BRAZILIË, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 03 november 2022 - 10:23:10

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Robbert65 op 17 november 2022 - 14:13:31En ze jokken. Verstappen is een individualist. Tot op het bot. Avant la lettre. In drievoud.

Eens. Dat is wat hem (mede) uitzonderlijk maakt.

Wings

Citaat van: Jozef op 18 november 2022 - 00:44:34Wat mij nog het meest van al opviel is dat er blijkbaar zowel bij Ferrari als bij Red Bull mensen zijn die wakker liggen van een tweede plek in het rijderskampioenschap. Who the f*ck cares?

Niet bedoel je? Want Ferrari liet Sainz voor Leclerc finishen.

Wings

Verder een storm in een glas water. Max gaf geen kado. Prima joh. Ik snap niets van de commotie en heb me afzijdig gehouden.

Sabai

Zou het niet over de race in Monaco gaan ? Ik meen mij namelijk te herinneren dat er een moment in de race was dat Verstappen om een pitstop vroeg waar hij de leiding mee kon pakken maar Perez de voorkeur kreeg. Daar was hij toen ook pissig over in combinatie met wat er in de kwalificatie was voor gevallen.

Wings

Zou kunnen, maar dan nog steeds snap ik de commotie niet. Max geeft geen cadeau weg, oké, prima, er zijn redenen, zoek het maar uit met elkaar. Toch? Ik begreep zelfs dat zijn familie is bedreigd. Het gaat werkelijk nergens meer over op vandaag.

Mickey

Tja. Het internet tegenwoordig. Je kan werkelijk overal over bedreigd worden.

Wings


Breaktest

Citaat van: Sabai op 18 november 2022 - 21:31:39Zou het niet over de race in Monaco gaan ? Ik meen mij namelijk te herinneren dat er een moment in de race was dat Verstappen om een pitstop vroeg waar hij de leiding mee kon pakken maar Perez de voorkeur kreeg. Daar was hij toen ook pissig over in combinatie met wat er in de kwalificatie was voor gevallen.
Dit zou wel eens het meest correcte verhaal kunnen zijn. Geen opzettelijke crash maar wrevel over meerdere kleine dingetjes.
Max vond/vindt dat op de eerste plaats altijd naar de wensen van de kampioenschapsleider geluisterd moeten worden, welk hij toevallig zelf is. Red Bull daarentegen gaat uit van meestal, niet altijd.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Citaat van: Mickey op 18 november 2022 - 07:21:05De aandeelhouders! :)

Zal vast een goede prijzenpot bij horen.
Citaat van: Robbert65 op 18 november 2022 - 11:26:54Scheelt tussen de 20 en 30 miljoen geloof ik.

Er is 0,0 prijzengeld in het rijderskampioenschap.

Citaat van: Wings op 18 november 2022 - 18:51:05
Citaat van: Jozef op 18 november 2022 - 00:44:34Wat mij nog het meest van al opviel is dat er blijkbaar zowel bij Ferrari als bij Red Bull mensen zijn die wakker liggen van een tweede plek in het rijderskampioenschap. Who the f*ck cares?

Niet bedoel je? Want Ferrari liet Sainz voor Leclerc finishen.

Bij mijn weten rijdt Leclerc voor Ferrari en vroeg hij meermaals om hulp voor "het kampioenschap".

Wings

Maar kreeg het niet. Blijkbaar boeide Ferrari het niet. Sainz is 2x voor Leclerc mogen finishen in de slotfase van het kampioenschap.

Breaktest

Ik merk dat de Monaco-crash hier en daar nog steeds na-ijlt en vermoed dat dat nog een tijdje zo blijft. Als je op voorhand van kwade opzet uitgaat, is het ook heel makkelijk  bevestiging in die beelden te zien.
Dus als tegengif een stukje context dat ik bij mijn eerder betoog vergeten was: Perez had een week ervoor zijn contract met twee jaar verlengd. Dan lijkt me de eerstvolgende GP niet het moment om je werkgever een loer te draaien. En uiteraard kan dan ook een streep door het beeld van een coureur die bezwijkt onder de druk en in paniek rare sprongen maakt (voor zover dat überhaupt al op Perez van toepassing is).
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Als je contract in de pocket is, ga je daar juist geen hinder meer in vinden om een keer dwars te zijn en voor eigen succes te gaan.

Breaktest

#72
Niemand heeft de waarheid in pacht, je kunt alleen maar denken in waarschijnlijkheden. En dan vind ik het opzet-scenario onwaarschijnlijker dan het andere.
 
Misschien dat iedereen op het verkeerde spoor zit en de wrevel van Max rond 'Monaco' niet slaat op de kwalificatie, maar de race zelf.
Gasly bewees op enig moment dat intermediates dè band was. Perez dook naar binnen om zijn full wets in te ruilen. Max zat daar vlak achter en wilde wellicht hetzelfde maar werd gedwongen een ronde langer buiten te blijven. Waarschijnlijk vond ie als kampioenschapsleider dat ie het eerste recht had moeten hebben - wellicht zijn toen afspraken geschonden. Vanuit Perez gezien kun je misschien stellen dat Max die kans de ronde daarvoor al had gehad en hij niet eeuwig wilde blijven wachten.  Later zie je ze tegelijk de pits ingaan, wat voor de achterligger ook nooit gunstig is, want de kans op undercut ontneemt.


(Als ik me goed herinner nam de ene coureur de beslissing zelf ("I'm going in") en de ander was mee in overleg met de crew wat te doen. Ik ben meer voor coureurs die het heft in eigen hand nemen. Dat haal je niet uit de samenvatting; ik denk dat je daarvoor de race zelf moet terugkijken.)
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Dat is wat ik er ook van denk. Voor Max was het daarna gewoon Game-on.

Breaktest

Citaat van: Sabai op 24 november 2022 - 21:36:04Dat is wat ik er ook van denk. Voor Max was het daarna gewoon Game-on.
Ah, ik zie nu dat je dat ook al had geopperd. Nou, dan zijn we eruit. :)
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond