F1 Allerlei

Gestart door Breaktest, 20 maart 2021 - 11:21:15

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Marko begint het door te krijgen. Nog 2 keer zo'n slechts resultaat (United States en Mexico) en Perez vliegt er uit.

https://grandpx.news/marko-declares-that-perez-needs-a-team-change/

Groet,

C.G. de Beaufort


Breaktest

Je kon er op wachten maar een of andere slimmerik op Reddit heeft de McLaren 500 poster gecorrigeerd.
Volgens mij staan ze er nu allemaal op. Hulde!



Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

#137
Die vermeende irritatie binnen Red Bull hè, wat denken jullie daarvan?

Kern van waarheid of opgeblazen roddel?

En hoe staat Marko daar nu in de hiërarchie? Rapporteert hij aan Horner of aan de Board van Red Bull? Is het het laatste dan kan je er inderdaad op wachten dat ze elkaar in de wielen rijden. Twee kapiteins is nooit een goed idee.

Terugkijkend is de irritatie van Horner wel te begrijpen. Marko zou op de achtergrond moeten blijven. Toch in elk geval waar het om besluiten gaat. Naar ik begrijp zou hij ook zelfstandig en wat voortijdig De Vries de zak gegeven hebben, waar Horner die beslissing enkele dagen later zou willen nemen.

Indien Marko aan Horner zou rapporteren zou hij zich toch in elk geval in theorie makkelijk tot de orde moeten laten roepen.

Voor het teambelang zou het het beste zijn als alles zo blijft als het is en gelijktijdig Marko zich minder zichtbaar mengt in belangrijke zaken.

Breaktest

#138
Citaat van: Mickey op 20 oktober 2023 - 07:49:26Die vermeende irritatie binnen Red Bull hè, wat denken jullie daarvan?
Er zullen best wat harde woorden zijn gevallen, maar so what?  - daar is het gewoon de organisatie voor. Per saldo denk ik toch dat het een storm in een glas water is. Blaadje moet vol, hè. Twee kapiteins op een schip, daar geloof ik ook niet zo in; daarvoor zijn hun taken gescheiden genoeg.
Marko is dan wel een blaaskaak, maar ook weer niet dom, en op zijn leeftijd echt niet bezig de stoelpoten onder Horner vandaan te zagen. Bovendien, mensen met een grote mond, daar kun je vaak best goed een grote mond tegen teruggeven zonder dat de sfeer chronisch is verpest. Voorts, na fiasco De Vries is zijn gezag toch wel wat gedaald (al begrijp ik uit De Telegraaf dat dat rare vroegtijdige bijtekenen van Ricciardo weer niet uit zijn koker komt).

Het is me overigens onduidelijk of dat flap-uit zijn nu werkelijk de grootste ergernis is. Persoonlijk vind ik de grootste kritiek die je op Marko kunt hebben, dat ie weinig moeite doet coureurs die het moeilijk hebben, zelfvertrouwen geven en een hart onder de riem te steken. Dat past kennelijk niet bij zijn zelfbeeld en zorgvuldig opgebouwde imago van tough guy.   
Dat Max ogenschijnlijk in kamp Marko zit en Horner, volgens de pers, "voorzichtig moet laveren", lijkt me flauwekul. Die steun slaat meer op het ideale opa-effect, en betreft niet zo zeer diens beleid.
Wat er natuurlijk wel is veranderd, is dat Mateschitz er niet meer is. Die had hen er waarschijnlijk wel aan herinnerd dat hij de enige kapitein was.

Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

#139
CitaatMarko is dan wel een blaaskaak, maar ook weer niet dom, en op zijn leeftijd echt niet bezig de stoelpoten onder Horner vandaan te zagen.

Zeker niet dom, maar zijn uitspraken zijn vanuit bedrijfsvoering bezien niet altijd even handig. Natuurlijk zaagt hij niet aan de poten van Horner inderdaad. Maar door zich soms zo onbedachtzaam op te stellen knabbelt hij mogelijk wel al dan niet onbedoeld aan de autoriteit van Horner.

Met je eens dat het onwaarschijnlijk is dat Verstappen in welk kamp dan ook zit. Verstappen zit vooral in het kamp "alles moet zo blijven".

Robbert65

Marko rapporteert niet aan Horner. Marko fungeert als een soort van commissaris, net als Lauda deed bij Mercedes.

Marko schijnt wel te bepalen wie er in de 4 stoeltjes zit. Maar ik kan me niet voorstellen dat als Horner nee zegt Marko ja doet, dat zal toch in overleg gaan. Dat Tost misschien wel met voldongen feiten wordt geconfronteerd kan ik dan weer wel geloven als het gaat om rijders in opleiding. Maar als het om Ricciardo en De Vries gaat is daar toch geen sprake van, dus zal dat ook in overleg zijn gegaan. Voor dat contract van DannyRic moet ook een goede reden zijn die niet te maken heeft met race pace, want die heeft hij niet meer laten zien sinds die ene overwinning voor Mclaren. Wellicht voorsorteren voor een interne managementopleiding?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Breaktest op 14 oktober 2023 - 12:13:03Je kon er op wachten maar een of andere slimmerik op Reddit heeft de McLaren 500 poster gecorrigeerd.
Volgens mij staan ze er nu allemaal op. Hulde!





Wie ontbrak?

