F1 seizoen 2023

Gestart door Breaktest, 04 april 2023 - 16:00:56

« vorige - volgende »

Breaktest

Ik heb zin om ff te klagen.
Zo vind ik de Astons en Mercedessen te veel op elkaar lijken. Zeker op afstand; onder de ene hoek meer dan de andere. Strikt genomen is het onnodig aangezien de huiskleur van Mercedes zilver is. Eigenlijk geldt dit ook voor Williams vs Alpine, zij het in mindere mate.
Ik weet 't, het is not-done daar iets van te zeggen, dus taboe, maar eigenlijk zie ik het meer als onontgonnen terrein.
Want het blijft toch wel raar en klant-onvriendelijk voor zo'n tv-sport als F1. Men wringt zich in  onmogelijke bochten om de show aantrekkelijker te maken maar op andere terreinen laat men het liggen. Laten we de vergelijking met voetbal maken. Als shirts van de teams te veel op elkaar lijken, wordt daar op voorhand een mouw aan gepast.
Ik pleit dus voor een instantie die livery's aan 't begin van het seizoen controleert op eigenheid, en desnoods aanpassingen kan eisen. Ongehoord natuurlijk, en je hoort teambazen nu al moord en brand roepen. Maar dat zegt meer over de cultuur van overal tegen protesteren dan over gezond verstand. De tegenstelling is namelijk niet zo groot al in eerste instantie lijkt. Uiteindelijk hebben ook team en sponsor baat bij eigenheid.
Dit betekent ook niet dat zo'n commissie bepaalt hoe zo'n auto eruit moet zijn; men bewaakt alleen het onderscheidend vermogen. En testpanels zijn daar weer een goed instrument voor.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Haas en Alpha Tauri zijn in de race soms ook lastig uit elkaar te houden.
Ik voel met je mee.

Gelukkig doet Aston Martin (British-)groen, Ferrari (Alfa-)rood en Alpine (Frans-)blauw. Als Mercedes gewoon zilver deed was er wat dat betreft niks aan de hand. Maar ja, dat was te duur, al die zilververf. Of te zwaar. Of allebei.

Nu zit je met de gebakken peren...

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Ik kan de auto's prima onderscheiden en invloed in het reglement lijkt mij niet zo handig. Dat kan sponsordeals behoorlijk inperken. Nee, daar waar kaders creëren geen noodzaak is moeten we het laten.

Robbert65

Komt ie weer: De startnummers groot, duidelijk, zwart op wit op zijkanten en midden op de neus, old skool ff 20 nummers uit je hoofd leren en klaar ben je.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Of gewoon één helmdesign. Als ik ergens met weemoed aan terugdenk is het dat wel. Die gele helm van Senna was iconisch.

Robbert65

Helpt ook, allebei, ook goed.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Citaat van: Wings op 17 mei 2023 - 09:08:53Of gewoon één helmdesign. Als ik ergens met weemoed aan terugdenk is het dat wel. Die gele helm van Senna was iconisch.
En dat was nota bene in een tijd waarin de helm 100% zichtbaar was - nu, wat zal het zijn, 40%?
Er is niets mooiers dan een iconisch helm, maar die flapdrollen anno nu doen precies het omgekeerde - elke race een nieuw design. Voor mij zijn ze echt niet goed snik.
Ander hulpmiddeltje: in de kolom op het scherm een bolletje voor de naam wie met 'geel' rijdt.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

Zo zwaar til ik er dan weer niet aan maar ik mis het wel.
En wat te denken van de gele stickers op de vleugels van de auto zoals in de jaren 90?


Breaktest

Perez begint zich steeds meer te ontwikkelen als de nieuwe Bottas - inclusief langzaam indalend inzicht en bijbehorende onvrede dat ie de nieuwe Bottas is. Iemand die graag wil maar steeds tegen een onoverkomelijke muur botst.

Wat de vraag oproept, welke Bottas is uiteindelijk beter?
Het zijn zo'n beetje generatiegenoten en hebben allebei +200 GP's achter de kiezen (Perez wat meer).
Ouwe Bottas staat op 10 overwinningen, 29 tweede en 28 derde plaatsen (1800 ptn).
Nieuwe Bottas staat op 6 overwinningen, 12 tweede en 12 derde plaatsen (1307 ptn).
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Bottas blunderde toch zelden op deze wijze. Perez is volgens mij mentaal volledig geknakt in Monaco. Dus Bottas was de betere Bottas.

Mickey

Wat te denken van Leclerc ook jongens. Een belofte die gewoon nooit ingelost gaat worden.

Breaktest

Citaat van: Mickey op 03 juni 2023 - 16:56:06Wat te denken van Leclerc ook jongens. Een belofte die gewoon nooit ingelost gaat worden.
Stevige uitspraak - ik weet niet of dit iets te voorbarig is. De huidige malaise heeft ook met de smalle window te maken waarin de banden van de Ferrari werken.
Maar er is wel iets Leclerc - briljant breekbaar vogeltje. Als je hem naast de persoon Max zet lijkt de stevige backbone te ontbreken; het 'twijfel aan alles maar, niet aan jezelf'. Misschien is dat precies de invloed van Jos.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Nou ja,hoe stevig is dat?

Deze race is nog niet gelopen, maar hij laat weer weinig bijzonders zien. Met zijn 100+ starts in F1.

Robbert65

Perez had niet zo uitdagend moeten roepen dat ie gelijkwaardig is aan Verstappen. Als Max daar niet door getriggerd wordt dan zijn pa wel. En die zorgt dan dat het vuurtje bij zoonlief ook gaat branden.
En dan krijg je dit, Monaco, en deze week. En dat gaat net zo lang door tot Checco toegeeft dat Verstappen veel beter is. Dan mag hij weer een beetje meekijken in de data van de andere kant, iets winnen af en toe.

Die Verstappens, dat is spul dat in  de serie Soprano's niet had misstaan😄
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Citaat van: Robbert65 op 04 juni 2023 - 19:52:00Die Verstappens, dat is spul dat in  de serie Soprano's niet had misstaan😄
Ik had 'm elders al de nieuwe godfather genoemd.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond