AZERBEIDZJAN, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 11 april 2023 - 13:07:34

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Ik denk dat het nogal meevalt. Natuurlijk is Alpa Tauri een ongelukkige auto. Tsunoda heeft ook maar 2 punten gescoord, die staat ook onderaan. Hij moet een keer succes hebben. Op naar de volgende race. Ik brand'm nog niet af.

Groet,

C.G. de Beaufort


Fietser

#46
Citaat van: Sabai op 30 april 2023 - 07:55:18Max begint steeds meer sterallures te krijgen. Wat een zeurpiet is het geworden. Russel deed i.m.o niks verkeerd. Max heeft zelf nooit anders gereden in de tijd dat hij de mindere auto had. Het is een race waar geracet word.
Eens. Dit was gewoon een hard duel in de openingsronde. Rijders zijn dan niet bezig 'het grote geheel' maar met wilde geldingsdrang of beter: egocentrische honger. Daarbij ging Russell inderdaad tot het randje. Datzelfde randje - of zelfs daar ver over - dat Verstappen zo vaak opzocht toen hij nog niet in een oppermachtige wagen reed. Een beetje minder gemekker daarover zou de laatste sieren.

Mickey

Ik stel daar tegenover dat er voor Russell toch echt niks te halen was daar. En dat wist hij zelf ook wel.

Breaktest

Citaat van: Mickey op 01 mei 2023 - 10:23:23Ik stel daar tegenover dat er voor Russell toch echt niks te halen was daar. En dat wist hij zelf ook wel.
Vanuit die redenering kun je 18 man opdoeken. Dat weten die 18 zelf ook wel...
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

En van die 18 was er slechts eentje die lekker happy go lucky ging. Dacht hij werkelijk een kans op een betere positie te maken tegenover Verstappen?

Robbert65

Citaat van: Breaktest op 30 april 2023 - 18:32:16'T begint inderdaad dramatische proporties te krijgen, maar dat is wel heel hard geoordeeld. Ik bedoel, hij lag wel 10e op dat moment.
Maar het is gewoon niet in balans. Misschien wil ie te graag.
Eigenlijk denk ik dat ie twee, nee drie problemen heeft.
-De stap van FE naar F1 is gewoon te groot > dat vraagt een lange gewenningsperiode.
-Het ontbreekt De Vries aan een sparringpartner a la Jos die hem op valkuilen kan wijzen.
-Zijn 'faam' geeft te veel druk. En dan heb ik het over zijn titels, zijn lucky shot in Monza en de lof die hij van insiders (Mercedes enz) kreeg toegezwaaid.

We maken ons na dit weekend allemaal zorgen om (de carrière van) De Vries. Hij zal zich nu toch echt moeten herpakken want dit was op de vrije training na (welke vrije training? Dé vrije training :-\) onvoldoende, verkeerd, fout en slordig, overdriven en rookie-achtig gepruts dat mensen als Schumacher en Latifi de kop kostte.

Wie De Vries volgde de achterliggende jaren weet dat hij daar wel toe in staat is, dat herpakken en terugkomen na diepe dalen.

Ik zeg: Fryslân boppe, De Vries vooraan!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

#51
Citaat van: Robbert65 op 01 mei 2023 - 11:52:46
Citaat van: Breaktest op 30 april 2023 - 18:32:16'T begint inderdaad dramatische proporties te krijgen, maar dat is wel heel hard geoordeeld. Ik bedoel, hij lag wel 10e op dat moment.
Maar het is gewoon niet in balans. Misschien wil ie te graag.
Eigenlijk denk ik dat ie twee, nee drie problemen heeft.
-De stap van FE naar F1 is gewoon te groot > dat vraagt een lange gewenningsperiode.
-Het ontbreekt De Vries aan een sparringpartner a la Jos die hem op valkuilen kan wijzen.
-Zijn 'faam' geeft te veel druk. En dan heb ik het over zijn titels, zijn lucky shot in Monza en de lof die hij van insiders (Mercedes enz) kreeg toegezwaaid.

We maken ons na dit weekend allemaal zorgen om (de carrière van) De Vries. Hij zal zich nu toch echt moeten herpakken want dit was op de vrije training na (welke vrije training? Dé vrije training :-\) onvoldoende, verkeerd, fout en slordig, overdriven en rookie-achtig gepruts dat mensen als Schumacher en Latifi de kop kostte.

Wie De Vries volgde de achterliggende jaren weet dat hij daar wel toe in staat is, dat herpakken en terugkomen na diepe dalen.

Ik zeg: Fryslân boppe, De Vries vooraan!

De Vries kan wel een succesje gebruiken.
Wat een drama weekend was dit zeg. Hij is rijp voor de sportpsycholoog.

Met zijn 28 jaar en ervaring is dit niet wat AlphaTauri wil zien. In de kwali in de muur, 2e kwali ook in de fout. Race 1 met zijn teamgenoot in aanraking. En in race 2 opnieuw in de muur.

En dat terwijl AlphaTauri qua performance een grote stap zette. Hij had hier punten kunnen scoren...

Zoals Robbert65 schrijft rookie-achtig gepruts, overdriven, zelfvertrouwen kwijt zijn... niet geduldig genoeg.

Formule 1 rijden is gewoon wat anders dan al het andere wat hij heeft gedaan. En op Monza viel alles voor hem op de juiste plek.

Nu hier niet in blijven hangen en op naar Miami. Ook geen makkelijke baan voor een rookie, maar tenminste wat meer sessies om te wennen.
Probeer nu eerst in de quali een bankerlap neer te zetten, niet meteen die 1e ronde er alles uit willen persen.
En in de race ook geduld, kom je niet meteen voorbij Zhou wacht dan wat langer in plaats van forceren... nog een crash is wel het laatste wat hij nu kan gebruiken.

Hij moet wel echt gaan presteren, Tsunoda verslaan ook, want meer van dit dan komt zijn stoeltje echt onder druk te staan. Dus focus op komend weekend en punten scoren!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is