Voorspellingen 2023

Gestart door Breaktest, 21 november 2022 - 14:30:05

« vorige - volgende »

Robbert65

Raikkonnen kon 'm prima bijhouden, dat wel. Inhalen nee, maar bijhouden, dat ging toen nog prima :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Hèhèhè. Zou een goede tweede rijder zijn.

Dat gezegd hebbende. Red Bull moet eigenlijk gewoon Bottas in die auto van Perez zetten. :P

Breaktest

#62
Breaktest - voor al uw toekomst visioenen.
Ik heb dat bordje maar uit mijn tuin gehaald; ik geloof dat ik een 90% score heb qua plank misslaan:
  • Hamilton verloor niet opnieuw van Russell
  • Alonso won niet aan zijn tenen van Stroll, maar met een landslide.
  • Max werd inderdaad weer kampioen (ha, een succesje!, maar wel een paar essentiële woorden aan mijn voorspelling vergeten toe te voegen: 'met een fucking mind blowing mega-verschil')
  • Russel werd niet 2e (maar 7e) en Leclerc niet 3e maar 5e.
  • De Vries wint van Tsunoda - hahaha laat me niet lachen
  • Magnussen wint van Hulkenberg - is ook niet gebeurd (3 om 9 ptn)
  • Gasly wint van Ocon > Dat lijkt een mager plusje (11e en 12e met 4 ptn verschil), maar Ocon viel 4 keer vaker uit, en wanneer beiden finishten kwam Ocon wat vaker eerder over de streep (7 om 5).
  • Norris wint van Piastri (okee dan, maar wel een beetje open deur)
  • Leclerc wint van Sainz (ha, een succesje!)
  • Sargeant wordt het lelijke eendje > ook fout; dat werd De Vries
  • Albon keert eind van 't seizoen terug naar Red Bull . zou wel moeten, maar is niet gebeurd.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Leuk om terug te lezen. Ik zal van het weekend even mijn eigen hersenspinsels van voor het seizoen opduiken.

Breaktest

#64
Nog een mooie miskleun:
Ik gok op minstens 4 overwinningen voor zowel de rooien als de grijzen.
En deze, half goed:
Ik verwacht dat het kampioenschap in de laatste race wordt beslist - en een van hen is Max, de ander niet Hamilton.
Mid season voorspelde ik dat het Hamilton zou zijn die de zegereeks van Max zou doorbreken. Werd dus Sainz (Singapore).
Wel goed was mijn scepsis dat Ferrari een 'raketmotor' zou hebben gebouwd.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Ik heb niet zoveel voorspeld, maar wel dat we een vergelijkbare dominantie van Red Bull zouden zien. Die had ik goed, zelfs flink overtroffen. Grappig te lezen dat Wings er flink naast zat met de voorspelling dat Mercedes weer aansluiting zou vinden.

Mickey

Citaat van: Mickey op 01 augustus 2023 - 10:33:05
Citaat van: Breaktest op 31 juli 2023 - 22:01:42Mijn topic ging niet over stoppen maar over wie van de overige 19 koorknaapjes de zegereeks van Verstappen weet te doorbreken (en of dat nog dit seizoen gaat gebeuren, of ergens halverwege volgend seizoen).

Aha. Er stond "ooit". :) Als je de opties versmalt naar dit seizoen of volgend seizoen, dan zou mijn antwoord zijn:

Dit seizoen wint Verstappen álles.

Na dat halve antwoord is de rest wat moeilijker te voorspellen.

Eigenlijk zijn de vier teams achter Red Bull per circuit stuivertje aan het wisselen. En dan geldt in mijn voorspelling de wet van de meeste ervaring op dit niveau. Kijk je dan naar het laatste decennium dan kan dat slechts Mercedes zijn.

Ferrari opereert al zó lang inconsistent, dat dat een consistentie op zich is geworden.

Aston Martin is het gewoon nog niet gewend om de successen van begin dit seizoen op de juiste wijze op te volgen.

McLaren moet nog laten zien of deze periode een lucky shot is, of dat zij het kunnen volhouden. Ze hebben in elk geval zo lang het duurt de twee grootste beloftes van het veld aan boord.

Terug naar de kandidaat die Verstappen als eerste verslaat. Of eigenlijk, "verslaat" want op snelheid lijkt dat gelet op het grote verschil niet zomaar in twee keer een half seizoen ingehaald. Als dat gebeurt dan zal het door een zeldzaam foutje of technisch malheur zijn.

Maar wie dan?

*Tromgeroffel*

Russell.

Hamilton heeft zo nu en dan een opleving, maar Russell ruikt toch bloed.

Dan hangt daar ook nog steeds de vraag boven de markt of hij überhaupt nog in die Mercedes zit volgend jaar. Hijzelf en Toto laten ons graag geloven dat het om details gaat, maar het is ongetwijfeld groter dan dat.

Moest ik het nu zeggen dan zie ik ze er nog wel uitkomen, maar slechts voor een jaar. En dat is wat gaat knagen aan Hamilton. En dat gaat zijn focus nadelig beïnvloeden.

Meer kreeg ik niet uit mijn glazen bol deze regenachtige ochtend.



Hier had ik wel bijna goed dat Verstappen alles zou winnen, maar ok, dat was mid year.

En Russell. Tja. De zoveelste belofte die niet wordt ingelost.

Mickey

#67
.