BRAZILIË, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 03 november 2022 - 10:23:10

« vorige - volgende »

Robbert65

Ik hoop dat ze dat niet doen. Laat het rusten. Niet nog zo'n rel alsjeblieft. Racen met die handel en weg met al die vergaderingen en achterafstraffen.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

Of ze daar bij Mercedes en McLaren ook zo over denken weet ik niet, het zou weer een fikse rel veroorzaken en Perez, tja, als het bewust was dan is het einde carrière vrees ik.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

Wel een kans voor Nyck de Vries dan....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

Citaat van: Breaktest op 14 november 2022 - 15:22:48Ik heb nog even die Monaco crash bekeken, maar ik snap gewoon de (perverse) logica erachter niet.
Op dat moment lag Ferrari 1 en 2. Perez zou dus zijn gecrasht om zijn 3e positie te verdedigen? Max lag op dat moment p4, dus het was ook niet om een groot gat tussen de twee te bevriezen, en in het kampioenschap stond Perez 25 ptn op Max achter.
Voorts, in die bewuste laatste ronde had Leclerc paars in sector 1 en Perez zat daar slechts 4/1000e boven. Dus ze waren allebei aan het trappen.
En dit zou ie ook nog doodleuk hebben opgebiecht? Het snijdt gewoon geen hout. Als er al iets is, is het zeker niet dit.

Sterke analyse

Breaktest

#34
Citaat van: Arthur op 14 november 2022 - 19:03:15Bij MSC hebben ze toen de data opgevraagd en geanalyseerd en daaruit geconcludeerd dat het een onlogische beweging was. Dat zouden ze hier ook alsnog kunnen doen...
Ik denk dat de waarheid veel simpeler is, het namelijk gewoon de filosofie van Max: Ik ga voor niemand opzij.
Die filosofie heeft me gebracht tot waar ik nu sta - kijk mij, tweevoudig kampioen. Dus ik zeg het alvast in je gezicht, dat ga ik zeker niet veranderen. En als ik het al doe, is het alleen omdat ik er zin in heb. Of dat ik het nut ervan inzie, maar dat is eigenlijk nooit zo. Wie gaat me op andere gedachten brengen? Perez? Hij is heus geen tortilla, maar ik heb al lang gezien dat in gemiddeld 0,4 seconden sneller ben dan hem. Dus nee.  En nee, ik ben ook niet bang voor mijn baan, Red Bull kan toch niet om me heen. En indien toch, so what? De buit is al lang binnen, sportief en financieel, voor hen 10 anderen.

Kortom, voor Red Bull is dit de schaduwzijde van de eigenzinnige over-zelfbewuste Verstappen-clan (want reken maar dat Jos zijn full support heeft). Het enige dat Red Bull kan doen is een krachteloos toneelstukje opvoeren en inwerken op zijn gemoed en fatsoen. 'Lieve Max, denk alstublieft ook aan de sfeer op langere termijn in het team. En Perez heeft toch ook goede dingen voor u gedaan, ook al hebt  u er niet om gevraagd?'
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Arthur

Als dat de waarheid is dan is het prima en een keuze van Max. Collegiaal, niet echt denk ik dan ook. Maar als de geruchten wel waar zijn en er komt een onderzoek dan is denk ik niet alleen Perèz de klos maar ook RBR als zij hier weet van hadden...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Mickey

Citaat van: Breaktest op 15 november 2022 - 12:48:27
Citaat van: Arthur op 14 november 2022 - 19:03:15Bij MSC hebben ze toen de data opgevraagd en geanalyseerd en daaruit geconcludeerd dat het een onlogische beweging was. Dat zouden ze hier ook alsnog kunnen doen...
Ik denk dat de waarheid veel simpeler is, het namelijk gewoon de filosofie van Max: Ik ga voor niemand opzij.
Die filosofie heeft me gebracht tot waar ik nu sta - kijk mij, tweevoudig kampioen. Dus ik zeg het alvast in je gezicht, dat ga ik zeker niet veranderen. En als ik het al doe, is het alleen omdat ik er zin in heb. Of dat ik het nut ervan inzie, maar dat is eigenlijk nooit zo. Wie gaat me op andere gedachten brengen? Perez? Hij is heus geen tortilla, maar ik heb al lang gezien dat in gemiddeld 0,4 seconden sneller ben dan hem. Dus nee.  En nee, ik ben ook niet bang voor mijn baan, Red Bull kan toch niet om me heen. En indien toch, so what? De buit is al lang binnen, sportief en financieel, voor hen 10 anderen.

Kortom, voor Red Bull is dit de schaduwzijde van de eigenzinnige over-zelfbewuste Verstappen-clan (want reken maar dat Jos zijn full support heeft). Het enige dat Red Bull kan doen is een krachteloos toneelstukje opvoeren en inwerken op zijn gemoed en fatsoen. 'Lieve Max, denk alstublieft ook aan de sfeer op langere termijn in het team. En Perez heeft toch ook goede dingen voor u gedaan, ook al hebt  u er niet om gevraagd?'


Je maakt er wel een enorme gebeurtenis van mate. Ik zou zelf ook willen dat 'ie het wat handiger aan zou pakken soms, maar ach, het is niet alsof het team nu op instorten staat. Er zijn trouwens meer grote kampioenen die niet van onbesproken gedrag zijn, die kan je zelf invullen.

Robbert65

Die Schumi dan? Lachen was dat. Die liep de pit in bij mclaren en sloeg Coulthard op z'n bek. Ramde op de baan schaamteloos de Williams van Hill of wie dan ook van de baan. Kwam overal redelijk mee weg. Hier en daar een schorsinkje herinner ik me. En een beetje puntenaftrek soms ;D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Citaat van: Mickey op 15 november 2022 - 13:15:25Je maakt er wel een enorme gebeurtenis van mate.
;D Ik geloof ook dat het een storm in een glas water is. Daar zijn ze A te professioneel voor, en B er bleek (tot op heden) niets van een verstoorde relatie. Maar ach, een beetje psychologiseren op zijn tijd...

Ik denk dat nog het meest plausibel is dat zich wat kleinigheden hebben voorgedaan, bv wat schermutselingen in de eerste ronde, waarop Perez tijdens besprekingen zijn glansrol van vorig jaar nog eens aan de orde bracht.
En dat zal wel weer gevoed zijn door andere verwachtingen. Perez (die natuurlijk ook een achterban tevreden heeft te houden), had vast op twee of drie overwinningen per jaar gerekend, maar ziet dat veelvraat Verstappen daarvoor toch wel een behoorlijke sta-in-de-weg is.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

Citaat van: Arthur op 15 november 2022 - 12:56:19Als dat de waarheid is dan is het prima en een keuze van Max. Collegiaal, niet echt denk ik dan ook. Maar als de geruchten wel waar zijn en er komt een onderzoek dan is denk ik niet alleen Perèz de klos maar ook RBR als zij hier weet van hadden...

Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt.
Verstappen heeft al gezegd dat hij Perez in Abu Dhabi gaat helpen. Als Checo daar 2e wordt dan zul je niet veel meer over het incident horen.

Maar volgens de Telegraaf heeft Perez in Bakoe toegegeven dat hij express de kwalificatie in Monaco verstoorde om voor Verstappen te blijven... als dat echt zo is en de FIA stelt een onderzoek in? Dan zijn de rapen gaar...

We moeten ook niet vergeten dat Perez wel veel voor Verstappen heeft gedaan. Denk aan Abu Dhabi 2021. Toen was Checho nog een legend...

Verstappen wordt door deze actie in ieder geval niet populairder... als het al uitgesproken was had hij Perez in Brazilie gewoon voorbij moeten laten. Dit was het moment, Max had niks te verliezen. Wat maakt P6 of P7 nu uit. Ben bang dat Max deze nog wel een keer terug gaat krijgen als hij Checo wel echt nodig heeft....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

Bij Verstappen zijn ze nogal rechtlijnig in principes, of het nu voor of tegen ze werkt, dat maakt ze niet uit. Ik kan me nog een aktie herinneren van Jos dat hij zijn auto [niet F1] aan de kant zette omdat iets hem aan de auto totaal niet beviel, gewoon eigen beslissing! Ook onhandig? Zeker weten, wen er maar aan, het gaat niet veranderen denk ik.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Breaktest

Ik kan opzet niet geloven, en wil het ook niet geloven.
Maar misschien weet ik een scenario dat beide kampen tevreden stelt.
Stel dat Perez na Monaco heeft gezegd: "Ik heb jouw kwalificatie in de wielen gereden."
Wat betekent dat precies? Je kunt hier kwade opzet in lezen, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Het kan ook een droge constatering zijn, of zelfs met de intentie van verontschuldiging (niet alleen naar Verstappen, maar naar ieder die om de koppositie streed).
In beide gevallen is er dan geen sprake van erkenning van opzet of kwade intenties, maar de toehoorder kan dat er wel in lezen. Zo komen roddels en achterklap nu de wereld in. Moedwil en misverstand, aldus W.F. Hermans.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Gewoon een vraag ook hè; wat zou ervoor nodig zijn om Verstappen tot dit besluit te doen komen? Hoewel hij niet vooraan stond toen ze empathie uitdeelden, is het ook geen enórme kl**tzak. Ik kan mij daarom moeilijk voorstellen dat hij tot dit besluit komt als er gewoon sprake was van een onopzettelijk foutje van Perez.

C.G. de Beaufort

,,Daardoor is Max, die altijd een open en eerlijke teamspeler is geweest, in een compromitterende situatie beland", zo valt te lezen. ,,Vervolgens had hij heel weinig tijd om te reageren. Dat is nooit onze bedoeling geweest. Na de race heeft Max zijn verhaal gedaan en zijn de zaken die speelden tussen beide rijders uitgesproken. De inhoud van het gesprek blijft privé. Wij doen daar verder ook geen uitspraken over."

https://www.telegraaf.nl/sport/1086391351/red-bull-verdedigt-verstappen-na-perez-voorval-als-team-fouten-gemaakt

(..) open en eerlijke teamspeler, en een compromitterde situatie"

Dus ze geven de fouten toe.

Groet,

C.G. de Beaufort


Robbert65

En ze jokken. Verstappen is een individualist. Tot op het bot. Avant la lettre. In drievoud.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel