RED BULL RING, (AKA: SPIELBERG, ÖSTENREICHRING, A1 RING) wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 04 juli 2022 - 13:13:01

« vorige - volgende »

Robbert65

Een prachtcircuit, prachtig gelegen, magnifieke layout, gezellig, mooi luchtvaartmuseum erbij, heerlijke plek om te zijn, maar vooral ook om te racen, want het is een topbaan.

Tienduizenden oranjegekte-volgers die de met frikadellen en blikjes bier gestutte "Hollandse Gezelligheid" als cultuurgoed uitdragen en in de ogen van sommige boosdenkers een slecht beeld van hun Nederland veroorzaken.

Een baan ook met vele namen. Zeltweg hoor je ook wel, ligt in de buurt, maar is feitelijk een andere plek en een totaal andere layout.

Let op: Qualy op vrijdag om 17:00 en sprintrace op zaterdag.

Giddy up go!

Wat gaat dat worden?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

FolkertE

Oh gaaf. Hier kan Max hopelijk even wat terug pakken. Een 2de super max grand slam?

Ps: kan iemand Ferrari Waarschuwen dat er dit jaar maar 1 oostenrijkse race is?
Zou lullig voor Leclerc zijn als hij voor nop wacht in Frankrijk en Ferrari is nog in Oostenrijk.

Robbert65

Wel erg leuk dat er op zaterdag sprintrace is.

Ik snap dat dat niet elk weekend kan, of die Budgetcap moet weer anders, maar ik ben wel een fan geworden van die sprintraceweekends.
Want op vrijdag meteen die qualy, om 't echie dus, zaterdag ook een race, tegenwoordig ook met aardig wat punten en dan zondag gewoon een 300 km race. Dubbel genieten wat mij betreft.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Henk1987

Ik vindt die sprints wel leuk maar wat mij betreft mag kwalificatie ook wel op zaterdag ipv de vrije training op zaterdag.
Op de vrijdag heb ik meestal andere dingen op zaterdag meestal niet.


Sabai

Wel 2 vreemde crashes. Lijkt mij sterk dat het door de wind kwam. Vond het wel een leuke kwalificatie. Zat weer lekker dichtbij elkaar.

Mickey

Wel typisch dat de porpoising als sneeuw voor de zon is verdwenen, maar de balans ook. Er zal wel een verband zijn.

Breaktest

Dat was closer dan gedacht. Een tikje sneu dat beide Mercedessen er afgingen (eentje had ik nog wel aardig gevonden). Dat kan niet twee keer de wind zijn, waar (de al even sneue) Allard Kalff met zijn fietshelm steeds over leutert. Ik zelf vermoed dat het niet kunnen corrigeren ook wel iets met de minimale bodemspeling te maken zal hebben. 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Wat is er nou weer sneu aan iemand met kennis en kunde, ervaring en die zich aan de regels van 24 hrs du Mans houdt?
Kalff is hartstikke oke hoor....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Citaat van: Robbert65 op 08 juli 2022 - 20:27:20
Wat is er nou weer sneu aan iemand met kennis en kunde, ervaring en die zich aan de regels van 24 hrs du Mans houdt?
Kalff is hartstikke oke hoor....
Ik weet niet of je nu ironisch bent, maar die bijdragen van hem voegen weinig toe. Ik geloof dat ie wel zes keer over de wind begon, op een toon alsof ie iets op het spoor is, - terwijl die oranje rookbommen het echte verhaal vertelden  - en alsof dat niet genoeg is moet je hem het verschil tussen 60 en 80 seconden horen uitleggen. Het is net de 40 year old virgin met zijn fietshelm.  En heb ik zijn irritante gewoonte al genoemd om te stoppen met vloeien praten zodra ie zich verslaggever waant en vijf klemtonen per zin erin gooit. Dat zal vast de reden zijn dat ie presentator-technisch nooit boven het niveau van BOA is uitgekomen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

 
Citaat van: Breaktest op 08 juli 2022 - 20:49:55
Citaat van: Robbert65 op 08 juli 2022 - 20:27:20
Wat is er nou weer sneu aan iemand met kennis en kunde, ervaring en die zich aan de regels van 24 hrs du Mans houdt?
Kalff is hartstikke oke hoor....


Ik weet niet of je nu ironisch bent, maar die bijdragen van hem voegen weinig toe. Ik geloof dat ie wel zes keer over de wind begon, op een toon alsof ie iets op het spoor is, - terwijl die oranje rookbommen het echte verhaal vertelden  - en alsof dat niet genoeg is moet je hem het verschil tussen 60 en 80 seconden horen uitleggen. Het is net de 40 year old virgin met zijn fietshelm.  En heb ik zijn irritante gewoonte al genoemd om te stoppen met vloeien praten zodra ie zich verslaggever waant en vijf klemtonen per zin erin gooit. Dat zal vast de reden zijn dat ie presentator-technisch nooit boven het niveau van BOA is uitgekomen.

;D en zo denk ik al 25 jaar over die man.

Sabai

Dat juichen van de fans bij de crash van Hamilton en Russel mag van mij wel wat minder.  Wacht dan teminste tot zeker is dat ze ok zijn.

Mickey

Mwah, het waren geen doodsklappers.

Sowieso snap ik de ophef over het uitjouwen niet zo goed. Hoort gewoon bij sport. Motie van afkeuring van de opponent. Gisteren bij Shakedown ook die collectieve afkeuring.Gut wat deugen we toch allemaal.

Bij een zware klap zou men zich inderdaad wel moeten inhouden.

Sabai

Citaat van: Mickey op 09 juli 2022 - 09:01:10
Mwah, het waren geen doodsklappers.

Sowieso snap ik de ophef over het uitjouwen niet zo goed. Hoort gewoon bij sport. Motie van afkeuring van de opponent. Gisteren bij Shakedown ook die collectieve afkeuring.Gut wat deugen we toch allemaal.

Bij een zware klap zou men zich inderdaad wel moeten inhouden.

Het klonk voor mij niet als uitjouwen als wat bij Verstappen vorige week gebeurde. Het was een vreugde kreet en die snap ik ook enigszins wel.

Henk1987

https://www.reddit.com/r/formula1/comments/vuin2l/austria_2022_top_3_quali_telemetry_max_with_the/

Hamilton vroeg gewoon iets teveel van mijn auto / banden, tuurlijk zal de wind ook een rol gespeeld hebben maar denk dat HAM / RUS iets te graag naar voren willen.