F1 Allerlei

Gestart door Breaktest, 20 maart 2021 - 11:21:15

« vorige - volgende »

Robbert65

Citaat van: Mickey op 09 november 2023 - 20:04:41@Robbert;

CitaatBedoelde je daarmee Kox of iemand anders? En zo ja wie dan?

Nee, gewoon een onbekend iemand die we ook nooit zullen kennen, omdat 'ie te druk is met zijn huidige bestaan. ;)

Aha! ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

C.G. de Beaufort

Alpha Tauri wordt in komende seizoen het team Visa Cash App RB. Tja, ik vond het niet interessant, het mode-netwerk Alpha Tauri.

https://speedcafe.com/bizarre-new-team-name-confirmed-for-alphatauri/

Groet,

C.G. de Beaufort


Breaktest

Voor een modemerk zag die Alpha Tauri er extreem onmodieus uit. Als het me niet terloops ter ore was gekomen, had ik gedacht dat het een verhuurder van kantoorruimte was. Of een merk wasdrogers.
Die nieuwe naam is zo mogelijk nog een graatje erger. Van een team met een eigen identiteit is het afgezakt naar een kleurloze toko. Er was toch enige discussie over dat Andretti wel iets moest 'toevoegen'? Ik zou zeggen gooi AT of Sauber er dan maar uit.   
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

BMW.WilliamsF1

mja die sponsornamen als teamnaam vind ik ook niks. Die naam van Sauber is al niks, maar dat Visa gebeuren is al helemaal verschrikkelijk.

Breaktest

#154
Nog even over Rene Lammers. Papajan deed voorkomen alsof niet tekenen voor de Ferrari Driver Academy een eigen beslissing was, maar het blijkt toch iets anders te zitten. Volgens Marco Matassa, hoofd van de Ferrari Driver Academy was Rene weliswaar nipt de beste van zijn groepje maar per saldo was de hele lichting niet goed genoeg.
"Om te beoordelen of een coureur klaar is om aan de Academie te gaan studeren, baseren de ingenieurs van het Ferrari Young Driver-programma hun beslissingen op een reeks parameters en op basis van alle verzamelde informatie waren ze van mening dat noch Lammers, noch de andere kandidaten er klaar voor waren."
Twee tegengestelde meningen dus. Vervolgens zien we dat niemand van de zes deelnemers is gecontracteerd, dus het is wel duidelijk aan welke kant de waarheid ligt.

Jan, volgende keer gewoon eerlijk zijn: "We waren er te vroeg bij. Immers hij kan nog niks, hij heeft nog niks laten zien, en dat wisten ze bij Ferrari op voorhand ook wel. Maar ieder is natuurlijk ook op de hoogte van al die F1 vader-zoon successtories. Dus ze wilden toch even polsen of zoonlief van de buitencategorie is a la Max. Welnu, dat bleek niet het geval. Nou ja, hij is ook pas 15, volgend jaar proberen we het weer."

Interview
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Team            Reserve coureur(s)

Red Bull    Liam Lawson
Mercedes    Mick Schumacher en Frederik Vesti
Ferrari    Oliver Bearman, Antonio Giovinazzi en Robert Shwartzman
Aston Martin    Felipe Drugovich
McLaren    Ryo Hirakawa en Pato O'Ward
Alpine     Jack Doohan
Visa Cash App RB Liam Lawson
Stake F1    Theo Pourchaire en Zane Maloney
Williams    TBC
Haas       Pietro Fittipaldi en Oliver Bearman

Bij RB en Visa RB hebben ze maar 1 coureur, nl. Liam Lawson.

Groet,

C.G. de Beaufort


gloudiesaurus

Citaat van: Breaktest op 18 februari 2024 - 11:45:42Nog even over Rene Lammers. Papajan deed voorkomen alsof niet tekenen voor de Ferrari Driver Academy een eigen beslissing was, maar het blijkt toch iets anders te zitten. Volgens Marco Matassa, hoofd van de Ferrari Driver Academy was Rene weliswaar nipt de beste van zijn groepje maar per saldo was de hele lichting niet goed genoeg.
"Om te beoordelen of een coureur klaar is om aan de Academie te gaan studeren, baseren de ingenieurs van het Ferrari Young Driver-programma hun beslissingen op een reeks parameters en op basis van alle verzamelde informatie waren ze van mening dat noch Lammers, noch de andere kandidaten er klaar voor waren."
Twee tegengestelde meningen dus. Vervolgens zien we dat niemand van de zes deelnemers is gecontracteerd, dus het is wel duidelijk aan welke kant de waarheid ligt.

Jan, volgende keer gewoon eerlijk zijn: "We waren er te vroeg bij. Immers hij kan nog niks, hij heeft nog niks laten zien, en dat wisten ze bij Ferrari op voorhand ook wel. Maar ieder is natuurlijk ook op de hoogte van al die F1 vader-zoon successtories. Dus ze wilden toch even polsen of zoonlief van de buitencategorie is a la Max. Welnu, dat bleek niet het geval. Nou ja, hij is ook pas 15, volgend jaar proberen we het weer."

Interview


Tot nu toe heeft Lammers ook nog niet veel laten zien. In het 1e weekend, P9, P14, en P18:
https://nl.motorsport.com/formula-winter-series/news/rene-lammers-waardevolle-ervaring-veelbelovende-dingen/10577460/
Als is dit natuurlijk zijn eerste weekend in de autosport.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

ter vergelijking: M. Verstappens resultaat eerste seizoen in open wheel racing:

MV 2014


"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

BMW.WilliamsF1

Ja Max is dan ook wel een tandje beter dan Rene Lammers denk ik ;)

Nu we het er toch over hebben. Vanavond komen Jan en Rene bij Humberto op bezoek op RTL4 zag ik net in een voorstukje :P

gloudiesaurus

Ja Max Verstappen was buitencategorie. Rene Lammers is dat niet denk ik. Mooi verhalen zijn leuk, maar de klok en de resultaten liegen uiteindelijk niet. Met deze resultaten (vooralsnog) klopt de verklaring van Ferrari ook wel dat de coureurs gewoon het niveau niet hadden voor de junior academy....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Ik lees her en der (eerst bij monde van Helmut Marko, nu weer van Johnny Herbert) dat we nog steeds niet het beste van Max hebben gezien.
Ik vind dat totale onzin. Verstappen zit menselijkerwijs nu echt wel aan zijn top - de uitdaging is die vorm zo lang mogelijk vast te houden.
Het meest indrukwekkend afgelopen jaar vond ik zijn overwinning op Monaco waar hij beslist niet de snelste auto had, en hij gezien zijn ruime voorsprong in het kampioenschap aan damage control kon doen, maar toch uit pure eerzucht, letterlijk met kunst en vliegwerk, hotsend en botsend tussen de vangrails, de auto op pole zette.

Ook zijn consistentie is fenomenaal en ongekend. Hij won met dat onwaarschijnlijk puntenverschil omdat ie een seizoen lang, en vrijwel ieder moment van de race, dat kleine surplus van de combinatie rijder/auto tot uitdrukking wist te brengen.

Ja, in theorie kan het nog beter, er staan nu immers 24 races op stapel. En die allemaal winnen van pole is inderdaad nog beter. Maar kom op zeg.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

We gaan het zien hè?

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Het is ook niet echt objectief meetbaar of zo. Als hij nu alle poles en overwinningen pakt, komt dat dan omdat hij beter is of is de RB20 nóg veel beter dan de 19.

Eens dat hij echt al op zijn top zit hoor. Nu zo lang mogelijk volhouden.

Breaktest

Dit vind ik toch wel het verhaal van de week:
McLaren Miskoop
Wat zit hier precies achter? Mclaren denkt met een technische pief een slag te hebben geslagen, misschien verblind door een ronkend LinkedIn-CV, vervolgens blijkt dat die vent er niks van kan?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Sanchez, kwam van Ferrari.

Ze hebben na een jaar werken voor Mclaren gepraat. Het was voor beide partijen duidelijk: geen klik. Dan maar uit elkaar. Denk niet dat het meer is dan dat...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel