Het racisme en diversiteit topic

Gestart door C.G. de Beaufort, 17 juni 2020 - 13:12:40

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Een overdosis Fentanyl dat de harddrugsverslaafde beroepscrimineel George Floyd van zijn leven beroofde toen hij eind mei in Minneapolis werd gearresteerd nadat hij had geprobeerd valse bankbiljetten uit te geven.

Zijn dood werd het uitgangspunt voor rassenrellen en onlusten op een groot aantal plaatsen in de Verenigde Staten, met winkeldiefstal, brandstichting, vandalisme en geweld onder leiding van de marxistische racistische beweging Black Lives Matter en de gewelddadige linkse Antifa.

https://www.frontnieuws.com/jurist-bevestigt-george-floyd-stierf-aan-een-overdosis-niet-aan-politiegeweld/

Groet,

C.G. de Beaufort


Wings

We kunnen door naar het volgende voorbeeld. Zegt jullie Sabrine Ingabire iets? Deze activisten (schrijft columns voor o.a. NRC) zei in een interview dat alle witte mensen racisten zijn en zij nooit zal trouwen met een witte man. Unia geeft aan geen verdere stappen te ondernemen. De uitspraken van Sabrine Ingabire vallen onder de vrijheid van meningsuiting. ???


Sabai

Nee joh jullie zien dat helemaal verkeerd... ::)

Wings

Dat geloof ik graag. Het ergste is dat het nu niet wordt veroordeeld. Wilders staat vandaag terecht voor zijn 'minder-Marokkanen' uitspraak en deze dame mag Nederlanders uitmaken voor racisten en roepen dat ze nooit met een witte man trouwt. Dat is dan geen haat zaaien en groepsbelediging.

Ik las gisteren dat de PvdA Sanne Louise heeft aangewezen als persvoorlichter van de PvdA. Gaan we de politiek nu volproppen met Sylvana Simonsen die groepen mensen ophitsen en racisme in stand houden? Ik heb er geen woorden voor. Het lijkt wel alsof racisme een commercieel product is, een ruif waaruit iedereen graag mee-eet.

Intussen rellen de BLM-demonstranten er in Amerika op los. Het geweld jegens blanken gaat ook onverminderd door evenals het plunderen van winkels. Ik word er verdrietig van. Waarom kunnen we niet collectief afschuw uitspreken jegens buitenproportioneel geweld?

https://www.frontnieuws.com/zwarte-blm-aanhanger-gearresteerd-na-het-bewusteloos-schoppen-van-een-onschuldige-blanke-man/

Franky R.

Citaat van: Wings op 21 augustus 2020 - 09:54:44
Interessant, sinds deze week circuleren er foto's van George Floyd in een ambulance. Op de monitor is af te lezen dat hij nog leefde. Gisteren verscheen dit artikel op internet. Jurist bevestigt: George Floyd stierf aan een overdosis, niet aan politiegeweld. Volgens mij kan alleen een autopsierapport dit uitwijzen dus ik houd nog een slag om de arm maar stel dat dit klopt. Dat zou toch wel heel pijnlijk zijn.

Ik zag gisteren ook een interview met een woordvoerder van Black Lives Matter. Valt gewoon niet mee te praten. Wijst naar wat anderen doen als hij wordt geconfronteerd met de rellen (de KKK doet het ook, worden zij ook terroristen genoemd?), als de nieuwsdame uitlegt dat het niet gaat om geweld jegens mensen maar plunderen van winkels geeft hij aan of Amerikanen ook dieven worden genoemd omdat zij olie stelen.

En dan komt het. De klap op de vuurpijl. De nieuwsdame laat een interview zien met de organisator van Black Lives Matter in Chicaco. Ook zij werd geconfronteerd met de plunderingen. Zij geeft aan dat het vernielen oké is. Het is een vorm van repareren, een herstelbetaling van de slavernij. De woordvoerder van de Black Lives Matter NY keurt het niet af. Als hij wordt geconfronteerd legt hij uit waarom het oké is en wat blanken vroeger deden.

Ik heb geen woorden voor dit schorem! Het heeft niets meer te maken met het echte probleem en het gaat de grenzen over. Het plunderen van winkels en bedrijven en het geweld wordt gewoon als nieuwe norm neergeschreven. Vreselijk. Ik neem daar afstand van.


Summary van de NYT...


CitaatAt that moment, a bystander shouted: "He's not even breathing right now, bro, you think that's cool? You think that's cool, right?" Other onlookers repeatedly asked if Mr. Floyd had a pulse."You got one?" Mr. Lane asked. "I can't find one," Mr. Kueng said. "Huh?" Mr. Chauvin replied. Mr. Kueng tried again, and again said he could not find a pulse.
More than two minutes then went by, according to timestamps on the transcript of Mr. Kueng's body camera footage. Still, Mr. Chauvin kept his knee on Mr. Floyd's neck, videos show.
After the ambulance arrived, Mr. Lane rode with Mr. Floyd to a hospital alongside ambulance workers and performed chest compressions on him. One worker told Mr. Lane the ambulance waited to respond because it was called in as a "code 2 mouth injury."

