Tost stopt.

Gestart door Robbert65, 26 april 2023 - 19:14:25

« vorige - volgende »

Robbert65

Franz gaat einde seizoen met pensioen.
Wat nu?? Seb Vettel als teambaas?
Of halen ze Steiner terug?😁
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Van www.verstappen.com:


CitaatVoormalig FIA-lid Peter Bayer zal later dit jaar tot het team toetreden als CEO, terwijl Franz Tost aan het eind van het seizoen 2023 zijn functie als teambaas neer zal leggen. Laurent Mekies, momenteel sportdirecteur bij Ferrari, zal op een nader te bepalen datum bij Scuderia AlphaTauri in dienst treden als de nieuwe teambaas.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Merkies? Die houdt ieder weldenkend mens toch verantwoordelijk voor al die blunders bij Ferrari op strategisch gebied?

I denk eerder dat Vasseur hem beschikbaar maakte dan dat de baan bij Alpha Tauri Merkies lonkte.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Ja opvallend Merkies.

Toch lijkt het erop dat Vasseur niet helemaal was voorbereid op de move:
Citaat"Ten eerste is het een megakans voor Laurent. Ik heb een goede verstandshouding met hem, dus ik ga dit niet tegenhouden. Qua timing was AlphaTauri echter een beetje agressief met het persbericht. We hebben een contract voor de lange termijn met Laurent, dus we moeten nog over de details gaan discussiëren."

"Ik ben hier om Ferrari en haar belangen te beschermen. Ferrari is het belangrijkste, dus wij moeten de voorwaarden gaan bespreken. We hebben een lang contract met Laurent en we moeten de beste oplossing vinden voor Ferrari. Afhankelijk van zijn startdatum bij AlphaTauri zullen wij bepalen wanneer onze samenwerking tot een einde komt. We gaan dat op een goede manier afhandelen, de relatie blijft positief."

Al kan dat natuurlijk ook een politiek antwoord zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Robbert65 op 26 april 2023 - 21:39:47Merkies? Die houdt ieder weldenkend mens toch verantwoordelijk voor al die blunders bij Ferrari op strategisch gebied?

I denk eerder dat Vasseur hem beschikbaar maakte dan dat de baan bij Alpha Tauri Merkies lonkte.

Dat gevoel hield ik er ook op na. En verder vond ik Tost wel geschikt. Vaak wat in de luwte maar heeft het prima gedaan over de jaren heen.