Breaktest

Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

Ik zie al je geplaatste berichten.

Breaktest

Waarom is F1 verslaggeving zo moeilijk?
Eerst hadden we hoofdpijndossier Mol/Kalff/Plooij, nu Valkenburg/Heemskerk/Kalff. Ik begin de uitzending met Nederlands (standaardinstelling) maar het is meestal kleuterschoolmeester Heemskerk die me doet wegzappen. Die knaap heeft behalve een vrij vervelende stem last van dwangmatige interessant doenerij. Het lijkt een mechanisme: hoe minder inhoud de figuur heeft, des panischer ze zijn dat toe te dekken met een stroom aan open deuren. En dan die Kalff met zijn eeuwige gehakketak, bandenverhaaltjes en misperen. Misschien is in het Engels net zo belegen maar valt het daar minder op.
Mijn favoriet, by far, is James Hunt - alleen al omdat ie niet bij elke start en inhaalpoging in zijn broek zeikt van hysterie. Soms kijk ik een oud filmpje terug en 't is net of je weer kunt ademhalen. En die man was er niet eens voor opgeleid. zo moeilijk kan het toch niet zijn?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Het is een vak op zich en om jezelf in een positie te manoeuvreren waarin je het mag zeggen op dit platform, is al een kunst op zich. Dit is een typische rol waarvan ik denk dat er groot talent thuis op de bank zit, maar nooit de gelegenheid krijgt om dat talent te verzilveren.

Gevolg daarvan is dat je duidelijk mindere goden, maar met betere contacten, soft skills, likkwaliteiten of vermeende ervaring contracteert.

Zo vind ik het persoonlijk erg jammer dat Stéphane Kox daar weg is. Duidelijk een dame met talent voor het vak en zij weet dondersgoed wat er speelt.

Overigens heb ik bij de vt's Nederlands commentaar op staan omdat ik tussendoor wel gewoon aan het werk ben, je vangt dan makkelijker op of er iets belangrijks gebeurt. Bij de q en de race Engels commentaar via F1TV, maar dat is ook niet bepaald zaligmakend. Die gasten zijn ook niet altijd even scherp en bovendien zo partijdig als maar kan. Een Engelse coureur kan zelden iets fout doen bij ze.

Al met al trek ik me gewoon steeds minder aan van wat er gezegd wordt.

Los van de bravoure vind ik Coronel inhoudelijk altijd wel raak met zijn opvattingen. En Doornbos, maar naar dat Ziggo clubje kijk ik ook niet meer. Verder zure oude mannen allemaal. Met Mol voorop.


Robbert65

Citaat van: Mickey op 08 november 2023 - 10:09:19Dit is een typische rol waarvan ik denk dat er groot talent thuis op de bank zit, maar nooit de gelegenheid krijgt om dat talent te verzilveren.

Bedoelde je daarmee Kox of iemand anders? En zo ja wie dan?

Voor mij is Kalff de enige die serieus te nemen is, Kalff heeft benzine in zijn bloed, die is zo autosport als het maar kan.

En ik vind dat Albers enorm gegroeid is gedurende het seizoen.

Doornbos is beslis de enige bij Ziggo die je serieus kunt nemen natuurlijk. Dat gewauwel van de rest daar...

Ik mis Ho Pin wel. Die heeft echt verstand van zake en technische kennis, kan het daarnaast verbaal sterk verwoorden. De rest beheerst de Nederlandse taal onvoldoende of heeft last van ik lul maar wat want ik ben te dom / weet er niks van / allebei / alle drie. En dat is jammer, niemand zit op zendervulling te wachten. Maar scherpe analyses zijn welkom. En eerlijk: Viaplay wordt daar wel beter in.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Ho Pin is prima. Deskundig en geen last van ego of geldingsdrang (wat bij Doornbos soms een dingetje is). Hij blijft meestal bij de feiten en zijn sporadische interpretaties zijn nooit hoogdravend. Wat mij betreft maken ze hem nr 1 en zetten ze iemand ernaast voor een extra beetje sjeu.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Komend seizoen gaat het sprintformat waarschijnlijk weer op de schop, versie 4.0 als ik het goed heb.
Grootste verschil is dat de race-kwalificatie teruggaat naar de zaterdag - wat natuurlijk een goed ding is.

Het is overigens wel weer tekenend hoe de FIA, of beter gezegd, die stomkoppen te werk gaan.
Er wordt zelden iets goed en grondig doordacht, dus krijg je rammelend beleid waarna lapmiddel op lapmiddel volgt. Voorbeeld van zo'n vermijdbare fout is natuurlijk de zaterdag-kwalificatie naar de vrijdag verhuizen.
Men lijkt zich nu pas te beseffen (of nog steeds niet) dat een groot deel het F1-succesverhaal drijft op marketing, en daaronder valt dus ook een consistent format. De argeloze kijker is lui, conservatief en houdt niet van verandering. Dat er twee soorten race-weekenden zijn vindt ie al lastig genoeg, en hij gaat brommen als 'zijn' zaterdag-kwalificatie wordt afgepakt. Ook al is ie niet tegen het sprintformat.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

@Robbert;

CitaatBedoelde je daarmee Kox of iemand anders? En zo ja wie dan?

Nee, gewoon een onbekend iemand die we ook nooit zullen kennen, omdat 'ie te druk is met zijn huidige bestaan. ;)