Voorspellingen 2023

Gestart door Breaktest, 21 november 2022 - 14:30:05

« vorige - volgende »

Breaktest

Globaal gezien kropen de 3 topteams in 2022 dichter naar elkaar toe dan het jaar ervoor.
Die megareeks overwinningen van Max vertroebelen het beeld - en niet zo weinig ook - maar kijk je iets nauwkeuriger dan valt een en 't ander toch wel te rijmen. Mercedes verslikte zich in porpoising terwijl de potentie van de auto zeer goed was. Ferrari was ook zeer snel maar kampte met de chaos, pech en betrouwbaarheid. Je mag er vanuit gaan dat al die problemen grotendeels achter de rug zijn.
Voorts trok Max weliswaar steeds aan het langste eind, maar het was zelden met de dominantie die we van de gouden Ferrari- en Mercedesjaren kennen. Kortom, het ligt in de lijn der verwachting dat de teams verder naar elkaar toe kruipen, en dat ook deze keer in de resultaten te zien is. Ik gok op minstens 4 overwinningen voor zowel de rooien als de grijzen. Voorts verwacht ik dan ook dat het kampioenschap in de laatste race wordt beslist - en een van hen is dan wel Max, en de ander is niet Hamilton.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

CitaatJe mag er vanuit gaan dat al die problemen grotendeels achter de rug zijn.

Waarom mogen we die aanname doen?

Is het verhelpen van porpoising bij de Mercs dan niet ten koste gegaan van snelheid?

En waarom zou bij Ferrari het lek boven zijn? Chaos en slechte strategieën zijn daar welhaast onderdeel van hun cultuur. Bovendien zal het team zich moeten aanpassen aan nieuwe leiding. Een nieuwe directeur heeft altijd een aanloop nodig om processen ten goede te verbeteren.

Breaktest

Citaat van: Mickey op 08 februari 2023 - 11:44:59
CitaatJe mag er vanuit gaan dat al die problemen grotendeels achter de rug zijn.
Waarom mogen we die aanname doen?
We hebben het verdiend. Plus vooruitgang in zijn algemeenheid.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Ik heb nog eens zitten piekeren over de kansen van De Vries. Op papier lijkt ie beter dan Tsunoda, maar die heeft inmiddels wel twee jaar extra ervaring. Daarbij, De Vries' bejubelde puntenrace in Monza vond ik vertekend en niet maatgevend.
Maar inmiddels ben ik er wel uit - De Vries gaat het onderlinge duel echt wel winnen, met substantieel verschil.
Twee overwegingen: ik denk dat iemands pre-F1 carriere een behoorlijke voorspeller is, èn de gebleken matige leerbaarheid van Tsunoda. Het is voor mij steeds duidelijker dat ie als gebaar naar Honda (en een beetje om zijn gunfactor) in F1 is gekomen.
Wellicht is bandenmanagement de achilleshiel van De Vries, maar ik denk dat ie dat eerder onder controle krijgt dan ik Tsunoda nog substantieel zie verbeteren. 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Liggen piekeren Break? Wat moet jij verder een heerlijk onbezorgd leven hebben dat je gelegenheid hebt om hier je hoofd over te breaken.

Die Tsunoda wekt mij de indruk te kampen met een bipolaire stoornis en de prestaties van De Vries interesseren mij momenteel minder dan de lengte van het gras in mijn achtertuin.

Wat me dan wel weer bezighoudt is dat Red Bull het vooralsnog zoals ik al verwachtte, uitstekend voor elkaar lijkt te hebben en Mercedes nog steeds het lek niet volledig boven heeft.

Sphinx

Citaat van: Breaktest op 24 februari 2023 - 11:48:23Ik heb nog eens zitten piekeren over de kansen van De Vries. Op papier lijkt ie beter dan Tsunoda, maar die heeft inmiddels wel twee jaar extra ervaring. Daarbij, De Vries' bejubelde puntenrace in Monza vond ik vertekend en niet maatgevend.
Maar inmiddels ben ik er wel uit - De Vries gaat het onderlinge duel echt wel winnen, met substantieel verschil.
Twee overwegingen: ik denk dat iemands pre-F1 carriere een behoorlijke voorspeller is, èn de gebleken matige leerbaarheid van Tsunoda. Het is voor mij steeds duidelijker dat ie als gebaar naar Honda (en een beetje om zijn gunfactor) in F1 is gekomen.
Wellicht is bandenmanagement de achilleshiel van De Vries, maar ik denk dat ie dat eerder onder controle krijgt dan ik Tsunoda nog substantieel zie verbeteren. 

Ik denk dat Nyck - voor zijn optreden in Monza althans - te hard is afgerekend op bandenmanagement in de GP2 en F2. Die reden toen nog met 16 inch velgen en die kauwgom die als banden werd versleten die kapot ging als je er lelijk naar keek. Juist nadat Nyck de titel pakte kwam die 18 inch velg met iets hardere compounds, en bleek zelfs Mazepin (die helemaal niks klaarspeelde met de setups van Nyck) er met andere banden en de setups van Ghiotto een stuk beter uit te zien. Wel is het zo dat Nyck wat agressief kon rijden in de opstapklassen (zag je ook in de WSR en de F2.0)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Wings

Citaat van: Mickey op 24 februari 2023 - 16:40:27Liggen piekeren Break? Wat moet jij verder een heerlijk onbezorgd leven hebben dat je gelegenheid hebt om hier je hoofd over te breaken.

Die Tsunoda wekt mij de indruk te kampen met een bipolaire stoornis en de prestaties van De Vries interesseren mij momenteel minder dan de lengte van het gras in mijn achtertuin.

Wat me dan wel weer bezighoudt is dat Red Bull het vooralsnog zoals ik al verwachtte, uitstekend voor elkaar lijkt te hebben en Mercedes nog steeds het lek niet volledig boven heeft.


Waarom zo negatief over Nyck? Ik vind iedere debutant interessant en ben bij hen allen benieuwd of zij zich kunnen manifesteren. Het optreden van Nyck bij Williams vond ik wel indrukwekkend. Hij werd van vandaag op morgen in een auto gehesen waarin hij geen meter had gereden en wist direct zijn teamgenoot voor te blijven en punten te pakken. Dat is gewoon een prima prestatie.

Wings

Ik kijk hoopvol naar het debuutjaar van Nyck en gun hem het allerbeste. Het zou mooi zijn als hij een plaatsje in de autosport kan veroveren zoals Gasly dat deed. Yuki verslaan is hierbij zijn hoofdtaak. Als hij Yuki met dezelfde cijfers kan verslaan als Gasly deed dan is het prima. Geen garantie maar wel prima. Verder ben ik ontzettend benieuwd naar Piastri die in DTS wordt neergezet als de nieuwe Max Verstappen. Zelfs door Christian Horner.

Mickey

Mijn bericht was niet per se negatief bedoeld, maar het interesseert me gewoon vrij weinig tot niets, wat De Vries doet.

Hij heeft in de gesprekken die ik met hem zie ook gewoon nog niet mijn sympathie gewonnen. Afgemeten, salonfähige antwoorden. "Corporate" driver bij gebrek aan een betere uitdrukking, in elk geval cum laude geslaagd voor zijn mediatraining.

Mickey


Wings

Citaat van: Mickey op 04 maart 2023 - 13:04:08Mijn bericht was niet per se negatief bedoeld, maar het interesseert me gewoon vrij weinig tot niets, wat De Vries doet.

Hij heeft in de gesprekken die ik met hem zie ook gewoon nog niet mijn sympathie gewonnen. Afgemeten, salonfähige antwoorden. "Corporate" driver bij gebrek aan een betere uitdrukking, in elk geval cum laude geslaagd voor zijn mediatraining.

Snap de aversie tegen een debutant niet helemaal. Ik vind het prima dat vers bloed instapt en het is leuk als zij wat toevoegen.

Mickey

Het gaat natuurlijk niet om wel of niet een debutant willen zien, maar om de persoon De Vries. Daar heb ik mijn zegje over gedaan en denk daar nog steeds zo over.

Breaktest

Als ik even aandacht voor een mijn 'fameuze' voorspellingen mag vragen: het duel Alonso-Stroll.
Die slaat dus 100% de plank mis. Het is niet Alonso die is moegestreden maar de jonge Stoll - jongen, wat hangt die in de touwen.
Elders las ik bemoedigende woorden van teambaas Krack, maar hallo, bewaar die maar voor een podcast. Afgelopen race was Alonso 61 ronden sneller. Van de 9 op naam van Stroll kun je er 5 wegstrepen vanwege in- en outlaps en SC-situaties. Duidelijk het Teamgenootvanmaxsyndroom. Papa, bevrijd die jongen uit zijn lijden; bouw een mooie WEC auto voor hem.

Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Citaat van: Breaktest op 22 juni 2023 - 10:40:46Als ik even aandacht voor een mijn 'fameuze' voorspellingen mag vragen: het duel Alonso-Stroll.
Die slaat dus 100% de plank mis. Het is niet Alonso die is moegestreden maar de jonge Stoll - jongen, wat hangt die in de touwen.
Elders las ik bemoedigende woorden van teambaas Krack, maar hallo, bewaar die maar voor een podcast. Afgelopen race was Alonso 61 ronden sneller. Van de 9 op naam van Stroll kun je er 5 wegstrepen vanwege in- en outlaps en SC-situaties. Duidelijk het Teamgenootvanmaxsyndroom. Papa, bevrijd die jongen uit zijn lijden; bouw een mooie WEC auto voor hem.



Daar ben ik het volledig mee eens.