BRAZILIË, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 03 november 2022 - 10:23:10

« vorige - volgende »

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

Wat die hele rel veroorzaakt is dat er geen duidelijkheid gegeven wordt wat nu de reden van de weigering is. Dat zet mij ook aan het denken. Daardoor krijg je ook al die speculaties. Vanuit RBR geeft nu iedereen aan dat het intern besproken is en dat er verder geen uitleg volgt [zoals ik het begrepen heb] en dan denk ik: "Iets wat het daglicht niet kan verdragen dan?" Ook weer speculeren, maar dat krijg je als je niet man en paard noemt.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Wat mij nog het meest van al opviel is dat er blijkbaar zowel bij Ferrari als bij Red Bull mensen zijn die wakker liggen van een tweede plek in het rijderskampioenschap. Who the f*ck cares?

Mickey

De aandeelhouders! :)

Zal vast een goede prijzenpot bij horen.

Robbert65

Scheelt tussen de 20 en 30 miljoen geloof ik.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 04 november 2022 - 21:13:43Brazilië is een baan die Max Verstappen altijd wel ligt.

In 2016 was hij fenomenaal in de regen. Dus ik verwacht er wel wat van.

En als we geruchten moeten geloven Hulkenberg terug in de Formule 1 bij Haas?

Ik begrijp niet waarom Haas Hülkenberg uit de mottenballen haalt. Nu was Schumacher geen hoogvlieger maar als je de één voor de ander wisselt dan verwacht je toch een significante verbetering. Zeker omdat geld geen rol speelt.

Wings

Citaat van: Sabai op 13 november 2022 - 08:38:11Het valt mij ook op. Alonso begint dezelfde fouten als Schumacher te maken op die leeftijd. Reactie snelheid gaat blijkbaar toch achteruit. Moet zeggen dat ik het met mijn 42 jaar ook merk als ik ga karten met die jonge gasten.

Ik vind Alonso een briljant stuurman. Ongekend hoe die gast nog kan racen. Ik denk nog steeds één van de betere rijders van het veld.

Wings

Citaat van: Mickey op 14 november 2022 - 09:17:50Dit gaat nog wel een staartje krijgen. Kennelijk bestaat bij Max de indruk dat Perez in Monaco een Schumachertje deed. Dit zou in het team ook bevestigd zijn. Zou dat waar zijn dan heeft Perez hem gewoon een oor aangenaaid destijds. Tja. En dan ben je een Verstappen. Eerzucht wint dan kennelijk. Dodelijk voor de teamspirit. Op het moment dat de auto volgend jaar even niet zo dominant is heeft hij Perez toch weer een keer nodig.

En dan moet Checo Pérez er gewoon staan. Anders wordt hij ingewisseld. Ik denk dat Checo Pérez zijn eigen ruiten heeft ingegooid bij Red Bull. Oliedom om ruzie te gaan maken met de onbetwiste kopman van het team. Het kan weliswaar nu in de kiem zijn gesmoord, een mens vergeet en vergeeft niet gauw. Na de boordradio riep ik direct, Checo Pérez is exit na 2023. En als hij niet korter op Max Verstappen zit misschien wel eerder nu Daniël Ricciardo terugkeert naar Red Bull.

Wings

Citaat van: Fietser op 14 november 2022 - 09:47:51Overigens vind ik het Hamilton-Verstappen-voorval een gewoon race incident. De vijfseconden tijdstraf leek mij daarom niet terecht. Zeker als je het afzet tegen de vorige editie. Toen de Nederlander de Brit bewust vele meters buiten de baan duwde.

Krankzinnig om daar een straf voor uit te delen. De uitleg van de wedstrijdleiding vond ik warrig en onsamenhangend. Als ik die lijn doortrek zou de verdedigende partij te allen tijde de deur kunnen dichtgooien als de aanvallende partij er niet ver genoeg naast zit. Die vrijbrief is er in mijn optiek niet.

Ik denk ook dat dit een race-incident was. Twee kemphanen die elkaar geen millimeter asfalt gunnen noch sportieve ruimte bieden, dan is een clash een onvermijdelijk gevolg. Oliedom van Lewis Hamilton die hiermee definitief achter zijn teamgenoot eindigt die ook nog eens de enige raceoverwinning scoort voor Mercedes. Dit tekent af op de eindscore als je het mij vraagt.

