Turkse F1 2021

Gestart door C.G. de Beaufort, 08 oktober 2021 - 12:39:37

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort


________________________________________________________________________________________________

Hamilton krijgt een nieuwe verbrandingsmotor in de Turkse GP. Hij wordt 10 plaatsen teruggezet op de kwalificatie. Lekker.

Groet,

C.G. de Beaufort


C.G. de Beaufort

"When you start to push the boundaries with power unit performance, at a certain stage you will experience some obstacles," said Wolff. (..) "Because these boundaries are being pushed, we have seen examples of unusual noises within the combustion engine that aren't completely understood at that stage yet and therefore cause some trouble in the past.

Aha. Hamilton heeft iets met zijn motor. Of toch niet? Afijn, vanmiddag zal't uitwijzen.

https://www.gpfans.com/en/f1-news/70655/mercedes-containing-engine-issues-after-unusual-noises-wolff/

Groet,

C.G. de Beaufort



Mickey

Citaat van: C.G. de Beaufort op 10 oktober 2021 - 11:15:23

Aha. Hamilton heeft iets met zijn motor. Of toch niet? Afijn, vanmiddag zal't uitwijzen.

Nee, dit was juist de reden voor de preventieve wissel.

Breaktest

Mooie uitslag.
En dan die Hamilton in zijn zeurmoodus maakt het allleen maar mooier.  Wat een jengelkind. Ik kan niet voorstellen dat buiten blijven speciaal voor hem alleen de juiste strategie was. En dan nog - als ie dat wel vindt, niemand legt 'nm een strobreeg in de weg. Maar wat doet ie? Te laat het teamadvies opvolgen en dan zeurend zijn onbewezen gelijk halen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Denk dat het hem slechts één plaats zou hebben gekost in plaats van twee, dus ik snap zijn gezeur wel weer. Hij zeurt immers gemakkelijk.

Mooie uitslag. Wie weet valt het Max zijn kant op, maar spannend wordt het wel, nu Mercedes toch weer stappen gemaakt heeft.

Breaktest

Citaat van: Mickey op 10 oktober 2021 - 18:22:40
Denk dat het hem slechts één plaats zou hebben gekost in plaats van twee, dus ik snap zijn gezeur wel weer. Hij zeurt immers gemakkelijk.

Mooie uitslag. Wie weet valt het Max zijn kant op, maar spannend wordt het wel, nu Mercedes toch weer stappen gemaakt heeft.
Dat zag zijn team toch echt anders
https://www.gpfans.com/nl/f1-nieuws/70751/mercedes-sprak-met-hamilton-na-debacle-turkije-moeten-stoppen-met-risico-s-nemen/
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Hij mag dan nog steeds de snelste auto hebben, van Hamilton zelf is toch wel een klein beetje de glans af aan 't gaan.
Ik had de indruk dat ie zo aan het zwelgen was in zijn verongelijkheid dat ie met nieuwe banden ook nog vergat een gooi te doen naar 't punt voor de snelste ronde. Dat werd nu gepakt door Bottas in de laatste ronde. dat laatste wijst erop dat omstandigheden na Ham's bandenwissel dus niet waren verslechterd.   
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Na Alonso, nu Yuki Tsunoda : "I don't care much, to be honest. "I want to Max to win. It's the last year of Honda [with] Red Bull as well. "I tried to hold Lewis as much as possible, I don't know how many laps. I was trying to save more but I couldn't."

https://racingnews365.com/tsunoda-didnt-care-about-hamilton-battle-i-want-verstappen-to-win

Ze zijn het zat, Hamilton met zijn 8e-wereldtitel. Nu nog meer coureurs!

Groet,

C.G. de Beaufort


Breaktest

Mooi werk van Tsunoda. Misschien was dat wel de belangrijkste sleutel tot het inperken van Hamiltons opmars.
Ik zou het wel netjes van Max vinden als ie Perez en Tsunoda publiekelijk erkentelijk is.

En inhoudelijk ben ik 't ook met 'm eens. Eerlijk gezegd was ik die 6e en 7e van Schumacher ook al zat. Op een gegeven moment is het me wel voldoende ingepeperd dat je met de beste auto kampioen kan worden (en ik ben de eerste die erkent dat dat niet voor elke coureur is weggelegd).
Laat ik een kleine ontsnappingsclausule bijvoegen. Haal je die kampioenschappen bij veel verschillende teams, naast veel verschillende teamgenoten, en vooral flink verspreid in de tijd (dus zeker geen aaneengeregen titels), dan wil ik mijn hand misschien nog over mijn hart strijken (maar dan wil ik ook verder geen rare fratsen).
De heren zijn gewaarschuwd!
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Arthur

Citaat van: Breaktest op 11 oktober 2021 - 14:46:05
Mooi werk van Tsunoda. Misschien was dat wel de belangrijkste sleutel tot het inperken van Hamiltons opmars.
Ik zou het wel netjes van Max vinden als ie Perez en Tsunoda publiekelijk erkentelijk is.

En inhoudelijk ben ik 't ook met 'm eens. Eerlijk gezegd was ik die 6e en 7e van Schumacher ook al zat. Op een gegeven moment is het me wel voldoende ingepeperd dat je met de beste auto kampioen kan worden (en ik ben de eerste die erkent dat dat niet voor elke coureur is weggelegd).
Laat ik een kleine ontsnappingsclausule bijvoegen. Haal je die kampioenschappen bij veel verschillende teams, naast veel verschillende teamgenoten, en vooral flink verspreid in de tijd (dus zeker geen aaneengeregen titels), dan wil ik mijn hand misschien nog over mijn hart strijken (maar dan wil ik ook verder geen rare fratsen).
De heren zijn gewaarschuwd!


dan wil ik mijn hand misschien nog over mijn hart strijken (maar dan wil ik ook verder geen rare fratsen).
De heren zijn gewaarschuwd!


BRILJANT  ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel