Baku, wat gaat dat worden?

Gestart door Mickey, 10 juni 2022 - 18:37:44

« vorige - volgende »

Mickey

Het valt mij op dat Red Bull elk weekend opnieuw moeite heeft met de setup van Verstappen. Kijk je terug naar eerdere succes stories van bijvoorbeeld Mercedes en Ferrari, dan was het vanaf het begin er bovenop en elke aanpassing leek ook een verbetering. Dat mis ik hier wel, eigenlijk.

Elk weekend is er weer die moeite om het maximale uit de auto te knijpen en eigenlijk is het pas op zondagmiddag op orde.

Of valt het hier gewoon meer op omdat er nog geen sprake is van echte dominantie van Red Bull?

Ik zie veel afgebroken sessies en Verstappen is nooit echt snel op vrijdag, Perez zit er zelfs beter bij.

Thoughts, anyone?

gloudiesaurus

Vandaag had Verstappen wat pech met de gehele vlaggen.
Hij moest zowel in VT1 als VT2 een snelle ronde afbreken omdat er geel was. In VT2 nota bene omdat Perez er even af was gegaan.

Maar wat opvalt is dat Perez er wel veel beter bij zit. Ben benieuwd of dat morgen nog zo is.
En in VT1 waren er opnieuw DRS problemen bij Red Bull, vooral bij Verstappen.

Ferrari reed in VT2 met een kleine achtervleugel, vooral voor wat meer topsnelheid.
Ben benieuwd, denk dat het weer heel dicht bij elkaar zit!
Maar als Ferrari hier sneller is over één ronde dan is Verstappen zondag zeker nog niet kansloos, zeker met de goede topsnelheid van de Red Bull bolide.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Voorlopig heb ik ook het gevoel dat Verstappen niet goed zit met zijn auto en misschien met zijn mensen.

Het loopt niet, Perez is weer consequent sneller en dat is tpch een beetje een tell tail voor problemen. Ja, wat die problemen zijn weet niemand natuurlijk....

(@Mickey: Topic sticky gemaakt, titel aangepast)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

Op, de zondag staat hij er meestal wel weer dus qua race pace heeft hij zeker nog een streep voor op Perez. Hij lijkt wat meer moeite met de banden te hebben dan Perez over 1 Ronde. Dat zal waarschijnlijk aan de auto liggen.

Breaktest

Ik moet in deze context denken aan Alonso (aan wie Verstappen zich enigszins spiegelt).
Die is ook in de race beter dan tijdens kwalificatie. Misschien ontwikkelt Verstappen zich ook wel tot dat type coureur. Keeping the eye on the ball en steeds beter in staat de concentratie en energie over het hele weekend te verdelen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Die Hamilton kan zo gaan acteren in die nieuwe film van hem  ;D . Kwam niet echt geloofwaardig over hoe hij uit de auto kwam na best een goede race en zijn teamgenoot fris en fruitig op podium champagne staat te spuiten. Verder erg jammer dat Le clerc uitviel. De wedstrijd sloeg gelijk om en de spanning was eruit.


Sabai

Citaat van: Mickey op 12 juni 2022 - 19:12:03
Ik geloof wel dat het echt is, eerlijk gezegd.

https://nl.motorsport.com/f1/news/canadese-gp-in-gevaar-lewis-hamilton-rugproblemen-toto-wolff/10321265/

Maar dan nog het ligt bij het team. Niet bij de fia. Hij word wel even op de feiten gedrukt hoe afhankelijk je van het materiaal bent om succesvol te zijn.