ABU DHABI, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 14 november 2022 - 11:06:30

« vorige - volgende »

Robbert65

Zo. Brasil nog vers in het geheugen, dat was spektakel. Op naar Abu Dhabi. Waar we natuurlijk nog heel goed van weten dat Mercedes daar de laatste keer oppermachtig was, dat Perez daar de titel Minister of Defence verdiende en dat Verstappen daar door een wonder de eerste wereldtitel uit zijn carrière binnensleepte.

Nooit te vergeten. De diepste dementie kan dat beeld nog niet aantasten. Laatste ronde, laatste kans, en pats, Verstappen pakte hem.

Nu gaan we daar weer heen en ik doe alvast een kleine voorspelling: deze gaat naar Hamilton.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Het brengt ons de vraag of Mercedes het lek nou echt boven heeft. Of was Red Bull alleen in Brazilië veel slechter dan ze echt zijn?

Door de beperkte afstelmogelijkheden ivm de sprintrace denk ik en hoop ik het tweede.

Robbert65

Wat Abu D. ook heel interessant maakt: de Rookie trainingsdagen.
Wie rijdt er voor Haas bijvoorbeeld, want dat zal dan de teamgenoot van Magnussen worden. En wie zet Mercedes in die auto?
De Vries gaat voor Alpha Tauri rijden. Leuk om die rondetijden een beetje in de gaten te houden.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

#3
Citaat van: Robbert65 op 14 november 2022 - 12:43:18Wat Abu D. ook heel interessant maakt: de Rookie trainingsdagen.
Wie rijdt er voor Haas bijvoorbeeld, want dat zal dan de teamgenoot van Magnussen worden. En wie zet Mercedes in die auto?
De Vries gaat voor Alpha Tauri rijden. Leuk om die rondetijden een beetje in de gaten te houden.
Ben vooral benieuwd wat De Vries gaat doen. Ik ben nog niet geheel overtuigd. Zijn goede werk in Monza ging gepaard met een onwaarschijnlijke hoeveelheid geluk, en zijn laatste FP (3,7 sec op Hamilton) vond ik maar zozo.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

En de laatste race van Sebastian Vettel, viervoudig wereldkampioen!
Ook van Latifi maar die zal ik niet missen.

Ik denk ook de (voorlopige althans) laatste race van Mick Schumacher en Daniel Ricciardo. Ik verwacht dat voor Abu  Dhabi Hulkenberg aangekondigd zal zijn bij Haas. Ik begrijp die keus wel.

Abu Dhabi is vooral interesant om te zien wie er 2e wordt. Perez of Leclerc? En is Mercedes echt snel, of zat Red Bull er qua set-up gewoon naast in Brazilië.

Wat ook nog kans is dat Red Bull alles al op 2023 zet, en daar weer goed voor de dag komt ipv nog updates brengen in 2022. Al is het wel zo dat er geen grote reglementwijzigingen zijn.

Maar goed, lang niet zo spannend als vorig jaar. Maar dat was ook een van de meeste spannende weekenden ooit!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Misschien ook even ogen op F2. Het Nederlandse MP Motorsport staat precies gelijk met ART Grand Prix en kan kampioen worden.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

Citaat van: Breaktest op 18 november 2022 - 17:32:07Misschien ook even ogen op F2. Het Nederlandse MP Motorsport staat precies gelijk met ART Grand Prix en kan kampioen worden.

Ja leuk met Drugovich hebben ze ook al de F2 kampioen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 16 november 2022 - 14:08:04En de laatste race van Sebastian Vettel, viervoudig wereldkampioen!
Ook van Latifi maar die zal ik niet missen.

Ik denk ook de (voorlopige althans) laatste race van Mick Schumacher en Daniel Ricciardo. Ik verwacht dat voor Abu  Dhabi Hulkenberg aangekondigd zal zijn bij Haas. Ik begrijp die keus wel.

Abu Dhabi is vooral interesant om te zien wie er 2e wordt. Perez of Leclerc? En is Mercedes echt snel, of zat Red Bull er qua set-up gewoon naast in Brazilië.

Wat ook nog kans is dat Red Bull alles al op 2023 zet, en daar weer goed voor de dag komt ipv nog updates brengen in 2022. Al is het wel zo dat er geen grote reglementwijzigingen zijn.

Maar goed, lang niet zo spannend als vorig jaar. Maar dat was ook een van de meeste spannende weekenden ooit!

Seb vind ik de meest sympathieke, humoristische en intelligente rijder van het huidige veld. Daarnaast een puur mens. Ik keek en luisterde graag naar hem en naar zijn interviews. Daarnaast vond ik hem ook weer wat opleven bij Aston Martin al hield het nog steeds niet over. Het vertrek van Seb vind ik wel een aderlating voor de Formule 1.

#DankeSeb 

Mickey


gloudiesaurus

Matige race! Al heb ik op dit circuit zelden leuke races gezien.

Verstappen weer oppermachtig. Knap van Leclerc dat hij Perez wist voor te blijven.
Aston Martin dat er helemaal langs zat met de strategie van Vettel.
Schumacher die nog even liet zien waarom hij volgend jaar geen stoeltje verdiend...

Verder weinig spectaculairs!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fietser

#10
Ik vond het (zoals gewoonlijk  ;) ) wel erg spannend. Mooi ook om te zien dat men op een circuit waar het altijd moeilijk inhalen was (vraag het Alonso), het nu ineens wel lijkt te gaan - met dank aan DRS natuurlijk. Kunstmatig of niet, het zorgt in Abu D. voor meer kijkplezier.
De spanning zat met name bij het duel om plek 2. Dik verdiend voor Leclerc, bovendien is het de Monegask zeer gegund. Hij kende naarmate het seizoen vorderde nogal wat onfortuin. En ja, hij maakte soms zelf fouten. Maar hij is en blijft een van de snelsten/besten op de grid en daarmee een heuse titelkandidaat. Sowieso is hij overall beter dan Perez, zijn rivaal gisteren. De laatste mag overigens uitkijken voor derde RB-man Ricciardo komend seizoen. Indien de Mexicaan onvoldoende presteert (bijv. in Marko's ogen) zou de Australiër zomaar in beeld kunnen komen, maar dat is hier al eerder gezegd.
Over de tweede RB-rijder gesproken. Lando Norris is daar m.i. een sterke kandidaat voor (in 2024?). De Brit is bijna altijd best of the rest, maar rijdt juist daardoor vaak anoniem rond. Jammer dat hij (nog) niet bij een topteam zit zoals een Russell of Sainz die nu vaak meestrijden aan het front. Bij McLaren komt Norris waarschijnlijk niet veel verder, wat jammer zou zijn. Extra belangrijk is daarom hoe hij zich komend jaar verhoudt tot 'wonderboy' Piastri. Maar daarmee kom ik terecht bij de afdeling 'koffiedik'. Dus tot zover.

Sabai

Ik vind het wel bijzonder dat als ik social media zo bekijk dat het lijkt of Leclerc afgelopen weekend de titel heeft gewonnen  ;D.  Ik heb nog nooit zolang ik F1 kijk iemand zo blij met de 2e plek gezien .

Breaktest

Citaat van: Fietser op 21 november 2022 - 11:33:13Over de tweede RB-rijder gesproken. Lando Norris is daar m.i. een sterke kandidaat voor (in 2024?).
Een van beoogde mijn voorspellingen was dat Norris Perez in 2024 zou aflossen, tot ik me realiseerde dat hij t/m 2025 bij McLaren vastligt.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

Citaat van: Breaktest op 21 november 2022 - 20:04:41
Citaat van: Fietser op 21 november 2022 - 11:33:13Over de tweede RB-rijder gesproken. Lando Norris is daar m.i. een sterke kandidaat voor (in 2024?).
Een van beoogde mijn voorspellingen was dat Norris Perez in 2024 zou aflossen, tot ik me realiseerde dat hij t/m 2025 bij McLaren vastligt.

Maar zijn contracten in de Formule 1  ;)
Norris doet het inderdaad er goed. Hopen voor hem dat McLaren weer met een topauto kan komen. Dit jaar konden ze de progressie van vorig seizoen niet doortrekken.

Perez doet het leuk. Als je hem vergelijkt met Gasly en Albon is hij al een veel betere teamgenoot van Max Verstappn. Waarom zou je hem dan willen vervangen. Er moet alleen niet teveel onrust komen in het team, zoals bijv. na Brazilie. En die vader van Perez moet zich er ook niet mee bemoeien. Perez is gewoon geen partij voor Max Verstappen, simpel als dat.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Norris doet het goed maar het stagneert. Ik vind hem niet sterk in de duels en ik mis bite bij de Engelsman.
Gasly en Albon reden ook in een mindere Red Bull.