GP MIAMI 2023, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 02 mei 2023 - 13:12:21

« vorige - volgende »

Robbert65

We gaan naar Miami. Vorig jaar veel gedoe over een nephaven met nepwater en nepbootjes. Dat schijnt nu allemaal veel beter geregeld te wezen. Het schijnt nu een nephaven met nepbootjes en echt water te worden.

Ja, dat is inderdaad een opluchting.

Fijne wedstrijd!

07 MAY
Race 21:30

06 MAY
Qualifying 22:00 - 23:00

06 MAY
Practice 3 18:30 - 19:30

05 MAY
Practice 2 23:30 - 00:30

05 MAY
Practice 1 20:00 - 21:00
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

#1
Nou Red Bull zou een nieuwe livery krijgen voor de drie Amerikaanse GP's.
Een hele wedstrijd, een klok die terug telt naar het moment van onthulling. Een hele buzz eromheen gemaakt door RB op social media.

En wat krijg je dan? Een auto met de bestaande livery met 3 roze streepjes  ::)  ::)  ::)
Ze hadden de fans op verschillende liveries laten stemmen, en dan kiezen ze ook nog eens de livery met de minste stemmen. Laat mensen dan gewoon niet stemmen...


GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

BMW.WilliamsF1

Op instagram stonden 4 liveries die het niet zijn geworden. Die waren alle 4 leuker dan deze. Het werd helemaal gehyped en komen ze met 3 strepen aan zetten  ;D  ;D  ;D

gloudiesaurus

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 04 mei 2023 - 15:22:01Op instagram stonden 4 liveries die het niet zijn geworden. Die waren alle 4 leuker dan deze. Het werd helemaal gehyped en komen ze met 3 strepen aan zetten  ;D  ;D  ;D

Precies, en die hadden allemaal meer stemmen dan de huidige livery  ::)  ::)  ::)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Ik vind het eigenlijk een best aardige livery; het werd in ieder geval hoog tijd dat ie eens op de schop ging (en dat ze niet luisteren naar het publiek, mag geen verrassing heten). Omgekeerd vind ik die van Haas en AT de lelijkste. En dan schijnt de laatste nog een modemerk te zijn ook. Ze hebben wel een verrassende reserverijder, dat moet ik ze nageven. Hamilton zal er blij mee zijn. https://alphatauri.com/en-int/
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Zo! Dat was weer even een demonstratie van orde op zaken zeg. Leuke race ook, een 8,5.
Ook complimenten aan Perez. Ik ben altijd bang dat de spanning en 't chagrijn dat Mercedes in haar topjaren kenmerkte er ook bij Red Bull in sluipt, maar daar is voorlopig weinig van te merken. De heren respecteren elkaar en erkennen elkaars capaciteiten.
Ik denk dat Perez zweeft tussen realisme en dagdromen. Hij ziet echt wel dat Max de betere is, maar ook dat ie kan aanhaken en er nog steeds progressie in zijn prestaties zit. Een serie van achtereenvolgens 4e, 3e, 2e in het kampioenschap geeft hoop voor de toekomst. Hij droomt waarschijnlijk van een seizoen waarin alles meezit. Winning ugly is ook winning.

Omgekeerd heeft Max een teammaat die nog steeds in de pocket zit maar hem ook scherp houdt. Dat deed Ricciardo natuurlijk ook, maar ik denk dat ie anno nu beter af en contenter is met Perez aan zijn zij. Gewoon omdat ie het ietwat schijt-lollige en oppervlakkige oudere-broergedoe van Ricciardo inmiddels wel is ontgroeid.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Ook erg blij met Alonso, wat een aanwinst vooraan het veld. Die boordradio over een inhaalactie van Stroll was hilarisch.

Verstappen intussen heeft gisteren aan de wereld laten zien dat welke aspiratie voor de wereldtitel van wie dan ook volledig bezijden de realiteit van 2023 staat.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

Er viel veel te genieten in Miami - een acht. De winnaar liet voor de zoveelste keer zien tot de exclusieve buitencategorie te behoren. Maar zeker ook Alonso blijft grote indruk maken. Vorig jaar deed Stroll weinig onder voor zijn teamgenoot, viervoudig kampioen Vettel. Maar als ik nu zie hoe dominant Alonso is t.o.v. de Canadees, tsja. Verbluffend dat de Spanjaard op zijn leeftijd niet of nauwelijks aan snelheid en motivatie heeft ingeboet.
En wat was Magnussen weer op de hem zo kenmerkende wijze aan het boenderen. Mooi. En dan die felle Tsunoda die toch weer bijna een puntje pakte. Over diens teamgenoot zal ik het maar niet hebben.

Mickey

Ik wil niet op jullie parade pissen, maar zullen we het ook nog even over Nyck de Vries hebben? ;D

Breaktest

Citaat van: Mickey op 08 mei 2023 - 09:55:54Ik wil niet op jullie parade pissen, maar zullen we het ook nog even over Nyck de Vries hebben? ;D
Inderdaad. Ligt ie nog steeds op koers om volgend jaar het zitje van Perez over te nemen? Ik zeg, tandje erbij. Ach weet je wat, doe maar een hele onderkaak.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Fietser

Citaat van: Mickey op 08 mei 2023 - 09:55:54Ik wil niet op jullie parade pissen, maar zullen we het ook nog even over Nyck de Vries hebben? ;D
Ik stelde in mijn post juist voor (zonder zijn naam te noemen) om het niét over De Vries te hebben  ;) . Want inmiddels is alles wel duidelijk.

Mickey

Ah sorry, overheen gelezen. ;)

Maar ik deel in de feestvreugde verder hoor. Fraaie race. Heb me goed vermaakt. Vond die inhaalactie van Verstappen op Leclerc én Magnussen gelijktijdig ook echt geweldig. Twee honden, één been.

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 04 mei 2023 - 11:15:13Nou Red Bull zou een nieuwe livery krijgen voor de drie Amerikaanse GP's.
Een hele wedstrijd, een klok die terug telt naar het moment van onthulling. Een hele buzz eromheen gemaakt door RB op social media.

En wat krijg je dan? Een auto met de bestaande livery met 3 roze streepjes  ::)  ::)  ::)
Ze hadden de fans op verschillende liveries laten stemmen, en dan kiezen ze ook nog eens de livery met de minste stemmen. Laat mensen dan gewoon niet stemmen...




Zwaar teleurstellend. Had gehoopt op een gave livery.

Wings

"GP MIAMI 2023, wat gaat dat worden?"

Ik denk dat Max in de kwalificatie zijn eerste run verpest en de tweede run niet kan maken doordat Leclerc crasht.
Op zondag zal hij echter orde op zaken stellen.