Sabai

#155


En toch als ik dit soort beelden weer zie van de Amerikaanse politie dan denk ik had dit niet anders gekund? Dit is i.m.o gewoon poging tot moord. Ze hebben daar echt wel een serieus probleem. Stel dat hij werkelijk een wapen ging pakken wat ik niet geloof. Dan hadden ze 15 seconden de tijd om hem met 2 man op de grond te werken. Desnoods met een taser.

C.G. de Beaufort


Sabai

Citaat van: C.G. de Beaufort op 25 augustus 2020 - 09:31:27
Zoals deze :

https://twitter.com/mfoxhunter/status/1297768327935397888

Groet,

C.G. de Beaufort

Zoals ik al zei ze hebben daar een serieus probleem. En is dit filmpje vervolgens dan een vrijbrief om gelijk maar te gaan schieten bij elke aanhouding waarbij de verdachte niet meewerkt?

Verder ben ik blij dat ik in een land woon waar niet iedereen zomaar een wapen kan kopen en de politie niet gelijk begint te schieten.

Wings

Citaat van: Sabai op 25 augustus 2020 - 09:03:11


En toch als ik dit soort beelden weer zie van de Amerikaanse politie dan denk ik had dit niet anders gekund? Dit is i.m.o gewoon poging tot moord. Ze hebben daar echt wel een serieus probleem. Stel dat hij werkelijk een wapen ging pakken wat ik niet geloof. Dan hadden ze 15 seconden de tijd om hem met 2 man op de grond te werken. Desnoods met een taser.

Ik vernam laatst dat als je wordt aangehouden in Amerika en je niet direct doet wat de politie vraagt en bijvoorbeeld je handen laat zien er direct wordt geschoten. Wat eraan ten grondslag ligt is dat wapenbezit en het dragen van een vuurwapen verankerd is in de Amerikaanse Grondwet. Het tweede amendement geeft elke Amerikaan het recht om een wapen te dragen. Dat betekent dat de politie met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stelt dat iemand die wordt aangehouden een wapen draagt. Zeker de boefjes.

Als ik met die bril op kijk naar wat gebeurt bij Jacob Blake is het niet meer dan logisch dat de politie schiet. De agenten houden hem onder schot en verzoeken meerdere keren te gaan liggen, Jacob negeert de agenten en wil iets uit de auto pakken. De politie gaat niet rustig afwachten of dat keelsnoepjes zijn of een wapen. Dus wordt hij uitgeschakeld.

Wings

Citaat van: Franky R. op 24 augustus 2020 - 20:50:16
At that moment, a bystander shouted: "He's not even breathing right now, bro, you think that's cool? You think that's cool, right?" Other onlookers repeatedly asked if Mr. Floyd had a pulse."You got one?" Mr. Lane asked. "I can't find one," Mr. Kueng said. "Huh?" Mr. Chauvin replied. Mr. Kueng tried again, and again said he could not find a pulse.
More than two minutes then went by, according to timestamps on the transcript of Mr. Kueng's body camera footage. Still, Mr. Chauvin kept his knee on Mr. Floyd's neck, videos show.
After the ambulance arrived, Mr. Lane rode with Mr. Floyd to a hospital alongside ambulance workers and performed chest compressions on him. One worker told Mr. Lane the ambulance waited to respond because it was called in as a "code 2 mouth injury."

Een autopsierapport bevat de feitelijke doodsoorzaak. Als dat klopt kan daar geen zienswijze tegenop.

1. Dan is George Floyd dus niet vermoord;
2. Vervalt het potentieel racistisch motief.

Hoe je het ook wendt of keert het wordt steeds duidelijker dat zonder feitenonderzoek een conclusie is getrokken die nu ook nog eens onjuist blijkt. Al die mensen die daar stonden met borden met daarop de naam van George Floyd zijn dan gewoon af. En al helemaal de mensen die onder die vlag geweld hebben gepleegd of winkels geplunderd.

C.G. de Beaufort

#160
Citaat van: Wings(..) je niet direct doet wat de politie vraagt en bijvoorbeeld je handen laat zien er direct wordt geschoten. Wat eraan ten grondslag ligt is dat wapenbezit en het dragen van een vuurwapen verankerd is in de Amerikaanse Grondwet. Het tweede amendement geeft elke Amerikaan het recht om een wapen te dragen. Dat betekent dat de politie met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stelt dat iemand die wordt aangehouden een wapen draagt. Zeker de boefjes.

En, hij had een arrestatiebevel.

