Wie word er kampioen?

Gestart door Sabai, 07 december 2021 - 16:40:45

« vorige - volgende »

Wie word er volgende week kampioen?

Verstappen
Hamilton

Wings

Verstappen. Omdat ik geloof in karma. Zo moest het zijn.

Wings

Citaat van: JS JTD op 16 december 2021 - 11:17:56
Mercedes ziet af van hoger beroep, Verstappen definitief kampioen!

https://racingnews365.nl/breaking-mercedes-ziet-af-van-beroep-verstappen-officieel-wereldkampioen

Ik las een analyse van een strafrechtadvocaat, deze liet zien waarom het beroep kansloos was én stel dat Mercedes het beroep zou hebben gewonnen betekent dat niet dat Max z'n wereldtitel zou worden afgepakt. De rechter bepaalt de straf en strafmaat.

Wings

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 14 december 2021 - 19:46:01
Van mij mag McLaren en Ferrari wel weer een keer kampioen worden. Mercedes heeft wel ff genoeg gewonnen :)

Dit seizoen iig de terechte persoon en team kampioen geworden. Max bij de coureurs, ook al liggen de Engelsen nog steeds te janken dat het niet verdiend zou zijn. Die hebben denk ik niet gekeken naar de races in Imola waar Lewis met veel geluk een ronde achterstand goed mocht maken vanaf P9, Silverstone, Hongarije en Baku waar Max al 11 punten op Lewis verloor door een lekke band.

En Mercedes bij de constructeurs is ook wel terecht. Hopelijk kan Perez met de 2022 auto wat beter uit de voeten naast Max.

Bij McLaren rijdt geen potentieel kampioensmateriaal.

Wings

Citaat van: Breaktest op 16 december 2021 - 18:31:54
Waar kan ie dan gekwetst in zijn?
De enige die 'm in de steek heeft gelaten is zijn eigen team, door een foute strategie te kiezen. Hamilton zelf was ook niet scherp. Meestal zet ie vraagtekens bij alles wat ze doen, opdat ie na afloop "I told you so" kon zeggen. Is ie dus ook vergeten. 

Ik begrijp inmiddels ook waarom zij zo'n punt maakten van het doorlaten van alle auto's.
Mercedes had namelijk al haar kaarten gezet op Sainz die wel even de 2e plaats van Max zou aanvallen. ziet u het voor zich? (Jozef vast wel).

Mercedes heeft geen fout gemaakt. Zij hadden geen 'free stop'. 

Wings

#64
Dubbel.

Mickey

Leuk je te lezen, Wings.👍

Wings

Citaat van: Jozef op 17 december 2021 - 19:41:22
(Het zou trouwens anders zijn geweest als Pérez Hamilton niet gedurende de hele derde sector had gebraketest, maar blijkbaar is ook dat tegenwoordig een normale zaak.)

Geïntroduceerd door Bottas, die de pitstop en positie van Mercedes-rijders veiligstelde tijdens de Grand Prix van Saudi-Arabië door Max op te houden. Dat nadeel heeft Red Bull teruggepakt. You win some, you lose some. Tenzij je een race eerder ook viel over wat Bottas deed, heb je nu geen recht van spreken.

Beide teams hebben werkelijk álles uit de kast getrokken om de titel binnen te halen. Grenzen zijn voortdurend opgezocht en soms overschreden, zowel sportief, politiek, technisch als juridisch. Formule 1 in optima forma. Twee rijders die het beste en het slechtste in elkaar naar boven halen. Achteraf miepen is een schoolvoorbeeld van een slechte verliezer. Dat geldt voor Mercedes als voor de fans.

CitaatAls Masi er ook zo over dacht, dan zou hij wel alle auto's doorgelaten hebben. Maar dat heeft hij niet. Dat is nu net wat aantoont dat hij niet de race wilde dirigeren, maar de uitslag.

Aanname. En oneens. Masi het juiste besluit. Hij koos ervoor om de kemphanen te laten racen voor de raceoverwinning. Indien dat strijdig is met het reglement dan veranderen ze dat maar. Een race eindigt niet onder geel. Punt. Een seizoen eindigt niet onder geel. Punt.

Bovendien win of verlies je een kampioenschap niet in één race. De race van Abu Dhabi is één van de 22 races en alles bij elkaar opgeteld bepaalt wie kampioen is. En dat is Max. En laten we niet vergeten dat Lewis meer wind in de zeilen had dan welke rijder dan ook. Vink de geluksfactoren uit en Max was al heel lang wereldkampioen. Nu viel het kwartje een keer zijn kant uit. So be it.

Wings


Wings

Citaat van: Mickey op 17 december 2021 - 07:27:12
Masi had pas echt een ongelooflijke bak stront over zich heen gekregen, als de race achter de safety car was gefinisht, terwijl er een kans was om de race te hervatten. En die was er, zo zagen we.

Masi moest kiezen tussen twee kwaden. Hij koos voor de optie met het grootste sportgehalte. Overigens snap ik dat het zuur is, als dit Max was overkomen, was ik ontploft. En zou mijn eerste reactie ook een reactie zijn voortkomend uit boosheid. Achteraf ga je relativeren. En dat laatste ontbreekt bij de fans van Lewis. Ze blijven maar doorzeuren over dat ene moment zonder dat zij het in het context van het seizoen plaatsen. Max was gewoon de betere van de twee. Als mensen dan toch zoveel waarde hechten aan de factor geluk zouden zij zich juist gelukkig moeten prijzen dat Lewis überhaupt heeft kunnen strijden tot de laatste meters...

En verder ben ik het eens dat de wedstrijdleiding niet altijd consequent was en vind ik spelregels te complex.

Wings

Citaat van: Sabai op 17 december 2021 - 21:35:05
Mercedes maakte bij de eerste pit stop al de fout om voor track positie te gaan. Ze hadden op dat moment hun eigen race moeten rijden.  Nu gaven ze Verstappen de kans binnen het pit window te blijven. En wat Perez deed qua ophouden dat heeft Bottas al tig keer voor Hamilton gedaan. Het was uiteindelijk wel een heel belangrijk moment  in de race.

Het was geen fout, het was juist slim. Dat het achteraf anders uitpakt door onvoorziene omstandigheden staat daar geheel los van. De enige kans voor Max was om in gunstigere omstandigheden in gevecht te kunnen met Lewis. Dit potentieel voordeel heeft Mercedes strategisch onklaar gemaakt. Sterker nog, zonder onvoorziene omstandigheden had hun dit de racewinst opgeleverd. Waar Mercedes minder in uitblonk was handelen in veranderende omstandigheden. Snel schakelen.

Mickey

Citaat van: Wings op 18 december 2021 - 11:29:35
Citaat van: Mickey op 18 december 2021 - 11:18:45
Leuk je te lezen, Wings.

Dank. Alles goed hier?

Zeker! De welverdiende zege van Max maakt de tongen ook hier los, zoals je ziet. Weer lekker veel activiteit op het forum. Relatief dan.

Er zitten inderdaad heel zure verliezers tussen de fans. Precies zoals je beschrijft, niet het hele plaatje kunnen zien en tot in den treure de schuld bij een ander leggen. Het is klaar. Gedaan. Verloren. Onherroepelijk. Kom uit je slachtofferrol.


Breaktest

Deze lange discussie, inderdaad, welkom terug Wings, komt deels voort uit het feit dat Jozef, zoals wel vaker, gemeend of niet, maar dat doet er ook niet toe, advocaat van de duivel speelt. Zo, die zin moest er even uit.
De zwakke fundering in zijn verhaal blijft dat ie uitgaat van te kwader trouw aan de kant van Masi. Die zou in de korte tijd die hem gegeven was per scenario de uitkomst hebben berekend en terug redenerend daarop zijn keuze hebben aangepast. Dat is op zich al een hilarische zienswijze, maar okee, niet onmogelijk. Maar bij een dergelijke stellingname hoort natuurlijk wel bewijsvoering. Dit zou er mijns inziens alleen uit kunnen bestaan als je een overtuigend patroon uit een lange reeks eerdere beslissingen kunt destilleren. Een kort gesprekje met Max en Lewis om uit te vogelen wie zich afgelopen seizoen nu het meest benadeeld voelde, lijkt me niet genoeg.
Kortom, Jozef heeft deze kerst iets te doen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Mja, maar toch moet Jozef vooral lekker blijven reageren hier. Wij hebben ook niet alle wijsheid in pacht en gebruikers met verschillende meningen is juist wat een forum een forum maakt.

C.G. de Beaufort

Citaat van: C.G. de Beaufort op 17 december 2021 - 12:49:51
'Sir' Hamilton brak de regels  door niet op de FIA prijsuitreiking te verschijnen.

Article 6.6 of Formula 1's Sporting Regulations states the following:

    "The drivers finishing first, second and third in the Championship must be present at the annual FIA Prize Giving ceremony."
   
Groet,

C.G. de Beaufort

De nieuwe voorman van de FIA, Sulayem  denkt het volgende omdat Hamilton niet aanwezig was bij de FIA-ceremonie : "If there is a breach, there will be no forgiveness."

https://www.mirror.co.uk/sport/formula-1/lewis-hamilton-fia-max-verstappen-25730893

Er wacht wat voor Hamilton. Ik denk dus een reprimande of wat erger.

Groet,

C.G. de Beaufort


Breaktest

Citaat van: Mickey op 18 december 2021 - 18:37:00
Mja, maar toch moet Jozef vooral lekker blijven reageren hier. Wij hebben ook niet alle wijsheid in pacht en gebruikers met verschillende meningen is juist wat een forum een forum maakt.
Amen
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond