Bandenwarmers

Gestart door Mickey, 04 juni 2023 - 08:39:57

« vorige - volgende »

Mickey

https://nl.motorsport.com/f1/news/pirelli-vertrouwen-doel-geen-bandenwarmers-2024/10477639/

In mijn ogen een onzalig idee. Ik weet ook eerlijk gezegd niet wat men hiermee beoogd te behalen. Het enige dat ik snel terugvind is dat het meer zou vragen van de stuurmanskunst van de rijder, maar volgens mij lever je vooral flink in op veiligheid.


Iemand een idee?

Breaktest

Citaat van: Mickey op 04 juni 2023 - 08:39:57https://nl.motorsport.com/f1/news/pirelli-vertrouwen-doel-geen-bandenwarmers-2024/10477639/

In mijn ogen een onzalig idee. Ik weet ook eerlijk gezegd niet wat men hiermee beoogd te behalen. Het enige dat ik snel terugvind is dat het meer zou vragen van de stuurmanskunst van de rijder, maar volgens mij lever je vooral flink in op veiligheid.


Iemand een idee?
Het ligt er maar aan hoe je het framed. Gooi het V-woord erin, en de discussie ligt plat.
Zelf ben ik mijn hele leven al tegen bandenwarmers. Ooit gaf het innovatieve teams een voordeeltje, maar op het moment dat iedereen erover beschikt is dat voordeel weg. Dan, na een status quo-seizoen, lijkt het me het moment van herevaluatie aangebroken: In hoeverre draagt het bij aan de essentie van het racen (weinig tot niets), en wegen de kosten op (vrij hoog)? Eigenlijk zoals men tegenwoordig vrij vaak doet, denk aan de dubbele steering axis van Mercedes.
NB sinds 1974 werd er al mee geëxperimenteerd toen een team de elektrische dekens van hun hotelkamer meenam; sinds 1985 werd het een officieel onderdeel.

Misschien ook goed om te beseffen dat dekens nooit werden geïntroduceerd om de veiligheid van het racen te verhogen. Daarom zit er iets rammelends aan het argument bij de afschaffing ervan.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Je gaat coureurs moedwillig met minder grip de baan opsturen. Dat is per definitie onveiliger. Dat rijmt voor mij niet met de uitersten van haalbare veiligheid opzoeken, zoals de sport dit de laatste decennia doet. Een trendbreuk in optima forma.


Mickey

Fijn dat ze tot het juiste inzicht zijn gekomen. Volgend jaar geen verbod op bandenwarmers.