F1 seizoen 2023

Gestart door Breaktest, 04 april 2023 - 16:00:56

« vorige - volgende »

Mickey

Ik denk dat ze nog niet structureel op niveau van de topteams kunnen presteren.

Mickey

Zullen we het anders nog even over Perez hebben? ;D

Breaktest

Citaat van: Mickey op 09 juli 2023 - 09:13:07Zullen we het anders nog even over Perez hebben? ;D
Faalhaas De Vries, zou dat een optie zijn? Nee he. Laten we Tsunoda een kans geven. Perez terug naar Alpha Toro. Dan kan Ricciardo ook doorgaan met waar ie goed in is, lachen als een boer met kiespijn.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Toch denk ik dat een meer belegen, maar consistente coureur, beter op de positie naast Verstappen past. Ricciardo bijvoorbeeld, mits hij zich ook echt bereid is in die rol te schikken.

Een Tsunoda heeft nog teveel te bewijzen en naast Max gaat dat toch niet lukken. Als angry young man wil je als eerste je teamgenoot verslaan.

Of Bottas bijvoorbeeld. Dat is de beste tweede coureur die je kan hebben.:D

Breaktest

Welbeschouwd kunnen ze de tweede coureur wel wegdoen. Max heeft in zijn eentje al zoveel punten bij elkaar, dat Mercedes met twee coureurs daar niet aan kan tippen.
Het zal me niet verbazen als Max binnenkort het salaris van Perez gaat opeisen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Wel gaaf om deze stappen bij McLaren te zien. Hieruit maak ik ook voorzichtig op, dat in grote lijnen de regelwijzigingen en budgetcaps van de laatste jaren hun vruchten lijken af te werpen.

Er lijkt nauwelijks nog verschil tussen de ontwikkelkracht van een goede privateer of een fabrieksteam.

Zeeuw

Citaat van: Mickey op 10 juli 2023 - 09:47:15Wel gaaf om deze stappen bij McLaren te zien. Hieruit maak ik ook voorzichtig op, dat in grote lijnen de regelwijzigingen en budgetcaps van de laatste jaren hun vruchten lijken af te werpen.

Er lijkt nauwelijks nog verschil tussen de ontwikkelkracht van een goede privateer of een fabrieksteam.

Als ze het op meerdere circuits kunnen laten zien is dat wel een voorzichtige conclusie die je kunt trekken inderdaad. Sowieso zit het veld veel dichter bij elkaar (los van Verstappen dan). Samenstelling van de top 10 is absoluut niet te voorspellen. Als Alpine zijn zaken nog iets beter voor elkaar krijgt heb je zomaar 5-6 teams die voor de podiumplekken strijden. Dat is toch wel een luxe.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

C.G. de Beaufort

Eigenlijk vind ik dat Alonso, Norris een keer F1-race moet winnen. Max ligt zo vaak voor, die wordt sowieso wereldkampioen. Alonso, is nog steeds een kampioen is spe, ondanks dat hij zowat 42 jaar is en Norris verdiend het.

Groet,

C.G. de Beaufort


Fietser

Niet erg elegant hoe het is gegaan voor De Vries. Maar het is simpel: hij was van meet af aan gewoon te langzaam.
Toch denk ik dat er nog iets speelt, met name bij Dr. Marko. Hij wil nu echt weten hoe goed Tsunoda en Ricciardo (nog) zijn. Dit met het oog op het tweede stoeltje dat vroeg of laat vrijkomt bij RB. En hoe kun je dat beter beoordelen dan door de jeugdige Japanner en de Australische veteraan een half seizoen met elkaar te laten duelleren. Er is bestaat uitdrukking voor: Willen weten wat voor vlees je in de kuip hebt. En dat doe je door De Vries te dumpen. It's a tough world out there.

Sabai

Citaat van: Fietser op 12 juli 2023 - 09:34:06Niet erg elegant hoe het is gegaan voor De Vries. Maar het is simpel: hij was van meet af aan gewoon te langzaam.
Toch denk ik dat er nog iets speelt, met name bij Dr. Marko. Hij wil nu echt weten hoe goed Tsunoda en Ricciardo (nog) zijn. Dit met het oog op het tweede stoeltje dat vroeg of laat vrijkomt bij RB. En hoe kun je dat beter beoordelen dan door de jeugdige Japanner en de Australische veteraan een half seizoen met elkaar te laten duelleren. Er is bestaat uitdrukking voor: Willen weten wat voor vlees je in de kuip hebt. En dat doe je door De Vries te dumpen. It's a tough world out there.

Dat denk ik dus ook.

Breaktest

Uiteraard is het de koe in de kont kijken, maar achteraf gezien had De Vries beter bij Williams kunnen tekenen (ervan uitgaande dat die optie er was). Wellicht dat die auto hem iets beter lag.
Plus daar waren ze pas echt verblind door zijn uitstekend debuut, en het ontbrak aan de politiek zoals Fietser bij Red Bull schetst. En dan vertrekt zijn beschermheer Tost ook nog eens.
Kortom, De Vries was èn niet goed, èn had pech.

Ook het RB management krijgt wat mij betreft een gele kaart. Ik begrijp dat het drietal Tost, Horner, Marko over zijn komst hebben beslist. Marko was al van den beginne niet blij was. Dus die ging dus liever ondermijnen dan steun geven en achter de gezamenlijke beslissing staan. En Horner trekt dus zijn keutel in zodra ie de druk van Marko voelt. Wie echter de carrière van Nyck goed bestudeert, weet dat ie uiteindelijk best snel is, maar ook iemand van de lange aanloop. Als je dat geduld niet hebt, moet je zo'n iemand niet aannemen. Doe je dat willens en wetens toch, dan kun je iemand niet met goed fatsoen na 10 races wegsturen. Vind ik.
Maar ik geloof niet dat iemand hen daar ooit op zal aanspreken.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

Citaat van: Breaktest op 12 juli 2023 - 12:26:57Uiteraard is het de koe in de kont kijken, maar achteraf gezien had De Vries beter bij Williams kunnen tekenen (ervan uitgaande dat die optie er was). Wellicht dat die auto hem iets beter lag.
Plus daar waren ze pas echt verblind door zijn uitstekend debuut, en het ontbrak aan de politiek zoals Fietser bij Red Bull schetst. En dan vertrekt zijn beschermheer Tost ook nog eens.
Kortom, De Vries was èn niet goed, èn had pech.

Ook het RB management krijgt wat mij betreft een gele kaart. Ik begrijp dat het drietal Tost, Horner, Marko over zijn komst hebben beslist. Marko was al van den beginne niet blij was. Dus die ging dus liever ondermijnen dan steun geven en achter de gezamenlijke beslissing staan. En Horner trekt dus zijn keutel in zodra ie de druk van Marko voelt. Wie echter de carrière van Nyck goed bestudeert, weet dat ie uiteindelijk best snel is, maar ook iemand van de lange aanloop. Als je dat geduld niet hebt, moet je zo'n iemand niet aannemen. Doe je dat willens en wetens toch, dan kun je iemand niet met goed fatsoen na 10 races wegsturen. Vind ik.
Maar ik geloof niet dat iemand hen daar ooit op zal aanspreken.

Williams was uiteindelijk geen optie. Ze hadden wel interesse maar de eigenaren en sponsoren wilden liever een Amerikaanse coureur in de auto. En Albon zat er natuurlijk al.

Achteraf gezien had Williams wel beter bij hem gepast. Denk dat het verwachtingspatroon van Marko ook gewoon te hoog was. De Vries niet als rookie zien, terwijl hij dat in de Formule 1 wel is. Testrijden is heel wat anders dan een heel Grand-Prix weekend.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Breaktest op 06 april 2023 - 00:32:23Ik kan me geen voorbeeld herinneren waarin een hele uitslag ongeldig wordt verklaard, wel dat boosdoeners uit de uitslag worden verwijderd. Het zou vrij absurd zijn onschuldigen die een prestatie hebben geleverd hun beloning te ontnemen. Het enig discussiepunt, lijkt me, is of iedereen wel of niet een plaats opschuift. Maar daar gaat Massa zijn titel niet mee binnen fietsen.

Nou Massa zet zijn rechtzaak toch door.

https://www.nu.nl/formule-1/6276959/oud-f1-coureur-massa-zet-eerste-juridische-stap-om-titel-uit-2008-op-te-eisen.html

CitaatIn de brief staat dat Massa zichzelf ziet als slachtoffer van een samenzwering tussen de FIA en Formula One Management (FOM). Volgens zijn advocaten is hij tientallen miljoenen euro's misgelopen door de tumultueus verlopen Grand Prix van Singapore in 2008

Ben benieuwd. Domenicalli was toen teambaas van Massa bij Ferrari, nu CEO van Formule 1. FIA-voorzitter Max Mosley is  inmiddels overleden.

Ik blijf erbij dat Massa de punten ook verloor door een slechte pitstop van Ferrari...
Daarnaast spinde Massa later ook nog die race. En dat deed hij toch echt zelf.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

We weten het fijne er niet van, maar er wordt gefluisterd dat Bernie tóen al wist dat er door Flavio gesjoemeld werd. Massa zou daar recent lucht van gekregen hebben. Bernie, geconfronteerd met de bevindingen van Massa, heeft daar vervolgens geen actieve herinnering aan.

Nou, zeg het maar. Zijn consilieri zijn hem uiteraard graag van dienst, zoals nu blijkt.

Gaat de FIA schikken? Ik vermoed dat er geen substantieel bewijs is dat Massa daar daadwerkelijk gedupeerd werd, dus ik denk het niet.