AZERBEIDZJAN, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 11 april 2023 - 13:07:34

« vorige - volgende »

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 17 april 2023 - 22:07:38Kop koffie altijd lekker  ;)

Maar de pauze is nu in het seizoen wel erg lang.
Eigenlijk zouden we in China racen.

Maar goed ik snap Max Verstappen wel. Vroeger in Schumacher waren er 16 Grand-Prix. Nu zitten we al ruim boven de 20 en het einde is nog niet in zicht. Als je ziet hoeveel de coureurs reizen, en het teampersoneel. Dat is eindig en fors.

En ook voor mij als kijker, ik kijk graag alle GP's. Maar ik wil niet het hele jaar elke zondagmiddag voor de buis zitten. Ook zit een grens aan.

Iets meer dan 16, maar ik snap je punt. Alles wordt groter en meer, zo ook de salarissen van de rijders. Daar hoor ik Max weer niet over. Laten we eerlijk zijn, een kwalificatie meer of minder in een raceweekend moet geen probleem zijn. Het gaat bovendien niet om wat Max vindt maar wat de fans vinden. Die betaalt, bepaalt. 

Wings

Citaat van: Robbert65 op 18 april 2023 - 11:27:52
Citaat van: Breaktest op 16 april 2023 - 15:09:47
Citaat van: Wings op 16 april 2023 - 14:32:43Lange tussenpauze. Ik snap ook niet waarom Max steen en been klaagt over teveel races. Zoveel vrij als de coureurs hebben, heb ik niet.
Een understatement. Hoewel ik het een prima gozer vind, kan ie het beeld van de volgevreten miljonair met een iets te grote bek en zijn hoofd in een compleet andere wereld dan het publiek dat hem volgt, hier niet van zich af schudden. (Met dit soort teksten moet je natuurlijk niet op de Max-hooliganforums aan komen).
Als ik dit al moet duiden is het: F1 heeft haar eigen monsters gebaard.
Ooit gingen coureurs racen uit passie - en de hoop aan het eind van hun carriere financieel onafhankelijk te zijn. Dat laatste wordt tegenwoordig vaak al aan het begin van hun carriere gerealiseerd, en dat geeft ruimte voor praatjes. Meer is het niet.

Je bent net 24 en ze zeggen tegen je, jij bent zo goed, jij krijgt voortaan zeven ton per dag van ons en we doen dat gewoon lekker tot je 31 jaar bent.

ja, dat is niet normaal en dan wordt je ook een niet-normaal mens. Max Verstappen is geen gewoon mens, maar een ultrarijke jongeman die zich over niets aards meer zorgen hoeft te maken.
Gezondheid, familie, dat zijn nog twee dingen die hem stress kunnen bezorgen.

Verder focust hij zich volledig op resultaatracen. Records breken. (Verstappen ontkent altijd daarmee bezig te zijn, maar geloof me, dat is juist zijn drijfveer, records verbreken. Allemaal, ook dat van Michael Schumacher)
Verstappen rijdt al twee jaar bijna foutloos, neemt wat gas terug als de risico's te hoog worden om dan later het resultaat alsnog te maximaliseren. Dan maar tweede worden. Zijn auto is top, past hem als een handschoen, behalve op stratencircuits. Perez gaat zondag winnen, en ook Monaco gaat weer naar de nummer 11 van het startveld.

De rest gaat Verstappen pakken, tenzij er iets mis gaat in de strategie of met de auto. Aan hem gaat het niet liggen.

Dus laten we bidden en hopen dat hij niet teveel vragen te verstouwen krijgt die niet over racen specifiek gaan, want zodra het over personen of regels gaat praat hij vanuit de gedachte: Alles is voor Bassie (Maxxie).


Een voetnoot die ik erbij plaats; Checo heeft nooit een race gewonnen door Max op snelheid te verslaan.
Einde voetnoot.

Wings

Citaat van: Mickey op 16 april 2023 - 16:38:13Sorry voor mijn Frans, maar ik vind het een beetje azijnpisserij wat ik hierboven lees.

Sorry voor mijn boerenfluitjes Nederlands, maar dat interesseert mij geen bal.
Met een goed onderbouwd standpunt kan ik wel iets.

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 18 april 2023 - 12:44:03Je hebt gelijk Robbert65.

Heb gisteren de docu op ViaPlay gekeken. Daarin zie je een kleine Max Verstappen die de vraag krijgt wat hij later wil bereiken. Daar zegt hij al dat hij als kleine dat hijrecords wil breken in de Formule 1. Hoeveel wereldtitels krijgt hij als vraag. Hij antwoord volgens mij is het record zeven keer, dus meer dan dat.

Dus dat zit er gewoon in  ;)

Ik denk ook niet dat Verstappen zal stoppen zolang hij een winnende auto heeft.

Er is geen peil op te trekken. Alonso riep ook dat hij niet zo lang door zou racen als Schumacher en datzelfde heb ik Hamilton ook horen zeggen. Het is ook maar net hoe de vlag er dan bijhangt. En wat hij kan binnenharken. Indien Ferrari hem een monstercontract aanbiedt voor 100-miljoen euro per jaar is het nog maar de vraag of hij weigert. ook sportief bekeken natuurlijk. De allergrootste worden in de Koningsklasse van de autosport, wie wil dat niet?

Wings

Verder kan ik niks zinnigs zeggen over komende race. Als ik het goed heb wordt een nieuw format gelanceerd. Leuk maar dat zorgt ook voor meer 'verplichte' momenten voor de buis. Hoe dit uitpakt moet blijken. Verder afwachten of teams updates meenemen en hoe deze uitpakken voor komende zondag. Ik ga ervanuit dat Red Bull goed beslagen ten ijs komt maar het is en blijft een technische sport dus you never know. En ik gun Alonso ook wel een overwinning.

Breaktest

Citaat van: Wings op 24 april 2023 - 11:06:43Verder kan ik niks zinnigs zeggen over komende race. Als ik het goed heb wordt een nieuw format gelanceerd. Leuk maar dat zorgt ook voor meer 'verplichte' momenten voor de buis. Hoe dit uitpakt moet blijken. Verder afwachten of teams updates meenemen en hoe deze uitpakken voor komende zondag. Ik ga ervanuit dat Red Bull goed beslagen ten ijs komt maar het is en blijft een technische sport dus you never know. En ik gun Alonso ook wel een overwinning.
Het is goed voor de geestelijke gezondheid om zo nu en dan een race te missen hoor - we moeten geen slaafje worden. Soms is het op zondag te mooi weer om de race lamlendig op de bank te volgen. Met dat uitgesteld kijken hebben we toch een mooi alternatief.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Citaat van: Wings op 24 april 2023 - 11:06:43Als ik het goed heb wordt een nieuw format gelanceerd. Leuk maar dat zorgt ook voor meer 'verplichte' momenten voor de buis. Hoe dit uitpakt moet blijken.

Volgens www.F1.com blijft alles bij het oude. In het tijdschema staat dit:

30 APR Race 13:00

29 APR Sprint 15:30 - 16:30

29 APR Practice 2 11:30 - 12:30

28 APR Qualifying 15:00 - 16:00

28 APR Practice 1 11:30 - 12:30
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Vrijdag:
Practice 1 11:30 - 12:30
Qualifying 15:00 - 16:00 (voor hoofdrace)
Zaterdag:
Practice 2 11:30 - 12:30
Sprint 15:30 - 16:30
Zondag
Race 13:00
Ik weet niet of dit nu zo'n goed idee is: kwalificatie voor de hoofdrace verhuisd naar vrijdag. Dat gaat ongetwijfeld kijkers kosten.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Die practice 2 wordt toch qualy voor de sprint?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey


Mickey

Citaat van: Breaktest op 26 april 2023 - 00:05:35Vrijdag:
Practice 1 11:30 - 12:30
Qualifying 15:00 - 16:00 (voor hoofdrace)
Zaterdag:
Practice 2 11:30 - 12:30
Sprint 15:30 - 16:30
Zondag
Race 13:00
Ik weet niet of dit nu zo'n goed idee is: kwalificatie voor de hoofdrace verhuisd naar vrijdag. Dat gaat ongetwijfeld kijkers kosten.

Maar weer zien hoe dit uitpakt. Enkele afwijkende weekends per jaar vind ik tot nu toe wel verfrissend.

Wat wel een leuk vooruitzicht is, zijn twee kwalificaties. Meer spanning, in theorie.

Robbert65

Op zich allemaal wel leuk, maar wie heeft tijd om dat allemaal live te zien...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Ik had toevallig vrijdag al vrij genomen dus mij past het dit keer wel. Maar ik ben met je eens dat veel mensen niet in de gelegenheid zullen zijn om live te kijken.

Aan de andere kant, hoe belangrijk is dat nog? Volgens mij heeft bijna iedereen met de huidige aanbieders de mogelijkheid om de kwalificatie op een later tijdstip te kijken.

Sabai

Nou ik zal hoogstwaarschijnlijk alleen de hoogtepunten terug kijken en de race op zondag. Beetje teveel van het goede dit  :-\