Wings

Citaat van: Breaktest op 14 november 2022 - 10:06:24Iedereen weet welke bijdrage de Mexicaan aan Max' eerste kampioenschap heeft geleverd; een genereus gebaar terug had natuurlijk wel eens op zijn plaats geweest.

Checo heeft het laten liggen waardoor Max niet voldoende kon uitlopen op Hamilton ten tijden dat de Red Bull sneller was dan de Mercedes. Dat hij een deel van dat verlies en tekort aan snelheid inlost maakt niet dat hij ineens recht heeft op allerlei gestes van Max Verstappen. Zeker niet als je bedenkt dat hij in Monaco de boel heeft bedrogen. Nu, achter, met een sisser afgelopen, maar het had ook anders kunnen aflopen, zeker met de kleine onderlinge verschillen van toen. Als die lijn was doorgezet had Max de gestolen punten hard nodig gehad. En dan nu denken dat je recht hebt op een plek kado? Ik zou niet weten waarom.

Dit seizoen was wederom een bleek seizoen van de Mexicaan. Ik mis bite bij Checo. Bite en rauwe snelheid. Checo is op vandaag meer een manager dan een harde racer.

CitaatPrecies dat maakt het verschil tussen een kampioen en een groot kampioen - leven en laten leven. Ik hoop dat Max op een dag die wijsheid bezit.

Max is meedogenloos net als Schumacher dat was. De Formule 1 is echte geen Sinterklaascup. Kadootjes zijn leuk voor het romantisch gevoel maar waarom zou Max nu hij bezig is met het scherper zetten van records? Zo'n kans krijgt hij misschien maar 1x. Als hij zo per sé voor Ferrari had willen eindigen had hij moeten doortrappen. Zelfs Alonso heeft Pérez verslagen op racepace. In een Alpine. Schreef iemand iets over de reactiesnelheid van Nando? ;) 

CitaatWat overigens in dit verhaal blijft hangen, is of de gelegenheid tot 'kadootje terug' zich de eerste zes races heeft voorgedaan, of dat Max daar überhaupt niet aan doet. Het lijkt er in ieder geval op dat Perez' vertrouwen daarin tot nul was gedaald.

Natuurlijk doet Max daar niet aan. Hij is de onbetwiste nummer één. Hij rijdt niet in dienst van een andere rijder. Checo zit ook niet in de positie om iets af te dwingen. Zit veel te ver achterop. Op eigen kracht rijdt hij zelden voor Max in een gelijk racetrim.

CitaatDit alles betekent overigens niet dat ik met Perez sympathiseer (de enige coureur die ik 'wel aardig' vind is Latifi, maar dit terzijde). Perez' frustratie is die van tweede man zijn - maar dat is ie nu eenmaal terecht, dus hij heeft daar maar mee te dealen. Bovendien is het een gast met dubbele tong. Twee weken geleden nog lees ik dat ie geen kadootjes wil, en nu in ene wel. En als die actie in Monaco waar is, is dat natuurlijk laag, wat wellicht zelfs achteraf nog een schorsing kan opleveren. De Engels pers zal niet nalaten met een stokje in de poep te roeren en er Perez-gate van maken, ofwel òf een schorsing van Perez eisen, òf Verstappen wegzetten als leugenaar.

Zo aan het einde van het seizoen heeft het weinig waarde. Hoe kwam dit trouwens aan het licht?

CitaatTot slot, laten we ook even naar Ferrari kijken. Daar ging het weliswaar om een podiumplek, maar ook zij deden geen swap, terwijl Leclerc net zo graag die vice-titel wil hebben. Strikt genomen is hem zelfs een grotere oor aangenaaid, nl het verschil tussen 2 en 3 verliespunten. Maar daar rollen ze dus niet over straat. Kortom Ferrari beschaafd, en wat Red Bull doet is een beetje ordinair.

Het lijkt erop dat Leclerc de handdoek geworpen heeft. Dat hij niet behoort tot de buitencategorie is mij na dit seizoen wel duidelijk.

Wings

Citaat van: C.G. de Beaufort op 14 november 2022 - 17:49:42
Citaat van: Sabai op 13 november 2022 - 08:38:11Het valt mij ook op. Alonso begint dezelfde fouten als Schumacher te maken op die leeftijd. Reactie snelheid gaat blijkbaar toch achteruit. Moet zeggen dat ik het met mijn 42 jaar ook merk als ik ga karten met die jonge gasten.

Dat vind ik van niet. Alonso ging van de 17e plaats op de startgrip naar een 5e plaats op het einde van de race. En dat was spectaculair, goed gedaan van'm. Hij is hetzelfde soort als Max, ondanks de 42 jaren. Voor mij was hij dus de driver van de dag.

Groet,

C.G. de Beaufort



Jip. Mijn stem heeft hij ook gehad. Weet niet wie het is geworden maar het weekend ging om Hamilton die werd uitgeroepen als ereburger dus heb een donkerbruin vermoeden... :)

Wings

Citaat van: Breaktest op 14 november 2022 - 15:22:48Ik heb nog even die Monaco crash bekeken, maar ik snap gewoon de (perverse) logica erachter niet.
Op dat moment lag Ferrari 1 en 2. Perez zou dus zijn gecrasht om zijn 3e positie te verdedigen? Max lag op dat moment p4, dus het was ook niet om een groot gat tussen de twee te bevriezen, en in het kampioenschap stond Perez 25 ptn op Max achter.
Voorts, in die bewuste laatste ronde had Leclerc paars in sector 1 en Perez zat daar slechts 4/1000e boven. Dus ze waren allebei aan het trappen.
En dit zou ie ook nog doodleuk hebben opgebiecht? Het snijdt gewoon geen hout. Als er al iets is, is het zeker niet dit. (Het komt voorlopig ook alleen maar uit de koker van die belachelijke NL analisten als Plooij en zo, waarna het oneindig is gaan rondzingen)

Max was op weg naar P1, Checo deed op dat moment nog volop mee voor het kampioenschap en had de status 2e rijder van zich afgeschud. Dan kan ik mij prima voorstellen dat je Max graag achter je houdt. Zeker als je bedenkt dat Ferrari een onzekere factor is. Meer logica dan je had gedacht waarschijnlijk. ;)

Wings

Citaat van: Robbert65 op 15 november 2022 - 13:44:42Die Schumi dan? Lachen was dat. Die liep de pit in bij mclaren en sloeg Coulthard op z'n bek. Ramde op de baan schaamteloos de Williams van Hill of wie dan ook van de baan. Kwam overal redelijk mee weg. Hier en daar een schorsinkje herinner ik me. En een beetje puntenaftrek soms ;D

Schumacher heeft DC niet geslagen want werd tegengehouden door de monteurs.
Het was vooral Hill die Schumacher van de baan reed. Op Adelaide 1994 na dan.
Op Adelaide 1994 en Jerez 1997 na is er weinig smet op zijn CV.

Mickey

Citaat van: Wings op 18 november 2022 - 18:00:27
Citaat van: gloudiesaurus op 04 november 2022 - 21:13:43Brazilië is een baan die Max Verstappen altijd wel ligt.

In 2016 was hij fenomenaal in de regen. Dus ik verwacht er wel wat van.

En als we geruchten moeten geloven Hulkenberg terug in de Formule 1 bij Haas?

Ik begrijp niet waarom Haas Hülkenberg uit de mottenballen haalt. Nu was Schumacher geen hoogvlieger maar als je de één voor de ander wisselt dan verwacht je toch een significante verbetering. Zeker omdat geld geen rol speelt.


+1

Wonderbaarlijke beweging inderdaad.

Ze kunnen beter Steiner wisselen. Incompetente manager.

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 16 november 2022 - 14:03:40We moeten ook niet vergeten dat Perez wel veel voor Verstappen heeft gedaan. Denk aan Abu Dhabi 2021. Toen was Checho nog een legend...

Natuurlijk was hij op dat moment een legend! Knappe prestatie. Alleen kun je daar als rijder geen rechten aan ontlenen. Niet vergeten dat Checo onder de streep tekort kwam en hij kon doen wat Bottas voor Lewis deed. Max heeft, op 2 momenten na, op eigen kracht moeten afrekenen met 2 Mercedessen.

CitaatVerstappen wordt door deze actie in ieder geval niet populairder... als het al uitgesproken was had hij Perez in Brazilie gewoon voorbij moeten laten. Dit was het moment, Max had niks te verliezen. Wat maakt P6 of P7 nu uit. Ben bang dat Max deze nog wel een keer terug gaat krijgen als hij Checo wel echt nodig heeft...

Daar ben ik minder bang voor. Dan is het exit. Direct. Per ommegaande. Red Bull gaat hier nul risico lopen.