BARCELONA: wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 31 mei 2023 - 10:21:51

« vorige - volgende »

Robbert65

Tsja, Barcelona. IJs en weder dienende, zeggen we er maar bij. Na Imola hebben we onze les wel geleerd, de Grand Prix gaat pas door als-ie doorgaat..  :D

Maar goed, we gaan -eindelijk- op en old skool baan racen. De zandbak hebben we voorlopig gehad en tot aan Las Vegas even geen fantasie-circuits.
Na het voormalig testhonk voor F1 wat Barcelona natuurlijk is gaan we Canada, Oostenrijk, Groot Brittannië, Hongarije en België doen en dan volgt na de zomerstop ons eigen Zandvoort voor de Dutch Grand Prix. (Waarom eigenlijk niet gewoon Grote Prijs van Nederland??)

We hobbelen zo lekker door het seizoen, we hebben nu 6 uitslagen van de 22 die nog op de kalender staan gehad. Twee vielen er al af, China en Imola.

Verstappen  neemt een voorsprong van 39 punten op zijn teamgenoot, die een krappe marge van 12 punten overhoudt op Alonso nu hij punten- en roemloos zijn rondjes deed over de prachtige baan van Karelsberg. Hoewel dit topic over Barcelona gaat: Monaco was een feest! Wat een race, we hebben echt zitten genieten, de strategie van Aston Martin en Ferrari, dat gepanikeerd gedoe bij Ferrari, die boosheid bij Sainz,  en daartegenover die professionele werkwijze en communicatie bij RBR, dat vlekkeloze van die pitstops daar, die kalme wijze waarop Lambiase en Verstappen de discussie over wanneer ze naar binnen zouden gaan voerden, dat contrast was prachtig.

Verstappen begint werkelijk een volwassen kampioen te worden die door zijn aanpak en door zijn werkwijze samen met zijn team voorlopig onverslaanbaar lijkt.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Zeeuw

Ben ergens wel benieuwd wat de impact gaat zijn van de veranderde laatste bocht. Rondetijd zal wel wat zakken daardoor, maar ook nog betere inhaalmogelijkheid aan het einde van het rechte stuk.

Ook eerste mogelijkheid om echt eens goed te zien wat de updates van (vooral) Mercedes voor impact gaan hebben. Overigens verwacht ik nog steeds een dominant Red Bull. De auto is een hele goede all-rounder, iets wat dit circuit ook zeker vraagt. Ook wel fijn dat het weer een echt circuit is, heb wel even genoeg stratencircuits gezien.

Breaktest

Best interessante VT2. Aan Hülkenbergs positie (3) kun je aflezen dat er best nog wat lucht in de tijden zit.
Alonso still going strong - ik krijg voor het eerst het idee dat Lance gedemoraliseerd rondrijdt. Laatste jaar? 
Voorts lijkt Ocon langzamerhand het overwicht over Gasly te krijgen.
En De Vries lijkt Master Yuki weer partij te kunnen geven.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Wat een heerlijke overmacht. Als hij wil lapt hij morgen het hele veld.

Breaktest

Citaat van: Mickey op 03 juni 2023 - 17:47:11Wat een heerlijke overmacht. Als hij wil lapt hij morgen het hele veld.
Vroeger wilde hij dat wel, maar hij schuift langzaam op richting poppenspeler die de zaak liever tot het einde toe controleert.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Hij gaat dat natuurlijk nooit doen omdat de FIA dan waarschijnlijk wel sneller met maatregelen gaat komen.

gloudiesaurus

Max Verstappen ongenaakbaar.
Dat hij zaterdag zijn laatste ronde in de kwali al mocht afbreken, terwijl hij nog sneller was, zegt alles.

Het moet wel heel raar gaan lopen wil hij zijn 3e wereldtitel niet gaan pakken. Perez heeft het gewoon niet. Bakoe was leuk, maar in Monaco en Barcelona heeft hij het nu laten lopen.

Nyck de Vries sprak van een solide race. Maar reed gewoon weer dik de hele race achter Tsunoda aan. Dat Tsunoda incl. penalty nog ruim voor hem eindigde zegt alles. Marko heeft gewoon gelijk dat Tsunoda elke ronde 0,3 - 0,5 sec. sneller is. En dat is niet wat ze van De Vries willen zien.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

CitaatDat hij zaterdag zijn laatste ronde in de kwali al mocht afbreken, terwijl hij nog sneller was, zegt alles.

Hamilton in hoogtijdagen. En Schumacher natuurlijk.



Breaktest

#8
Citaat van: gloudiesaurus op 05 juni 2023 - 14:04:45Nyck de Vries sprak van een solide race. Maar reed gewoon weer dik de hele race achter Tsunoda aan. Dat Tsunoda incl. penalty nog ruim voor hem eindigde zegt alles. Marko heeft gewoon gelijk dat Tsunoda elke ronde 0,3 - 0,5 sec. sneller is. En dat is niet wat ze van De Vries willen zien.
Het enige krediet wat Nyck wat mij betreft nog heeft is dat Tsunoda in zijn eerste jaar ook nogal eens de plank missloeg, en die wel de tijd werd gegund.
Eigenlijk blijkt al die ervaring van Nyck m.b.t. F1 gewoon weinig tot niets waard. Nou ja, hij schreeuwt niet over de radio. Maar het is ook weer niet zo dat volledig is mislukt.
Daarbij, van mij mag bullebak Marko net zo zeer in de spiegel kijken. Er zijn nu eenmaal coureurs die een half seizoen aanloop nodig hebben en zij die anderhalf jaar aanloop nodig hebben. Bestudeer je de carrière van Nyck - in plaats van je te baseren op een toevallige gelukkige race in Monza - dat kun je verwachten dat ie eerder tot de laatste categorie behoort.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond