andermans geouwehoer aan te horen. Is het wel leuk eigenlijk?
(wat niet wil zeggen dat ik geen podcasts beluister; ik gebruik ze om in slaap te vallen).
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Ik snap het succes van het fenomeen podcast ook niet, eigenlijk. Redenen: tijdgebrek, het ongemakkelijke gevoel van jezelf afzonderen en dan nog nog de veelal gebrekkige inhoud.

Zeeuw

Zelf luister ik vooral podcasts tijdens het rijden. Met beetje pech zit ik een uur in de auto naar mijn werk, ideaal moment voor podcasts dus eigenlijk. Heb niet zo veel met reguliere radio, dus is mooi alternatief om iets te luisteren naar onderwerp wat je interesseert. Vind het wel leuk om wat achtergrond info rond een race te krijgen.

De officiele F1 podcast geeft bij sommige gasten ook wel leuke achtergrond informatie.

Robbert65

Euhm: postcasten is eigenlijk streamende radio maken zonder tijdslimiet. Dus ja, ik luister podcasts, vooral in de auto of tijdens het opvouwen van de was.
 Over koken, door Yvette van Boven en Teun van der Keuken. Over restaurants in Utrecht. Ik luister meermaals per week naar Boekestijn en De Wijk. Die van Bas van Werven en Carlo Brandsen over auto's.

Het meeste geeft me veel pret maar F1 podcasts.... dat lukt me niet zo. Het is napraten over iets dat ik zelf al gezien heb. En vooruitkijken naar een nog te verrijden Grand Prix, dat kan niemand, ook die pundits niet. Dus op zichzelf is voorbeschouwen totaal nutteloos, heb ik ook geen trek in.

Wel geprobeerd hoor, die van Autobahn, Asfalt, heb ik lange tijd gevolgd, dat was met een aantal jonge gasten, vaste prik Steijn Schothorst, meestal Koen Bakker en  Matthijs Goes en Sylvana IJsselmuiden zat er regelmatig bij.

Maar ook hier afgehaakt. Die onderbroekenlol van Mol en Plooij en hun maten trek ik niet. Dus dat ga ik niet eens proberen ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Ik vind podcasters maar rare lui. Ze komen bijeen om vervolgens te doen alsof ze de wijsheid in pacht hebben.
Waarom Ferrari het niet voor elkaar krijgt? Vraag het de podcaster, die vertelt het je haarfijn. Soms denk ik, als je het zo goed weet, waarom maak je dan überhaupt podcasts?  ;D  ;D

Nee joh, een stel wauwelaars bij elkaar. Zeker de podcasters die bestaan uit zelfbenoemde kenners. Ik begreep dat Jan Lammers ook een podcast heeft of ergens bijzit, daar zou ik mij nog wat bij kunnen voorstellen. Maar niet bij dat stel wauwelaars.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Wings op 21 juni 2023 - 18:50:42Ik vind podcasters maar rare lui. Ze komen bijeen om vervolgens te doen alsof ze de wijsheid in pacht hebben.
Waarom Ferrari het niet voor elkaar krijgt? Vraag het de podcaster, die vertelt het je haarfijn. Soms denk ik, als je het zo goed weet, waarom maak je dan überhaupt podcasts?  ;D  ;D

Nee joh, een stel wauwelaars bij elkaar. Zeker de podcasters die bestaan uit zelfbenoemde kenners. Ik begreep dat Jan Lammers ook een podcast heeft of ergens bijzit, daar zou ik mij nog wat bij kunnen voorstellen. Maar niet bij dat stel wauwelaars.

Helemaal juist. Ook met Podcast. Het is gekakel tot in het oneindige. Ook wat betreft Twitter, Facebook en meer van deze 'sociale media'. Gelukkig ben ik er geen lid van.

