RED BULL RING, (AKA: SPIELBERG, ÖSTENREICHRING, A1 RING) wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 04 juli 2022 - 13:13:01

« vorige - volgende »

Breaktest

Citaat van: Mickey op 09 juli 2022 - 09:01:10
Mwah, het waren geen doodsklappers.

Sowieso snap ik de ophef over het uitjouwen niet zo goed. Hoort gewoon bij sport. Motie van afkeuring van de opponent. Gisteren bij Shakedown ook die collectieve afkeuring.Gut wat deugen we toch allemaal.

Bij een zware klap zou men zich inderdaad wel moeten inhouden.
Of het 'hoort' laat ik in het midden, maar het gebeurt - het lijkt of we in een overgangsfase zitten. Vroeger was autosportpubliek schaatspubliek (=klappen voor iedereen en het hardst voor je favoriet), nu wordt het steeds meer voetbalpubliek.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Dat wel ja. Net ook weer naar tienduizenden supporters gekeken die je voorheen zag als het Nederlands voetbalelftal speelde. Ik ben een beetje antichauvinistisch wat dat betreft. Ga weg met je malle oranje shirtje.

En met 'hoort' doelde ik inderdaad op de onlosmakelijke verbondenheid, niet op of het gepast is.

Maar dan nog, ik heb daar weinig moeite mee.

Breaktest

Dat was weer een 'very entertaining' race. Zo ben je prooi, zo ben je jager.
'T blijft wel merkwaardig dat brandweerlui hun prioriteiten niet helemaal op een rijtje hebben.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Dat zag er onnodig amateuristisch uit ja.

Goeie plof trouwens. Die motor explodeerde echt. Je zag in de slowmo het carbon fiber gewoon open barsten.

Robbert65

Die fik mocht er wel zijn ja.
Arme Sainz :D
Dacht ie dat ie helemaal het mannetje was, krijgt ie dit weer...

Overigens, over 't publiek: Er zijn daar dus vrouwen en LHBTI mensen lastig gevallen, uitgescholden en betast door dat Oranjevolk.
Een beetje jouwen als Hamilton net een paar foute uitspraken heeft gedaan over wat er vorig jaar in Copse gebeurde, soit.

Maar dit, dat is om je de ogen uit je kop te schamen.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

En oh ja, ik heb me het hele weekend de tandjes geërgerd aan die track limits.

Slaat helemaal nergens op, dat circuit is voor iedereen hetzelfde, ram maar over die kerbs als je dat wilt, maak een shortcut door de grindbak als je denkt dat je dan sneller bent van mijn part.
De baan is echt het snelst, dat weet iedere coureur, en als je net met je bandjes over de witte lijn net een tikkie sneller bent, nou, dan geldt dat toch ook voor iedereen?

Maar als die tijden afpakken, dat gedoe, die straffen in formule 2 (Gezien? Verschoor won 'm prachtig maar toch weer nie) die de hele uitslag op de kop zetten, echt ergerlijk, belachelijk.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Het gênante vooral is dit dat een eeuwig terugkerende discussie is - terwijl het toch geen rocket science is. Leg direct naast de witte lijn een ondergrond die per definitie langzamer maakt maar je niet meteen uit de race kegelt. Dan hoeven die broodjes ook niet. En strafseconden kun je veel beter vervangen door een strafbochtje.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

precies.

Ik zag vanuit de heli shots vorige keer overigens dat Silverstone zo'n bocht al heeft. Voor de MotoGP denk ik?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Mick Driver of the Day. Da's toch wel een leuke opsteker voor die gozer (waarvan ieder drie races geleden nog dacht dat ie op weg naar de uitgang was. Wordt dit de zoveelste ommezwaai van Schumacher?)
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Hij flikte dit in F3, F2 ok.
Iedereen begon op een gegeven moment halverwege zijn tweede seizoen te speculeren dat Mick het niet heeft en vervolgens steekt hij ineens telkens naar de podiumplaatsen.
Dat kan niet nu, met een Haas, maar ja, wat je zegt, ik denk dat dit de zoveelste ommezwaai zal worden en dat Kevin gezien is daar.

Tsja, en dan is Mick klaar voor Ferrari... Misschien toch eerst naar Alfa Romeo?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

Citaat van: Robbert65 op 12 juli 2022 - 13:06:19
Hij flikte dit in F3, F2 ok.
Iedereen begon op een gegeven moment halverwege zijn tweede seizoen te speculeren dat Mick het niet heeft en vervolgens steekt hij ineens telkens naar de podiumplaatsen.
Dat kan niet nu, met een Haas, maar ja, wat je zegt, ik denk dat dit de zoveelste ommezwaai zal worden en dat Kevin gezien is daar.

Tsja, en dan is Mick klaar voor Ferrari... Misschien toch eerst naar Alfa Romeo?

Ik denk dat hij nog even nodig heeft om bij een top team te komen. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik geen groot kampioen in hem zie net als zijn vader. Eerder zoals Ralf of een Ricciardo. Goede coureurs maar missen net dat laatste beetje.

Sabai

Ander ding wat mij opvalt dit seizoen en of het door de Nederlandse media komt weet ik niet. Maar wat loopt iedereen te zeiken en zeuren dit jaar met team Mercedes voorop. Elke week lees ik wel weer iets waar commentaar op is. Vroeger was dat nooit. Als er dan een foute beslissing werd gemaakt dan was dat zo en de show ging weer verder. Ook als er iets op Twitter word gegooid staan de moraalridders gelijk vooraan. En als dan blijkt dat het allemaal uit de duim is gezogen om bij het paddock naar binnen te komen blijft de team leiding volhardend in hun verhaal. Man wat een wereld leven we op dit moment.

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 12 juli 2022 - 13:06:19
Hij flikte dit in F3, F2 ok.
Iedereen begon op een gegeven moment halverwege zijn tweede seizoen te speculeren dat Mick het niet heeft en vervolgens steekt hij ineens telkens naar de podiumplaatsen.
Dat kan niet nu, met een Haas, maar ja, wat je zegt, ik denk dat dit de zoveelste ommezwaai zal worden en dat Kevin gezien is daar.

Tsja, en dan is Mick klaar voor Ferrari... Misschien toch eerst naar Alfa Romeo?

In de Formule 3 waren er ook de geruchten dat Mick hierbij ongeoorloofde hulp kreeg? Zou namelijk de FIA wel goed uitkomen, een Schumacher in de Formule 1.
Ook zijn grootste concurrent toen, Daniel Ticktum, heeft er toen wat over gezegd.
Opvallend is het wel!

Feit is wel dat Schumacher steeds in het 2e jaar op stoom komt. En wie had dit gedacht na Monaco...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is