Verder :

https://twitter.com/OlifaNT/status/1298558674034667520

Groet,

C.G. de Beaufort


Sabai

Citaat van: Wings op 25 augustus 2020 - 16:15:26
Citaat van: Sabai op 25 augustus 2020 - 09:03:11


En toch als ik dit soort beelden weer zie van de Amerikaanse politie dan denk ik had dit niet anders gekund? Dit is i.m.o gewoon poging tot moord. Ze hebben daar echt wel een serieus probleem. Stel dat hij werkelijk een wapen ging pakken wat ik niet geloof. Dan hadden ze 15 seconden de tijd om hem met 2 man op de grond te werken. Desnoods met een taser.

Ik vernam laatst dat als je wordt aangehouden in Amerika en je niet direct doet wat de politie vraagt en bijvoorbeeld je handen laat zien er direct wordt geschoten. Wat eraan ten grondslag ligt is dat wapenbezit en het dragen van een vuurwapen verankerd is in de Amerikaanse Grondwet. Het tweede amendement geeft elke Amerikaan het recht om een wapen te dragen. Dat betekent dat de politie met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stelt dat iemand die wordt aangehouden een wapen draagt. Zeker de boefjes.

Als ik met die bril op kijk naar wat gebeurt bij Jacob Blake is het niet meer dan logisch dat de politie schiet. De agenten houden hem onder schot en verzoeken meerdere keren te gaan liggen, Jacob negeert de agenten en wil iets uit de auto pakken. De politie gaat niet rustig afwachten of dat keelsnoepjes zijn of een wapen. Dus wordt hij uitgeschakeld.

Dus geen racisme maar een reactie uit angst.Blijft bizar hoe ze daar met elkaar omgaan.

Wings

In Kenosha is het flink uit de hand gelopen. Het lijkt wel het wilde westen tussen de activisten van BLM en burgers die hun bezitten willen beschermen. Laat ik hopen dat deze activisten snel aan de ketting worden gelegd.

https://www.trouw.nl/buitenland/black-lives-matter-protesten-zijn-in-een-grimmige-fase-beland-lukt-het-trump-hiervan-te-profiteren~ba0b26ab/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Wings

Citaat van: Sabai op 25 augustus 2020 - 18:20:21
Dus geen racisme maar een reactie uit angst.Blijft bizar hoe ze daar met elkaar omgaan.

Nee. Amerika is gewoon verrot. Gisteren is een blanke student en haar vader doodgeschoten door een zwarte man. Vanzelfsprekend zwijgt de media over dit voorval. De Belgische media pakte overigens wel uit over de #BLM activist die werd doodgeschoten door de 17-jarige Kyle Rittenhouse. De Belgische media zei dat Kyle rondliep met een machinegeweer en in de rondte schoot. Raken wat hij raken kan. Het bericht werd afgesloten met een krijsende en huilende vrouw die roept dat Joseph Rosenbaum weerloos was, alleen een skatebord bij had en lief was voor de hele wereld.

Dan de feiten:

1. De 17-jarige Kyle Rittenhouse heeft gehoor gegeven aan de oproep om de buurt en bezitten te beschermen. Dit na de zoveelste plunderingen en vernielingen:



2. Er zijn verschillende filmpjes die laten zien dat verschillende activisten achter Kyle Rittenhouse aan zitten. Ze gooien voorwerpen op Kyle en in een achtervolging worden zelfs schoten gelost:



3. De man die een Skateboard had en zich niet kon verdedigen gebruikte het Skateboard als wapen:





De leugens van de Belgische nieuwszender:
- Joseph Rosenbaum viel Kyle Rittenhouse aan en niet vica versa;
- Op de beelden is te zien dat Kyle Rittenhous een paar keer wegloopt, de menigte jaagt hem op;
- Kyle Rittenhouse is niet domweg in de rondte gaan schieten, hij heeft pas een schot gelost toen hij weerloos op de grond lag en door meerdere mensen werd belaagd.
- En last but not least is Joseph Rosenbaum niet de brave Hendrik die men zei dat hij is. Wederom hebben we te maken met een veroordeelde crimineel met een imposant strafblad: https://www.bailbondshq.com/arizona/azdoc-inmate-JOSEPH/172556

Wat de Belgische media doet is ophitsen. De activisten die onder de naam van BLM plunderen en geweld plegen zijn van begin af aan niet uit geweest op 'gelijkheid' maar om wanorde en chaos te creëren. De zwarte man die werd doodgeschoten, de dood van George Floyd, gebeurtenissen die worden misbruikt voor een vrijbrief voor plundering en geweld onder het mom 'we strijden voor gelijkheid'.

Ik trap daar niet in.

Mickey

In België hebben ze ook problemen met " "jongeren" ". Het schijnt daar door ep en vloed te komen.