Voorspellingen 2023

Gestart door Breaktest, 21 november 2022 - 14:30:05

« vorige - volgende »

Breaktest

Nu het hoofdstuk Nyck de Vries is afgesloten, even kijken wat we voorspeld hadden.

Breaktest, 21 nov 22: De Vries wint van Tsunoda.
24 feb 23: Al is dat puntje in Monza zwaar vertekend, De Vries gaat het onderlinge duel echt wel winnen, met substantieel verschil.
Robbert65: Spyker op de kop.
Gloudiesaurus: Nyck de Vries zal het aardig doen bij Alpha Tauri en contractverlenging krijgen.
Fietser: Mijn verwachtingen van De Vries zijn niet erg hoog; ik denk dat hij moeite zal hebben met de snelheid van teammaat Tsunoda.

Toto Wolff 2021-22: De Vries hoort echt in F1 thuis.
Breaktest anno nu: ja, als koffiedame.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Norris is van plan McLaren, wannneer ze geen vooruitgang boeken de komende jaren, over te stappen naar RB, Ferrari, Mercedes.

Norris zegt : "Ik heb een sterk verlangen om te winnen, maar het voelt zo ver weg. Het eist zijn tol als ik niet in de buurt ben om voor punten te vechten. Ik haal er geen voldoening uit en het doet pijn. Als ik me realiseer dat ik al vijf seizoenen in de F1 zit, denk ik: verdomme. De tijd is zo snel voorbij gegaan en ik wil niet nog vijf jaar in deze positie zitten."

https://formula1news.co.uk/lando-norris-says-hes-open-to-leaving-mclaren-after-red-bull-meeting/

De manager van Norris sprak onlangs met Red Bull-adviseur Helmut Marko, wat leidde tot speculaties over de overstap van de Brit naar Red Bull.

Groet,

C.G. de Beaufort


Breaktest

en wat is nu de voorspelling?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Ooit moet er keer een einde aan de zegereeks van Verstappen komen. De 20 million dollar question is: wie gaat dat worden? De geknakte Perez? Ouwe vos Alonso of Hamilton? Outsider Sainz? Of iemand van The Next Generation, Norris, Russell, Ocon?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

#49
Ik denk Norris, in een Red Bull.

Welbeschouwd is hij eigenlijk het grootste talent dat er momenteel rondrijdt, met ook nog het grootste ontwikkelpotentieel. Ok, vind ik dan. Daarnaast vind ik hem uitstekend passen in de Red Bull-cultuur.

De meeste grote namen van nu zijn tegen die tijd al even over hun houdbaarheidsdatum heen denk ik. En er zullen nieuwe talenten instromen. Teams investeren in die knullen met oog voor de toekomst. We weten nu niet wie, maar daar gaan weer nieuwe grootheden uitkomen.

Mickey

Ocon is trouwens met goed fatsoen niet meer dan een middenmoter te noemen. Leclerc mist consistentie en zelfvertrouwen en er is geen tijd meer voor reparatie. Russell is gewoon een twat. ;D

Robbert65

Verstappen wordt wereldkampioen in Japan
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey


Breaktest

Citaat van: Breaktest op 21 juli 2023 - 08:47:58Ooit moet er keer een einde aan de zegereeks van Verstappen komen. De 20 million dollar question is: wie gaat dat worden? De geknakte Perez? Ouwe vos Alonso of Hamilton? Outsider Sainz? Of iemand van The Next Generation, Norris, Russell, Ocon?
Aangezien Verstappen zijn specialiteit heeft gemaakt in het vernederen van Perez zet ik mijn geld op Hamilton.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Citaat van: Breaktest op 31 juli 2023 - 18:42:50
Citaat van: Breaktest op 21 juli 2023 - 08:47:58Ooit moet er keer een einde aan de zegereeks van Verstappen komen. De 20 million dollar question is: wie gaat dat worden? De geknakte Perez? Ouwe vos Alonso of Hamilton? Outsider Sainz? Of iemand van The Next Generation, Norris, Russell, Ocon?
Aangezien Verstappen zijn specialiteit heeft gemaakt in het vernederen van Perez zet ik mijn geld op Hamilton.
Om te beginnen is het moment dat Verstappen stopt nog zo ver weg dat zijn opvolger nog niet te voorspellen is. Maar stel dat Verstappen vsn de winter ineens stopt, dan haalt RBR Norris. Zou dat een jaar later gebeuren, dan haalt RBR Piastri. En die verslaan Perez dan. Na '25 wordt alles minder voorspelbaar natuurlijk...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Mijn topic ging niet over stoppen maar over wie van de overige 19 koorknaapjes de zegereeks van Verstappen weet te doorbreken (en of dat nog dit seizoen gaat gebeuren, of ergens halverwege volgend seizoen).
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Citaat(..)Dus mijn voorspelling anno 2023 is dat Hamilton opnieuw de bietenbrug opgaat. Alonso wint nog aan zijn tenen van Stroll, maar in zijn slotjaar niet meer. Max wordt weer kampioen, Russel 2, Leclerc 3.
De Vries wint van Tsunoda.
Magnussen van Hulkenberg
Gasly van Ocon
Norris van Piastri
Leclerc van Sainz
Sargeant wordt het lelijke eendje
Albon keert eind van 't seizoen terug naar Red Bull.

Eh... je hebt bijna alles verkeerd, Breaktest.

Groet,

C.G. de Beaufort


Mickey

Citaat van: Breaktest op 31 juli 2023 - 22:01:42Mijn topic ging niet over stoppen maar over wie van de overige 19 koorknaapjes de zegereeks van Verstappen weet te doorbreken (en of dat nog dit seizoen gaat gebeuren, of ergens halverwege volgend seizoen).

Aha. Er stond "ooit". :) Als je de opties versmalt naar dit seizoen of volgend seizoen, dan zou mijn antwoord zijn:

Dit seizoen wint Verstappen álles.

Na dat halve antwoord is de rest wat moeilijker te voorspellen.

Eigenlijk zijn de vier teams achter Red Bull per circuit stuivertje aan het wisselen. En dan geldt in mijn voorspelling de wet van de meeste ervaring op dit niveau. Kijk je dan naar het laatste decennium dan kan dat slechts Mercedes zijn.

Ferrari opereert al zó lang inconsistent, dat dat een consistentie op zich is geworden.

Aston Martin is het gewoon nog niet gewend om de successen van begin dit seizoen op de juiste wijze op te volgen.

McLaren moet nog laten zien of deze periode een lucky shot is, of dat zij het kunnen volhouden. Ze hebben in elk geval zo lang het duurt de twee grootste beloftes van het veld aan boord.

Terug naar de kandidaat die Verstappen als eerste verslaat. Of eigenlijk, "verslaat" want op snelheid lijkt dat gelet op het grote verschil niet zomaar in twee keer een half seizoen ingehaald. Als dat gebeurt dan zal het door een zeldzaam foutje of technisch malheur zijn.

Maar wie dan?

*Tromgeroffel*

Russell.

Hamilton heeft zo nu en dan een opleving, maar Russell ruikt toch bloed.

Dan hangt daar ook nog steeds de vraag boven de markt of hij überhaupt nog in die Mercedes zit volgend jaar. Hijzelf en Toto laten ons graag geloven dat het om details gaat, maar het is ongetwijfeld groter dan dat.

Moest ik het nu zeggen dan zie ik ze er nog wel uitkomen, maar slechts voor een jaar. En dat is wat gaat knagen aan Hamilton. En dat gaat zijn focus nadelig beïnvloeden.

Meer kreeg ik niet uit mijn glazen bol deze regenachtige ochtend.


Mickey

https://www.gpblog.com/nl/nieuws/231219/red-bull-kan-het-grappigste-ooit-doen-zet-verstappen-in-de-alphatauri.html

Dit gaan ze natuurlijk niet doen, maar als de buit eenmaal binnen is zou het een grappige publiciteitsstunt zijn.

gloudiesaurus

Citaat van: Mickey op 13 augustus 2023 - 19:26:59https://www.gpblog.com/nl/nieuws/231219/red-bull-kan-het-grappigste-ooit-doen-zet-verstappen-in-de-alphatauri.html

Dit gaan ze natuurlijk niet doen, maar als de buit eenmaal binnen is zou het een grappige publiciteitsstunt zijn.

Echt komkommertijd  ;D
Ik denk overigens niet dat Max Verstappen in een Haas of AlphaTuari de Pole zou pakken. Daar zijn die auto's niet goed genoeg voor. En daarnaast kent Max die auto en de mensen waarmee hij daar werkt niet zo goed als bij Red Bull nu.

Maar dat hij sneller zou zijn als de vaste coureurs daar, ja dat wel  ;)
In 2016 in Spanje was Verstappen in zijn eerste race in de Red Bull ook al meteen heel snel  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is