F1 Allerlei

Gestart door Braketest, 20 maart 2021 - 11:21:15

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Iedereen poogt na te apen bij RB. Nu wacht Doohan op ontslag bij de Alpine. In dit geval wordt het F1-driver Colapinto in Imola. Zie hier :

https://lastwordonsports.com/motorsports/2025/05/05/jack-doohan-at-risk-of-losing-alpine-seat-before-imola/

Groet,

C.G. de Beaufort

Braketest

Nou, die laat er ook geen gras over groeien. Een dag nadat Briatore de taak van Oliver Oakes heeft overgenomen trekt ie Doohan uit de auto en zet ie Colapinto erin. Voor de volgende 5 races.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Beter ten halve gekeerd...

Waar hebben we dat onlangs ook gezien? ;)

Braketest

Ander randnieuws: ik had geen hoge pet op van Rene Lammers,maar eelijk is eerlijk, sinds afgelopen weekend voert ie het Spaans F4 kampioenschap aan (dat mag ook wel, want alle klasbakken van het vorig seizoen hebben de serie inmiddels verlaten en hij zit nog steeds bij het beste team). Had papa gedreigd anders de geldkraan dicht te draaien?

Robbert65

Ik hoorde dat hij afgelopen weekend "alledie" de races in Spaans F4 had gewonnen in Spanje? Da's wel een mooie preststie dan, hoe dan ook. (Drie races in een weekend, klopt dat?)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Braketest

Citaat van: Robbert65 op 07 mei 2025 - 22:28:31Ik hoorde dat hij afgelopen weekend "alledie" de races in Spaans F4 had gewonnen in Spanje? Da's wel een mooie preststie dan, hoe dan ook. (Drie races in een weekend, klopt dat?)
Klopt, maar bij 1 ervan kreeg ie strafseconden wegens tracklimits en officieel teruggezet naar p2. Zijn debuutseizoen  was uitermate zwak, maar als ie deze vorm vasthoudt, heeft ie zijn missie wel weer op de rails. in F4 moet je natuurlijk nooit langer dan 2 jaar zitten.

Braketest

Kees vd Grint for FIA president.
Die heeft namelijk een interessante stelling, en niet eens als provocerend bedoeld: Ze kunnen beter het coureurskampioenschap afschaffen.
Gek genoeg ben ik het daar wel mee eens, omdat opnieuw bewezen wordt dat het voor 90% (95%, 99% ?) de auto is.
Maar ja dat had die ouwe muppet natuurlijk wel al 4 jaar geleden moeten roepen. en ik weet ook wel, dat gaat natuurlijk niet never nooit gebeuren; hele economieen draaien op die lijst.

gloudiesaurus

Citaat van: Braketest op 07 mei 2025 - 09:15:24Nou, die laat er ook geen gras over groeien. Een dag nadat Briatore de taak van Oliver Oakes heeft overgenomen trekt ie Doohan uit de auto en zet ie Colapinto erin. Voor de volgende 5 races.

Ja ben benieuwd! Colapinto pakte vorig jaar punten bij Williams maar stond ook nog wel eens in de muur.
In Formule 2 vond ik hem niet heel indrukwekkend.

De broer van Oakes schijnt te zijn opgepakt vanwege fraude bij Hitech. Mogelijk heeft dit te maken met het vertrek van Oliver bij Alpine. Bij Hitech is geschoven met aandelen, de eigenaar van Hitech was Dmitry Mazepin.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Lesje geleerd vandaag. Ik vond tot vandaag het woord bandendegradatie een lelijk anglicisme, maar....

Kees van de Grind:

"Bandenslijtage is niet zo belangrijk. Het gaat om de -degradatie, dus dat je grip verliest."
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Citaat van: Robbert65 op 21 mei 2025 - 20:07:16Lesje geleerd vandaag. Ik vond tot vandaag het woord bandendegradatie een lelijk anglicisme, maar....

Kees van de Grind:

"Bandenslijtage is niet zo belangrijk. Het gaat om de -degradatie, dus dat je grip verliest."

Hoe die man ooit een hoge managementpositie bekleed heeft bij een multinational, is me een compleet raadsel.

Robbert65

Braketest

Nog meer problemen voor Aston Martin.
Na rondgesnuffeld te hebben erkent Newey dat zijn nieuwe werkgever 'state of the art' tools in huis heeft, maar dat de software van de windtunnel voor grote correlatieproblemen zorgt. Iets dat slechts met oneindige fijnslijperij, een proces van twee jaar, verholpen kan worden. Oh, en uiteraard geen woord over Lance.

Braketest

Citaat van: Mickey op 21 mei 2025 - 20:26:13
Citaat van: Robbert65 op 21 mei 2025 - 20:07:16Lesje geleerd vandaag. Ik vond tot vandaag het woord bandendegradatie een lelijk anglicisme, maar....

Kees van de Grind:

Hoe die man ooit een hoge managementpositie bekleed heeft bij een multinational, is me een compleet raadsel.
Hier zegt ie toch niets verkeerds? Slijtage en gripverlies komen misschien op hetzelfde uit maar hoeven tijdens het proces toch niet parallel te lopen? Het is niet voor niets dat we tijden zijn doodgegooid termen as the cliff.

Maar over fouten gesproken. Gisteren nog eens 20 ronden van Monaco bekeken, daarbij speciaal op het commentaar van kleuterleidster Melroy'eer-die-man'Heemskerk gelet. Ongelooflijk, wat een wandelend hoofdpijndossier blijft dat. Het was waardeloos, het blijft waardeloos; ook na zoveel seizoenen nul aanstalten tot verbetering. Het blijft een zelfgenoegzaam geratel van fouten, obligate opmerkingen, gemiste momenten, misinterpretaties, foute voorspellingen ("Hadjar gaat naar het podium") enzovoorts. Er zit werkelijk geen normale zin tussen. Gatver, wat kots ik van die vent.

C.G. de Beaufort

CitaatMaar over fouten gesproken. Gisteren nog eens 20 ronden van Monaco bekeken, daarbij speciaal op het commentaar van kleuterleidster Melroy'eer-die-man'Heemskerk gelet. Ongelooflijk, wat een wandelend hoofdpijndossier blijft dat. Het was waardeloos, het blijft waardeloos; ook na zoveel seizoenen nul aanstalten tot verbetering. Het blijft een zelfgenoegzaam geratel van fouten, obligate opmerkingen, gemiste momenten, misinterpretaties, foute voorspellingen ("Hadjar gaat naar het podium") enzovoorts. Er zit werkelijk geen normale zin tussen. Gatver, wat kots ik van die vent.

Goed gesproken, Brake.

Groet,

C.G. de Beaufort

Robbert65

Op F1 TV kun je kiezen tussen Martin Brundle (international) of het standaardcommemtaar, meestal met Alex Jakes, soms David Coulthart, Alex Brundle, Jolyan Palmer of een andere pundit. Bijna altijd primadeluxe.