F1 2023 car launches

Gestart door gloudiesaurus, 31 januari 2023 - 15:43:54

« vorige - volgende »

Breaktest

Citaat van: gloudiesaurus op 06 februari 2023 - 22:12:38
Citaat van: Breaktest op 06 februari 2023 - 19:33:30Eigenlijk is dit een legendarische auto - zonder dat ie als zodanig wordt erkend. Iemand een idee waarom?

Geen idee? Omdat Jean Alesi in deze livery met Ayrton Senna streed?
Deze Tyrrell 020 uit '91 was de allereerste auto met verhoogde neus. Dit idee werd een jaar later opgepikt door Benneton en tot het extreme doorgevoerd waarop de kenmerkende sharknose ontstond. Nadat Schumacher in 1992 ermee naar zijn eerste overwinningen reed, werd dit de standaard in het veld - voor zo'n 30 jaar lang!

Het lijkt er overigens niet op dat Postlethwaite precies wist waar ie mee bezig was; het was meer van 'Goh, laten we dit eens proberen" ontwerp. Terwijl om hem heen de sharknoses succes begonnen te boeken had hij die de volgende seizoenen alweer afgeserveerd. Toen dat nergens toe leidde werd hij in 1996, als een der laatsten, bekeerling van zijn eigen concept. Te laat om Tyrrell nog te redden, zo leert de geschiedenis.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Leuke presentatie, prima livery. Dit keer geen geroep om Domenicali. Jammer. Dat was wel het spannendst van de RBR presentatie.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel


gloudiesaurus

Mooie auto de Alfa.
Het eerste team dat niet alleen de livery maar ook het echte chassis toont.

De auto lijkt op de Ferrari. Maar de side pods die zo schuin aflopen ook weer op de Red Bull.

Het wit is uit de livery verdwenen. Het lijkt wel of de teams steeds meer voor zwart kiezen, de kleur van het koolstofvezel. Scheelt wat KG's aan verf om de gewichtslimiet te halen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Breaktest op 06 februari 2023 - 22:33:46
Citaat van: gloudiesaurus op 06 februari 2023 - 22:12:38
Citaat van: Breaktest op 06 februari 2023 - 19:33:30Eigenlijk is dit een legendarische auto - zonder dat ie als zodanig wordt erkend. Iemand een idee waarom?

Geen idee? Omdat Jean Alesi in deze livery met Ayrton Senna streed?
Deze Tyrrell 020 uit '91 was de allereerste auto met verhoogde neus. Dit idee werd een jaar later opgepikt door Benneton en tot het extreme doorgevoerd waarop de kenmerkende sharknose ontstond. Nadat Schumacher in 1992 ermee naar zijn eerste overwinningen reed, werd dit de standaard in het veld - voor zo'n 30 jaar lang!

Het lijkt er overigens niet op dat Postlethwaite precies wist waar ie mee bezig was; het was meer van 'Goh, laten we dit eens proberen" ontwerp. Terwijl om hem heen de sharknoses succes begonnen te boeken had hij die de volgende seizoenen alweer afgeserveerd. Toen dat nergens toe leidde werd hij in 1996, als een der laatsten, bekeerling van zijn eigen concept. Te laat om Tyrrell nog te redden, zo leert de geschiedenis.

Leuk feitje! Ik heb altijd gedacht dat Benetton de eerste was met een hoge neus.
Postlethwaite bedacht overigens ook nog dit in 1997:

Maar dat werkte uiteindelijk ook niet helemaal, het is nooit gekopieerd door andere teams.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Schitterend, die Alfa Romeo. 's Kijken wie dat nog topt deze weken...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

#21
Citaat van: Robbert65 op 07 februari 2023 - 16:22:58Schitterend, die Alfa Romeo. 's Kijken wie dat nog topt deze weken...
Schitterend vanuit een bepaalde hoek dan. Ik ben voor een verbod op zwart*, - een onaantrekkelijke kleur die details verhult en het veld veel te veel domineert. Mijn hoofdkritiek op F1 is dat onverschillig met 't belang van het publiek wordt omgegaan - dit is er een van.

*(behalve als deze i.c.m. goud wordt aangebracht).
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Citaat van: gloudiesaurus op 07 februari 2023 - 14:14:50
Citaat van: Breaktest op 06 februari 2023 - 22:33:46
Citaat van: gloudiesaurus op 06 februari 2023 - 22:12:38
Citaat van: Breaktest op 06 februari 2023 - 19:33:30Eigenlijk is dit een legendarische auto - zonder dat ie als zodanig wordt erkend. Iemand een idee waarom?

Geen idee? Omdat Jean Alesi in deze livery met Ayrton Senna streed?
Deze Tyrrell 020 uit '91 was de allereerste auto met verhoogde neus. Dit idee werd een jaar later opgepikt door Benneton en tot het extreme doorgevoerd waarop de kenmerkende sharknose ontstond. Nadat Schumacher in 1992 ermee naar zijn eerste overwinningen reed, werd dit de standaard in het veld - voor zo'n 30 jaar lang!

Het lijkt er overigens niet op dat Postlethwaite precies wist waar ie mee bezig was; het was meer van 'Goh, laten we dit eens proberen" ontwerp. Terwijl om hem heen de sharknoses succes begonnen te boeken had hij die de volgende seizoenen alweer afgeserveerd. Toen dat nergens toe leidde werd hij in 1996, als een der laatsten, bekeerling van zijn eigen concept. Te laat om Tyrrell nog te redden, zo leert de geschiedenis.

Leuk feitje! Ik heb altijd gedacht dat Benetton de eerste was met een hoge neus.
Postlethwaite bedacht overigens ook nog dit in 1997:

Maar dat werkte uiteindelijk ook niet helemaal, het is nooit gekopieerd door andere teams.
Oh ja, gesponsord door Piaa Dijkstraa
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Hele brute kar hoor! Ben er nu al fan van!

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Vind ik ook, en aan die vloer kun je meteen zien wat voor 2023 de grootste reglementswijzigingen zijn. Inderdaad, de vloer  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

C.G. de Beaufort

Scuderia AlphaTauri AT04 voor het seizoen Formula 1 2023 :





Groet,

C.G. de Beaufort


Mickey

Waarom toch weer die dichte wielen overal. Zó frikking lelijk.

Robbert65

zal toch wel een aerodynamisch voordeel opleveren, zal niet voor de schone schijn zijn...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel