F1 2023 car launches

Gestart door gloudiesaurus, 31 januari 2023 - 15:43:54

« vorige - volgende »

Mickey

Ja dat snap ik, maar het beschadigt mijn oogballen. ;D

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

#32

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Ik vind hem mooi de AlphaTauri!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

#34



En de Mercedes, helemaal zwart nu. Dat scheelt gewicht.
En nog steeds met ranke side pods.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus



En natuurlijke de Ferrari nog, als vanouds op Fiorano.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

De nachtmerrie compleet. Zoals ik zei, zwart moet verboden worden.
(over een jaar of drie, wanneer alle auto's even zwart zijn, zal Liberty wel iets in het oor van de FIA fluisteren)
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

Citaat van: Breaktest op 15 februari 2023 - 11:13:23De nachtmerrie compleet. Zoals ik zei, zwart moet verboden worden.
(over een jaar of drie, wanneer alle auto's even zwart zijn, zal Liberty wel iets in het oor van de FIA fluisteren)

Ja helemaal zwart scheelt natuurlijk aardig wat KG's aan verf. Wat Mercedes weer haalt om de gewichtslimiet te halen.

Misschien moet er een regel komen, die bepaald, dat je minimaal zoveel KG aan verf moet hebben. Dan krijgen we tenminste wel leuke liveries. Anders hebben we straks allemaal koolstofvezel zwarte bolides in het veld.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Citaat van: gloudiesaurus op 15 februari 2023 - 13:46:40
Citaat van: Breaktest op 15 februari 2023 - 11:13:23De nachtmerrie compleet. Zoals ik zei, zwart moet verboden worden.
(over een jaar of drie, wanneer alle auto's even zwart zijn, zal Liberty wel iets in het oor van de FIA fluisteren)

Ja helemaal zwart scheelt natuurlijk aardig wat KG's aan verf. Wat Mercedes weer haalt om de gewichtslimiet te halen.

Misschien moet er een regel komen, die bepaald, dat je minimaal zoveel KG aan verf moet hebben. Dan krijgen we tenminste wel leuke liveries. Anders hebben we straks allemaal koolstofvezel zwarte bolides in het veld.

Ik heb in een vorig leven een tijdje iets met autolak gedaan. Denk dat je met de huidige technologiën genoeg hebt aan een half kilo verf gedroogd en wel, misschien iets meer. Zou je dat geheel achterwege laten dan snap ik het, maar het lijkt mij hier niet om bloot koolstofvezel te gaan, maar gespoten matzwart. Is dat het geval dan zal je besparing minimaal zijn. Gewichtsbesparing lijkt me daarom vooral een mooi praatje voor de bühne.

Fietser

#39
Vind het niet mooi, al dat zwart. Geheel Mercedes (wat Hamilton heel mooi vindt, las ik ergens), driekwart Alpha Tauri en Haas, de helft van Alfa Romeo, dertig procent Williams en ook Red Bull dat zo mat donkerblauw is dat het op zwart lijkt.
Ooit had het wat toen Lotus, in the seventies, met die gouden JPS-decals kwam, al snel gevolgd door UOP Shadow en Wolf. Toen heette het 'spannend', maar anno nu is het vooral 'kleurloos'. Aan de andere kant kun je zeggen dat al die raceteams het straatbeeld volgen waar zwart en ook grijs domineren. Verwijder al dat zwart en grijs van de weg en de wereld ziet er een stuk zonniger uit. En dat geldt zeker op een F1-grid.
Viva Ferrari, Aston Martin, McLaren en Alpine. En in het verleden Fittipaldi, ATS, Leyton House March, Jordan, Benneton, Force India en Racing Point.

Robbert65

Eerst de Alpine zien en dan pas prijzen, heel benieuwd of die dat blauw/roze handhaven.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Foto's van Alpine zijn al gelekt, ze hebben deze week al gereden op Silverstone.

Maar er zijn ook weer mensen die zeggen dat dit fake is, of niet de nieuwe auto.
<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="en" dir="ltr">Ok pixel peepers, there's an Alpine on track at Silverstone today but is it the new car or the old one? <a href="https://t.co/DImXXQflhK">pic.twitter.com/DImXXQflhK</a></p>&mdash; Dan - EngineMode11 (@EngineMode11) <a href="https://twitter.com/EngineMode11/status/1625071012801814528?ref_src=twsrc%5Etfw">February 13, 2023</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Als dit echt de auto is, dan valt de uitlaat wel mega op.
Maar het is vandaag launch day, dus we zullen het zien straks.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Mickey op 15 februari 2023 - 18:04:11
Citaat van: gloudiesaurus op 15 februari 2023 - 13:46:40
Citaat van: Breaktest op 15 februari 2023 - 11:13:23De nachtmerrie compleet. Zoals ik zei, zwart moet verboden worden.
(over een jaar of drie, wanneer alle auto's even zwart zijn, zal Liberty wel iets in het oor van de FIA fluisteren)

Ja helemaal zwart scheelt natuurlijk aardig wat KG's aan verf. Wat Mercedes weer haalt om de gewichtslimiet te halen.

Misschien moet er een regel komen, die bepaald, dat je minimaal zoveel KG aan verf moet hebben. Dan krijgen we tenminste wel leuke liveries. Anders hebben we straks allemaal koolstofvezel zwarte bolides in het veld.

Ik heb in een vorig leven een tijdje iets met autolak gedaan. Denk dat je met de huidige technologiën genoeg hebt aan een half kilo verf gedroogd en wel, misschien iets meer. Zou je dat geheel achterwege laten dan snap ik het, maar het lijkt mij hier niet om bloot koolstofvezel te gaan, maar gespoten matzwart. Is dat het geval dan zal je besparing minimaal zijn. Gewichtsbesparing lijkt me daarom vooral een mooi praatje voor de bühne.

Volgens Alfa Romeo is de lak op een Formule 1 bolide ongeveer 6 KG

https://www.grandprix247.com/2022/04/27/formula-1-teams-strip-paint-from-cars-to-reduce-weight/#:~:text=Formula%201%20car%20paint%20weighs,green%20paint%20had%20saved%20350g.

De gewichtslimiet in de Formule 1 is nu 798 KG. Dus dan praat je ongeveer over 0,75% van het gewicht aan lak.
Maar als elke 10 KG 0,1 seconde is, dan is het natuurlijk wel de moeite.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is