Hamilton is niet zo superieur als zijn palmares doet vermoeden!

Gestart door Wings, 05 juni 2022 - 11:43:01

« vorige - volgende »

Sabai

Ik kan het niet met je oneens zijn betreft Hamilton ;D Maar toch vind ik hem beter dan Alonso. Vooral in hele moeilijke races komen er altijd een paar bovendrijven en daar zit Hamilton vaker bij dan Alonso. En dat staat los van het materiaal i.m.o .

Verder kan ik mij ook niet elke uitslag meer herinneren. In zijn jonge jaren was Alonso zeker zeer snel ,maar toch 22 poles sinds 2001 vind ik karig vooral als je kijkt bij welke teams hij heeft gereden.


Wings

Citaat van: Sabai op 19 februari 2023 - 15:53:54Ik kan het niet met je oneens zijn betreft Hamilton ;D Maar toch vind ik hem beter dan Alonso. Vooral in hele moeilijke races komen er altijd een paar bovendrijven en daar zit Hamilton vaker bij dan Alonso. En dat staat los van het materiaal i.m.o .

Alonso deed dat ook toen hij een competitieve auto had. In de McLaren kon hij geen potten breken en in de Alpine heeft hij toch vaak leuke dingen laten zien. Hongarije 2021 was de overwinning van Ocon toch echt voor een groot deel de verdiensten van Alonso. Als hij ook maar even de gelegenheid krijgt om te laten zien dat hij uit racehout gesneden is dan laat hij het niet na. Ik kan onwijs genieten van zijn duels - al baal ik als hij voor Max rijdt.

In de jaren dat hij bij Ferrari reed was hij op z'n best. Met een inferieure auto wist hij vooral op zondag te show te stelen. Alonso vond ik altijd een rekenaar. Wist als geen ander hoe hij een race moet managen. Hij liet mij denken aan Alain Prost. Doen wat je moet doen, rekenen, beheerst rijden en onwijs hard kunnen gaan.

CitaatVerder kan ik mij ook niet elke uitslag meer herinneren. In zijn jonge jaren was Alonso zeker zeer snel ,maar toch 22 poles sinds 2001 vind ik karig vooral als je kijkt bij welke teams hij heeft gereden.

Niet als je bedenkt dat Alonso nooit een auto heeft gehad die het hardst kon over één ronde.

Sabai

Ik hoop toch zo dat Alonso mij is even het ongelijk gaat bewijzen. Bizar hoe die Austin Martin gaat  :)

Wings

Ik neem aan dat je Aston Martin bedoeld. Die loopt debiel hard. Leuk voor nu maar houden zij het ook vol? Het is interessant als Alonso belangrijke punten bij Ferrari en Mercedes weghaalt het wordt pijnlijk als hij punten afsnoept bij Max. Met de gevolgen van de windtunnelrestrictie in het achterhoofd wordt het nog interessant later in het seizoen. Verder is Alonso de enige rijder waarvan ik denk dat hij Max kan verslaan met een auto die niet domineert. Dus ik kijk uit naar een tof F1-seizoen!

Wings


Wings

Ik heb het idee dat Lewis niet lang meer bij Mercedes blijft. Als ik Mercedes was zou ik inzetten op Russell. Qua rauwe snelheid zit hij ervoor en hij heeft meer racecraft.

Robbert65

Zou Lewis stoeltje kunnen wisselen met Charles Leclerc?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Zie Leclerc toch niet naar Mercedes vertrekken hoor. Hij is in mijn ogen een rijdende niet ingeloste belofte. Bij vlagen sterk, maar vooral inconsistent qua prestaties.

Hamilton naar Ferrari, mwah. 50/50 kans?

Sabai

Citaat van: Wings op 04 april 2023 - 21:25:28Ik heb het idee dat Lewis niet lang meer bij Mercedes blijft. Als ik Mercedes was zou ik inzetten op Russell. Qua rauwe snelheid zit hij ervoor en hij heeft meer racecraft.

Ik denk dat je gelijk hebt. Je ziet gebeuren wat Vettel met Ricciardo overkwam. Grote kans dat Hamilton die stap naar Ferrari gaat maken of ermee stopt.

Sabai

Weet je wat ik overigens ook vreemd vond. Er stond niemand van zijn team op Hamilton te wachten na de finish. Terwijl ze er van rbr en AM wel stonden.

Wings

Citaat van: Sabai op 05 april 2023 - 21:18:09
Citaat van: Wings op 04 april 2023 - 21:25:28Ik heb het idee dat Lewis niet lang meer bij Mercedes blijft. Als ik Mercedes was zou ik inzetten op Russell. Qua rauwe snelheid zit hij ervoor en hij heeft meer racecraft.

Ik denk dat je gelijk hebt. Je ziet gebeuren wat Vettel met Ricciardo overkwam. Grote kans dat Hamilton die stap naar Ferrari gaat maken of ermee stopt.

Dat betekent wel dat Ferrari Leclerc opgeeft voor iemand die in de herfst van zijn carrière zit. Weet niet of het handig is om te doen. Als ik Ferrari was zou ik kijken of Max Verstappen niet te porren is voor een overstap.

Verder weet je dat ik Lewis overschat vindt en telkens wanneer het moment daar is om het tegendeel aan te tonen bewijst hij juist mijn gelijk.


gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Ik meen dat Lewis in de pers laten weten dat Mercedes zijn one and only love is.
Wat sceptischer: dit kun je ook zien als gebrek aan vertrouwen - hetzij in eigen kunnen, hetzij in Ferrari. Lewis kennende is hij altijd bezig met beeldvorming. Wellicht heeft ie bedacht dat verslagen worden door 1 coureur (Russell) nog altijd beter is dan verslagen worden door 2 coureurs. Dus dan maar liever maar de rol van éminence grise en marketinguithangbord in het eigen honk spelen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 18 april 2023 - 12:41:52Berger doet een interesante suggestie:
https://www.gppits.net/nieuws/lewis-hamilton-kan-ferrari-redden-gerhard-berger/

Denk alleen niet dat dit erg waarschijnlijk is.

Iedereen vindt er nu wat van. Ik las elders dat Leclerc in gesprek is met Mercedes. Waarom zou Mercedes? Met Russell hebben ze een rijder in huis die het kan waarmaken. Dus alle ballen op Russell.

Mickey

Hamilton prikkelt Russell misschien niet zoals een Leclerc dat zou doen. Twee jonge honden die nog vol ambitie zitten zullen denk ik het het maximale uit elkaar en het team halen. Toen Mercedes met afstand de beste auto had, wat dat inderdaad niet nodig. Nu zou het denk ik net dat beetje extra kunnen brengen.