Flinke regelveranderingen in Formule 1

Gestart door Perton, 09 december 2013 - 19:28:21

« vorige - volgende »

Tweedaagse F1-weekeinde. Ja of Nee?

Nee. Laat het zoals het is
1 (33.3%)
Ja. Meer onzekerheid, meer spanning
0 (0%)
Doen, maar niet voor alle circuits geschikt (Monaco)
1 (33.3%)
Anders...
1 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 3

Poll gesloten: 04 november 2020 - 12:32:07

Perton

Waren vorig jaar natuurlijk ook wel genoeg races met korte, zachte (om ze zo maar even te noemen) stints, dus misschien dat in verhouding Formule 1 al wel eerder sneller is gegaan dan in Spa. Ik speculaar maar wat hoor, ik heb geen zin om het daadwerkelijk uit te zoeken. Maar wat je zegt is zeker waar, het valt uiteindelijk allemaal mee, precies zoals zovelen aan het begin van het jaar al riepen ;)

0634

Het is altijd zo, met nieuwe regels. Eerst gaan we seconden terug in rondetijden, maar een paar maanden later zie je al dat dat gat een stuk kleiner is geworden. Over een tijdje gaan deze wagens sneller dan diens voorgangers.


FolkertE

Citaat van: Jeroen op 31 augustus 2014 - 09:33:19
Het is altijd zo, met nieuwe regels. Eerst gaan we seconden terug in rondetijden, maar een paar maanden later zie je al dat dat gat een stuk kleiner is geworden. Over een tijdje gaan deze wagens sneller dan diens voorgangers.
Precies en de techniek is nieuw en moet dus nog verfijnd worden. Volgend jaar zullen ze waarschijnlijk weer sneller gaan en het jaar er na nog weer sneller. Mits er niet al te veel verboden word of veranderd.

Franky R.

Nieuwe poll toegevoegd nav het tweedaagse weekeinde.


Brandt u maar los... :)


Mickey


BMW.WilliamsF1

haha je hebt een lekker oud lijk afgestoft zeg uit 2014 :D

Maar misschien 1 training op vrijdagmiddag en 1 op zaterdag om 12 uur en dan de kwali. De vrijdagochtend training is vaak toch heel anders qua omstandigheden i.v.m. het weer.

Franky R.

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 30 oktober 2020 - 13:05:40
haha je hebt een lekker oud lijk afgestoft zeg uit 2014 :D

Maar misschien 1 training op vrijdagmiddag en 1 op zaterdag om 12 uur en dan de kwali. De vrijdagochtend training is vaak toch heel anders qua omstandigheden i.v.m. het weer.
;D ;D ;D
Wilde geen nieuw topic openen...Zie het maar als een vorm van recycling... :P

Franky R.

Mijn mening...


Doen, maar niet geschikt voor elk circuit. Monaco duurt altijd vier dagen. Daar zou ik niet aan willen tornen.
Maar voor races waar een grote afstand tussen zit, kan een dagje extra zeer welkom zijn voor de crew.


Ja, dan raakt je wel de goedkope vrijdagen kwijt..maar met dat hele corona-gedoe is dat nu immers geen optie. En dat kan nog zeker een jaar duren (hoop het niet)...

Breaktest

Jammer voor de bezoekers dan (maar daar schaar ik mezelf toch niet meer onder) dus weg met die vrijdagen.
F1 is gebaat bij chaos, dus geef ze maar kort de tijd, opdat ze de afstelling niet helemaal kunnen fijn slijpen. Los daarvan lijkt het me wel verstandig om rookies en testrijders wat meer gelegenheid te geven.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond