Silly Season 2022

Gestart door Mickey, 13 juli 2022 - 12:47:09

« vorige - volgende »

Robbert65

Ach wat een bollige tijd was dat toch. Alles was rond.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

#46
Citaat van: Robbert65 op 02 augustus 2022 - 13:00:57
Het F1 team van Stroll staat volledig ten dienste van het merk Aston Martin.

Een F1 team opbouwen van niezobest naar top 3  is een hele toer, neem er maar 3 tot 5 jaar voor, als je bakken geld hebt.

Van die positie naar een winnend team komen kost je nog eens 3 tot 5 jaar, als je bakken geld en geluk hebt.

De Strolls zijn nu 2 jaar bezig met Aston Martin.

Doel: wereldkampioen worden. Gaat ze lukken. Let maar op. 8 tot 12 jaar nog, en dan zijn ze waar ze naar streven.
Je doet het erom he, ons cynisch houden. Toen meneer Stroll de zaak overnam stond het op 3. Nu op 9. Maar ik begrijp het. Als je naar de overkant wilt springen moet je een hele lange aanloop nemen.

Ik begrijp inmiddels dat de breuk vooral van Alpines kant kwam, hoewel ze 'm waarderen. Waarschijnlijk vooral om momentum met Piastri te creëren. Alonso keek naar verluid al vanaf Spanje om zich heen, en dat bij AM een stoeltje vrijkwam was meer geluk dan wijsheid. Veroordeeld tot elkaar heet dat geloof ik he.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond


Sabai

Citaat van: Mickey op 02 augustus 2022 - 20:13:36
https://nl.motorsport.com/f1/news/oscar-piastri-reageert-op-bevestiging-ik-rij-volgend-jaar-niet-bij-alpine/10347899/

Wat is hier aan de hand?

Dan is die tweet van Ricciardo laatst ook verklaarbaar.  Blijkbaar is er al een tijdje achter de schermen al een hele tombola aan de gang. Kan mij namelijk niet voorstellen dat Alonso na die aankondiging van Vettel in een dag rond was met AM.

Breaktest

Vettel
Omdat de koek eerder op is dan gedacht

Alonso
Wilde per se een tweejarig contract. En Alpine ging hem dat niet geven vanwege kans op roest.
Nu zit ie bij het meest naargeestige lelijke eendje van de Formule 1. Een potsierlijk persbericht vol ronkende misplaatste vergezichten kan die simpele waarheid niet wegpoetsen.

Alpine
Vanwege verlies van Alonso en een a priori een verzuurde werkrelatie met Piastri, als ie nog komt. Heb je daar een jeugdopleiding voor opgericht.

Ricciardo
Lijdt zijn zoveelste gezichtsverlies. Maar vast niet te trots om met hangende pootjes naar Alpine terug te keren. Het tweede koppel dat tot elkaar is veroordeeld. Kan haast niet wachten op het nieuwsbericht.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Vraag me toch af of Piastri niet (iets te vroeg) heeft toegehapt voor een zitje naast Albon bij Williams. Uiteindelijk geen slecht team en geen slechte teamgenoot voor je debuut. Bij McLaren kan hij wel willen, maar als de ontslagpremie van Ricciardo net iets te hooggegrepen is voor McLaren, dan blijft de Australiër gewoon zitten. Een jonge leeuw hebben ze toch al in hun rangen. Dat is nog een andere context dan toen Ferrari Räikkönen ontsloeg in 2009, en voor de rest kan ik mij in de F1 niet al te veel ontslagen coureurs herinneren, hoe graag iedereen ook de lege dooddoener bovenhaalt dat "contracten niks betekenen in de F1".

Sabai

Citaat van: Jozef op 04 augustus 2022 - 20:41:53
Vraag me toch af of Piastri niet (iets te vroeg) heeft toegehapt voor een zitje naast Albon bij Williams. Uiteindelijk geen slecht team en geen slechte teamgenoot voor je debuut. Bij McLaren kan hij wel willen, maar als de ontslagpremie van Ricciardo net iets te hooggegrepen is voor McLaren, dan blijft de Australiër gewoon zitten. Een jonge leeuw hebben ze toch al in hun rangen. Dat is nog een andere context dan toen Ferrari Räikkönen ontsloeg in 2009, en voor de rest kan ik mij in de F1 niet al te veel ontslagen coureurs herinneren, hoe graag iedereen ook de lege dooddoener bovenhaalt dat "contracten niks betekenen in de F1".

Ik denk dat als Piastri daadwerkelijk bij Williams heeft getekend dat dat geen slimme zet is.Alpine staat toch een stuk hoger in de rangorde is een fabrieks team en geeft hem veel meer kans op succes.

Mickey

Als hij getekend heeft zal er vast een ontsnappingsclausule zijn opgenomen. En anders vindt er vast iemand ergens wel een zak geld. We weten wat contracten waard zijn in F1. ;)

Breaktest

Wat is dit voor geleuter over Williams? Het wordt gewoon McLaren voor Piastri.
Alpine wilde graag maar heeft de optie laten verlopen. En Williams is een verzinsel van de pers.
https://racingnews365.nl/onthuld-piastri-vervangt-ricciardo-per-2023-bij-mclaren
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Je kunt je afvragen wat het met de motivatie van een vertrekkende coureur doet. Maar het grappige is dat twee directe concurrenten, Alpine en McLaren, hiermee te dealen hebben. Het blijft dus spannend.
Volgend jaar bij Drive to Survive: The continuing story to get that smile of his face.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Citaat van: Robbert65 op 13 juli 2022 - 15:17:59
Contract is contract, afspraak is afspraak, een man een man, een woord een woord, wat je belooft moet je doen, ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg, zwart op wit.

En morgen wordt Piastri of welk jong menneke dan ook gewoon gepresenteerd voor 2023.

Blijkbaar had je een vooruitziende blik.

gloudiesaurus

Nog wat meer nieuws. Contractonderhandelingen tussen Mick Schumacher en Haas zijn ook on hold gezet.
Haas is toch niet zo tevreden over Schumacher.

Vind hem ook teleurstellen, nu Magnussen er zit zie je pas hoe goed hij echt is. Al reed hij wel een sterke race in Oostenrijk, als hij dat meer laat zien...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Citaat van: gloudiesaurus op 05 augustus 2022 - 17:47:15
Nog wat meer nieuws. Contractonderhandelingen tussen Mick Schumacher en Haas zijn ook on hold gezet.
Haas is toch niet zo tevreden over Schumacher.

Vind hem ook teleurstellen, nu Magnussen er zit zie je pas hoe goed hij echt is. Al reed hij wel een sterke race in Oostenrijk, als hij dat meer laat zien...
My best guess is dat ze 'm met opzet een beetje laten spartelen. Intussen wat flirten met Ricciardo - vinden ze bij Haas vast ook stoer - tot die bij Alpine tekent en alles bij het oude blijft.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Citaat van: Breaktest op 05 augustus 2022 - 10:05:44
Wat is dit voor geleuter over Williams? Het wordt gewoon McLaren voor Piastri.
Alpine wilde graag maar heeft de optie laten verlopen. En Williams is een verzinsel van de pers.
https://racingnews365.nl/onthuld-piastri-vervangt-ricciardo-per-2023-bij-mclaren

Ik denk niet dat Williams een verzinsel van de pers was. Zonder de wetenschap dat Vettel met pensioen ging, zou Alonso gewoon op zijn Franse stoel zijn blijven zitten en dan was voor Piastri een jaar of twee racen bij Williams een pak interessanter dan nog langer aan de zijlijn blijven staan. Maar toen begon het te morrelen tussen McLaren en Ricciardo...

gloudiesaurus

Ik ben benieuwd of Nyck de Vries volgend jaar een stoeltje krijgt.
Hij staat bij Williams en Alpine op de rader. Alpine schijnt hem te willen testen samen met Jack Doohan (soort van shoot-out?).

Wat voor De Vries goed zou zijn is als Herta (vanuit de Indycars) geen superlicentie krijgt. Anders staat hij in bij Alpha Tauri en schuift Gasly door naar Alpine.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is