IMOLA, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 16 mei 2023 - 21:46:09

« vorige - volgende »

Robbert65

We gaan (eindelijk?) Old school racen. Autodromo Enzo e Dino Ferrari. Imola.
Heerlijk. Oké, inhalen is niet heel makkelijk maar racen is hier gaaf en er naar kijken ook.

We gaan een lastig weekend tegemoet waar het gaat om gok de pole. Gok de top weten we wel nu.

Maar er is veel regen voorspeld en als de baan droog is is ook alles anders.

Als de baan droog is gaan we Q1 op wit doen, Q2 op geel en Q3 op rood.

En er komt misschien nog iets aan, er wordt overlegd over het verplicht stellen van 2 pitstops per race in plaats van 1.

Pirelli's autosportdirecteur Mario Isola vindt het geen goed idee trouwens. Die zegt dat na een korte tijd iedereen tot dezelfde strategie komt en het dus alleen maar saaier wordt.

Maar goed, Isola is de strateeg van Williams niet. Want die bedenkt altijd wel wat anders dan de rest.

Enfin, Imola, bring it on!

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Robbert65 op 16 mei 2023 - 21:46:09We gaan (eindelijk?) Old school racen. Autodromo Enzo e Dino Ferrari. Imola.
Heerlijk. Oké, inhalen is niet heel makkelijk maar racen is hier gaaf en er naar kijken ook.

We gaan een lastig weekend tegemoet waar het gaat om gok de pole. Gok de top weten we wel nu.

Maar er is veel regen voorspeld en als de baan droog is is ook alles anders.

Veel regen dus afwachten wat gebeurt. Zal een belangrijk weekend worden voor de Red Bull rijders, indien Max een fout maakt zal dat Checo onwijs veel kracht geven om door te pakken en krijgt hij het moeilijk. Indien Checo hier de fout ingaat en hij verliest de aansluiting zal Max uit het zicht verdwijnen en pakt hij de overhand.

CitaatAls de baan droog is gaan we Q1 op wit doen, Q2 op geel en Q3 op rood.

Geen idee wat ik hier mee moet. Noem mij maar een ouwe zeur maar ik vind het een verandering van niks.

CitaatEn er komt misschien nog iets aan, er wordt overlegd over het verplicht stellen van 2 pitstops per race in plaats van 1.

Pirelli's autosportdirecteur Mario Isola vindt het geen goed idee trouwens. Die zegt dat na een korte tijd iedereen tot dezelfde strategie komt en het dus alleen maar saaier wordt.

Dat laatste denk ik ook. Je moet kijken hoe je teams in afwijkende strategieën kunt dwingen.

Robbert65

Ik hoor zojuist dat Imola ontruimd is op last van de FIA of FOM gistermiddag?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Ik lees op meerdere plekken dat er vanmiddag een persbericht komt van de organisatie.

14:00 uur wordt genoemd als tijd voor de release.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

C.G. de Beaufort

Ow, er schijnt ontzettend veel regen te komen in het weekend.

https://www.news24.com/sport/motorsport/formulaone/weather-warning-wet-wet-wet-at-imola-circuit-as-floods-threaten-italian-grand-prix-20230517

Nou, dan gaan we nu de Red Bull zien in de regen.

Groet,

C.G. de Beaufort

Robbert65

No race.

De situatie in Emilia Romagna is zeer ernstig. Er worden duizenden geëvacueerd vandaag. Een grand prix is -als het al had gekund- niet op zijn plaats.

Volgende week Monaco mannen!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Jammer. Nou ja, met zo'n dikke kalender mag er wel eens eentje wegvallen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

Alleen jammer dat het de Grand Prix van Imola betrof. Ik zou er zo een paar anderen voor willen inwisselen.

Los hiervan, terecht besluit van de FIA.