Groet,

C.G. de Beaufort




Breaktest

Nou tot zo ver het fenomeen podcast.  ;D  ;D  ;D Niet erg populair hier.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Fietser

Als bejaarde ga ik hierover een aantal vet ouderwetse uitspraken doen:
1. Als ik iets wil weten over een bepaald onderwerp, dan lees ik graag een boek (je weet wel: zo'n stapeltje ingebonden papier) of een artikel in een serieus te nemen magazine.
2. Op de autoradio kan ik allerlei wijsheden van dito duiders al helemaal niet velen; ik heb al moeite genoeg om me te concentreren in mijn Chinese Bentley. Dus uit dat ding!
3. In 'de wilde natuur' kom ik nogal eens lieden tegen met een koptelefoon op waarbij ik vermoed dat ze naar een podcast, zen-achtige muziek dan wel een of andere goeroe luisteren, maar die vooral kijk-mij-eens willen uitstralen. Ik vind dat buitengewoon aandoenlijk en knik ze dan ook uiterst begripvol toe.

Eens maakte ik de uitzondering voor de podcast van Boekestijn en De Wijk. Na afloop bleek dat deze twee geleerde heren allemaal zaken benoemden die ik al wist. Conclusie: ik ben voor dit soort media eigenlijk veel te intelligent  ;)

Breaktest

Ach ja. Er zijn tegenwoordig kaleidescopisch veel podcasts, dus er zitten ook zeker goeie tussen. Gelukkig weet je meestal binnen vijf minuten hoe de vlag erbij hangt. Zelf maak ik onderscheid tussen zij die een verhaal te vertellen hebben, en zij die op de eerste plaats gehoord willen worden. De laatste categorie benader ik als bedorven haring; daar loop je ook met een grote boog omheen. Bv de Gordon-wannabe's, radio-DJs en BN-ers die een verdienmodel ruiken. Maar ook die zogenaamde duiders in alle soorten en maten.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Zeeuw

Goed, duidelijk dat ik in de minderheid ben. Niet erg.  :)

Moet zeggen dat ik de officiele F1 podcast 'Beyond The Grid' aan het terugluisteren ben. Daar zitten wel interessante verhalen en interviews in. Beetje afhankelijk van wie er zit. Zo heb ik die met Stoddart opgezet en die had toch veel interessants te vertellen. Tom Clarkson is ook wel een fijne interviewer.

Wings

Citaat van: C.G. de Beaufort op 22 juni 2023 - 00:09:41
Citaat van: Wings op 21 juni 2023 - 18:50:42Ik vind podcasters maar rare lui. Ze komen bijeen om vervolgens te doen alsof ze de wijsheid in pacht hebben.
Waarom Ferrari het niet voor elkaar krijgt? Vraag het de podcaster, die vertelt het je haarfijn. Soms denk ik, als je het zo goed weet, waarom maak je dan überhaupt podcasts?  ;D  ;D

Nee joh, een stel wauwelaars bij elkaar. Zeker de podcasters die bestaan uit zelfbenoemde kenners. Ik begreep dat Jan Lammers ook een podcast heeft of ergens bijzit, daar zou ik mij nog wat bij kunnen voorstellen. Maar niet bij dat stel wauwelaars.

Helemaal juist. Ook met Podcast. Het is gekakel tot in het oneindige. Ook wat betreft Twitter, Facebook en meer van deze 'sociale media'. Gelukkig ben ik er geen lid van.

Groet,

C.G. de Beaufort





Gekakel tot het oneindige vind ik een prima verwoording. Het ergste vind ik nog dat rijders als kneuzen of pannenkoeken worden weggezet. Iemand die zijn rempunt mist is een amateur in de podcasts. Tenenkrommende uitspraken van zelfbenoemde speciallisten. De uitzonderingen hierop zijn de mannen die zelf F1 hebben gereden. Die weten wel waar ze over praten. Of Doorbos, Lammers, van der Gerde een podcast hebben weet ik niet. Ze kunnen vaak wel dingen in het juiste perspectief zetten. Albers is dan weer de uitzondering hierop en de reden dat ik geen Viaplay heb.